Gå til innhold

– Pssst! Slik lagrer du Snapchat-bilder anonymt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At sikkerheten på snapchat er dårlig er jo ikke noe nytt. Her er min egen hjemmesnekrede løsning jeg lagde for å sjekke dette selv.

Den henter bildene direkte fra server. Bildene vises i lite format, men er bare krympet i visning. Støtter snaps og stories. Video har jeg ikke lagt inn støtte for, men poenget med dårlig sikkerhet er illustrert godt nok...

 

Og der fungerte ikke den lenger... For mange brukere fra et sted kanskje.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Når det gjeld å lagre bilder frå snapchat så er det spesielt ein funksjon som eg synest mangler, nemmelig muligheita til å sette på snapchatten til å automatisk lagre dei bilda som eg sjølv tar.

Det hender seg ein gong i blant (særlig i festlige lag) at ein får tatt eit blinkskudd som ingen husker å lagre.

Så det hadde vært fint om ein kunne brukt snapchat som ein vanlig kamera-app med muligheita for å sende bilde som ein snap med tekst/filter dersom ein vil.

Lenke til kommentar

Jeg har alt dette i som en del av xpose-rammeverket. krever root da. Men kan sende egen bilder som snap og lagrer alle bilder automatisk.

Må neste ha det siden snapchat på android er så latterlig dårlig. får ofte ikke sett bildene i mer en et halvt sekund før de forsvinner, så da er det kjekt at de blir lagret så jeg kan gå inn å faktisk se hva jeg fikk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På iPhone/iPad behøver man ingen app, man tar et skjermbilde ved å holde inne toppknappen og hjemknappen samtidig. Skjermbilder lagres i bildemappen ...

 

Forskjellen er at da får avsenderen beskjed om at du har tatt skjermbilde ("..just took a screenshot!"). Med SnapKeep kan iPhone-brukere gjøre dette anonymt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker en ios app som heter Quick Save. Den bruker snapchat-brukernavn/passord og logger inn på en eller annen server, og henter ned bildene lokalt hvis jeg ikke har sjekket dem i den vanlige Snapchat enda. Samme med videoer. Det sendes ingen "Snapshot taken" melding til avsender heller. Jeg blir da logget av snapchat og må skrive inn brukernavn/passord pånytt når jeg åpner den appen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ooops...

 

 

{"message":"The network you are connected to has been temporarily blocked because of suspicious activity","status":403,"logged":false}{"message":"The network you are connected to has been temporarily blocked because of suspicious activity","status":403,"logged":false}

 

Jaja. Det er da noe. Men tror Snapchat sliter med et dårlig utgangspunkt i koden sin. Og når brukermassen er så stor som den er, er det vanskelig å gjøre de store endringene.

Lenke til kommentar

Jeg har alt dette i som en del av xpose-rammeverket. krever root da. Men kan sende egen bilder som snap og lagrer alle bilder automatisk.

Må neste ha det siden snapchat på android er så latterlig dårlig. får ofte ikke sett bildene i mer en et halvt sekund før de forsvinner, så da er det kjekt at de blir lagret så jeg kan gå inn å faktisk se hva jeg fikk :)

 

KeepChat for Xposed? :p

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man ville det??? Hele poenget med snapchat er jo borte når man kan lagre eller se bilder flere ganger. I alle fall poenget slik det var tenkt...

 

Er liksom ikke så gøy å sende bilde av ballene sine til en kompis i blindfylla når han kan ta skjermdump...

 

Nå har ikke jeg for vane å sende bilder av ballene mine til kompiser, men jeg kan love deg at om en kompis sendte det til meg så VIL jeg at han skal vite at jeg har tatt en skjermdump av det. Hvorfor skulle jeg ellers ta skjermdump?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle man ville det??? Hele poenget med snapchat er jo borte når man kan lagre eller se bilder flere ganger. I alle fall poenget slik det var tenkt...

 

Er liksom ikke så gøy å sende bilde av ballene sine til en kompis i blindfylla når han kan ta skjermdump...

 

Nå har ikke jeg for vane å sende bilder av ballene mine til kompiser, men jeg kan love deg at om en kompis sendte det til meg så VIL jeg at han skal vite at jeg har tatt en skjermdump av det. Hvorfor skulle jeg ellers ta skjermdump?

 

Problemet er jo ikke at man får vite at skjermdump er tatt, men at det i det heletatt er mulig. Det var aldri intensjonen at det skulle være mulig, men snapchat kunne ikke forhindre det. Og de kan heller ikke forhindre at 3. parts løsninger laster ned alt tilknyttet en bruker rått heller.

 

Intensjonen var at man kunne se et bilde i ti sekunder, thats it. På WP kunne man forhindre dette, og utvikler av 6snap ville ikke implementere muligheten for skjermdump fordi han var redd folka bak snapchat ville kreve at applikasjonen ble trukket. Først i en av de siste oppdateringene ble denne muligheten godkjent og implementert i appen.

 

Slik snapchat fungerer i dag, skjønner jeg faktisk ikke helt poenget med appen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...