Gå til innhold

- Apple-ansatte brukte Spotify i stedet for iTunes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis di brukte spotify isteden for Itunes er jeg ikke overasket, Spotify er bra, mens Itunes er crap.

 

Spotify og iTunes er to helt forskjellige ting, og Spotify er helt ubrukelig til mye det jeg bruker iTunes til. Spotify er OK til det det gjør, men bruker det knapt - mens iTunes fungerer glimrende, brukes mye mer, til mye mer, for min del.

 

For øvrig virker artikkelen å være rimelig tynn, basert på løse rykter, og er en elendig, spekulativ "analyse" av hva noen tror kan ha skjedd...

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Friheten man har til å kunne lytte til hva som helst, bare man betaler en månedsavgift, er grunnen til at jeg bruker Spotify (og har gjort det i 4.5 år nå) istedenfor iTunes Radio eller andre lignende streamingtjenester.

 

Jeg likte Pandora når det var åpent for alle, men etter at de stengte det ned for diverse markeder, har Spotify vært min musikkspiller. Nå etter at de kom med finurlige spillelister i forskjellige sjangre, har jeg brukt det enda mer og hører på ny musikk hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes iTunes er for stor, tung og har altfor mye som jeg ikke trenger, det pluss at jeg har Linux på en del av mine maskiner gjør at iTunes virker gammeldags og tungvint. Jeg kjøper ikke musikk, streamer bare. Så hvis iTunes skulle konkurrert, så måtte de først ha fjernet en masse unødvendig dall og gjort den plattformuavhengig... Og innført en streamingtjeneste som ga meg minimum alt det jeg har på spotify + en lavere månedspris.

Lenke til kommentar

Synes nå at Google Music er bra jeg, men det er kanskje fordi jeg var kjapp og fikk det til 79 kr i måneden. Overraskende bra utvalg også. iTunes har jeg kun brukt da det var forhåndsinstallert crapware på min gamle HP Compaq.

 

Google music var helt ok, men ikke noe mer.

De manglet ikke noe som jeg kom over, men muligheten til å finne ny musikk er i en helt annen klasse på Spotify. Spillelister fra record lables osv er umulig å finne på Play, så jeg gikk tilbake til Spotify pga dette.

Og med Spoticast får jeg det trådløst over til Chromecast også.

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje de bruker Spotify fordi der er.... GRATIS?

"Gratis" - som i proppet fullt av annonser... :hrm:

Ezblocker om man er kresen....uansett er det bedre en Itunes radio vertfall som ikkje skal mye til, spesielt om har intresse for mer ein pop musikk

 

 

Nå er det ikke mange i Norge som har prøvd iTunes Radio, siden det kun er tilgjengelig i USA og Australia... og jeg mistenker derfor at du uttaler deg om noe du slett ikke har prøvd...

Om du hadde prøvd det så hadde du sikkert visst at utvalget går langt ut over popmusikk, iTunes-katalogen er tross alt sannsynligvis verdens største med over 37 millioner sanger, eller nesten dobbelt så mange som Spotify med sine 20 millioner. Det man hører i iTunes Radio tilpasses naturligvis ens egen musikksmak.

Lenke til kommentar

 

Synes nå at Google Music er bra jeg, men det er kanskje fordi jeg var kjapp og fikk det til 79 kr i måneden. Overraskende bra utvalg også. iTunes har jeg kun brukt da det var forhåndsinstallert crapware på min gamle HP Compaq.

Google music var helt ok, men ikke noe mer.

De manglet ikke noe som jeg kom over, men muligheten til å finne ny musikk er i en helt annen klasse på Spotify. Spillelister fra record lables osv er umulig å finne på Play, så jeg gikk tilbake til Spotify pga dette.

Og med Spoticast får jeg det trådløst over til Chromecast også.

 

Joda, Spotify er bedre objektivt sett, men jeg har holdt meg til G Music i 3-4 måneder nå og jeg overlever. Men spillelistefunksjonen er ikke helt på Spotify-nivå, og tungt (umulig?) å finne andres spillelister, dessverre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...