Gå til innhold

ANMELDELSE: Mario Kart 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at disse spørsmålstegnene endelig får litt mindre betydning syntes jeg er på sin plass.. Greit at spillet skal være barnevennlig og "nybegynnervennlig", men sånn som Mario Kart har vært de siste årene så er du jo nærmest en idiot om du legger deg på førsteplass før siste del av siste runde.. En som kjører "perfekt" vil fort havne bakover på lista fordi vedkommende blir konstant bombardert med alle slags ting. At det blir en smule mer rettferdighet og litt mindre tilfeldighet syntes jeg absolutt er på sin plass.

 

Samtidig så burde de jo ha rikelig med gode ting for de som sliter bakerst, men heller av typen ting som får de opp og fremover igjen, og ikke ting som nødvendigvis ødelegger for de som er langt foran.

 

 

Hva balansering angår så kan jeg ikke si noe før jeg får testet spillet selv, men at man kan ha alle slags kjøretøy til alle karakterer legger jo opp til at man endelig kan velge karakter etter hvilken karakter man faktisk liker fra Nintendouniverset, og ikke etter hvilke kjøretøy osv de har tilgjengelig. Syntes dette virker som en god og rettferdig forandring også, det at en bil = bil tror jeg blir å ta dette spillet litt for seriøst og realistisk.

Lenke til kommentar

" Spillets nyvinning, anti-gravitasjon, har liten innflytelse på selve kjøreopplevelsen,...."

 

Har lest at mens man kjører på anti-gravitasjons-feltene så får man ekstra fart (boost) når man kolliderer i andre (både den som treffer og den som blir truffet). Ville tro at dette tilfører en ny dynamikk i spillet som åpner for nye taktikker. Siden du ikke nevner det, betyr det at det ikke har så mye å si?

Lenke til kommentar

" Ikke noe bra på TV

Jeg spår heller laber aktivitet og engasjement rundt Mario Kart TV."

 

Whichever algorithms are at work behind the scenes, MKTV has a keen eye for drama. During one replay, the camera focuses on the banana skin gripped by Mario as we barrel around a banked corner. Once thrown, the camera sticks with the weaponised peel as Mario disappears from frame, only to cut to Peach, pulling focus as she runs into it. We slow the action manually at this point to bask in her tumbling defeat. Another playback sees the camera switching its attention from Yoshi?s kart to the Red Shell we loosed, before a fade cut to the same shell a second away from its victim. The camera then waits so it can capture us spin-boosting off the stricken kart.

MKTV quickly becomes almost as addictive as racing.

 

Tydeligvis delte meninger om Mario kart TV Håvard

; )

Lenke til kommentar

Argh... Et spill jeg gjerne skulle hatt i samlingen min. Dessverre kreves en Wii U- et kjøp som ikke ett enkelt spill kan rettferdiggjøre.

 

Når Zelda og Super Smash kommer, vil det være 4-5 virkelig gode kvalitetsspill (esklusive)på maskinen. Noe slikt vil neppe Xbox One kunne skilte med- og da mener jeg Wii U vil være verdt pengene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Argh... Et spill jeg gjerne skulle hatt i samlingen min. Dessverre kreves en Wii U- et kjøp som ikke ett enkelt spill kan rettferdiggjøre.

 

Når Zelda og Super Smash kommer, vil det være 4-5 virkelig gode kvalitetsspill (esklusive)på maskinen. Noe slikt vil neppe Xbox One kunne skilte med- og da mener jeg Wii U vil være verdt pengene.

 

Er da flere kvalitetsspill på Wii U nå?

 

Pikmin, Mario, Donkey Kong, Deus Ex, Mario Kart og snart Bayonetta for eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Argh... Et spill jeg gjerne skulle hatt i samlingen min. Dessverre kreves en Wii U- et kjøp som ikke ett enkelt spill kan rettferdiggjøre.

 

Når Zelda og Super Smash kommer, vil det være 4-5 virkelig gode kvalitetsspill (esklusive)på maskinen. Noe slikt vil neppe Xbox One kunne skilte med- og da mener jeg Wii U vil være verdt pengene.

 

Er da flere kvalitetsspill på Wii U nå?

 

Pikmin, Mario, Donkey Kong, Deus Ex, Mario Kart og snart Bayonetta for eks.

Dessuten får man et gratis spill med på kjøpet, om man slår til i sommer (mer informasjon på nintendo.no). Jeg tenkte å vente til Smash Bros selv, men det ser ut til at et Wii U-kjøp nærmer seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke helt om du var ironisk nå, men spillet er som alle Mario Kart før det, med unntak av Mario Kart 64, 60 FPS. Dog er det bare 1280x720 men det gjør da ikke så mye med denne grafikkstilen, det ser jo vanvittig bra ut.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Nok eit godt Mario Kart-spel, der kreative banar og optimal/ultimat cartoonish-mario-grafikk er det som gjev det åttande spelet liv laga. -At ein kan køyre på tvers av gravitasjonen har ikkje noko særleg å seia for køyreopplevinga i praksis; kameraet føl deg uansett. Ein får det ein forventar, og eg er nøgd!

 

I tillegg, om du er lur og kjøper spelet innan 31. juli (og evt. Wii U, om du allerei ikkje har denne deilige konsollen), så får du eit gratis spel til nedlasting. Bl.a. kan du velje mellom Pikmin 3, Zelda: The Wind Waker, New Super Mario Bros U + + +

Lenke til kommentar

har spilt dette nå i hele helgen og er litt uenig med ett punkt!

* Kjøreegenskapene teller mer enn før*

Jeg har spilt wii mario kart og der kan man vinne med en halv runde om man kjører veldig bra og ikke havner utfor, selv om det ikke er like sparsommelig med stjerner og super muyshroms når du havner bak.

Grunnen er at i mario kart 8, så har det ikke så mye å si om du havner utfor, fordi du blir hentet opp med en gang, og du får attpåtil beholde alle *items* du har på deg. Dette gjør at alle kjører mer i klynge og det som avgjør hvem som vinner er om det kommer en blåshell eller rødskjell i siste del av siste runde.

Jeg ser på meg selv som en veldig god mario kart spiller ( 9999 rating på wii versonen) og har opplevd å kjøre prikkfritt i mario kart 8,. og blitt truffet EN gang på siste runde, for å så havne på 10 plass. alle kjører i en klynge og det er lite snarveier og veldig sparsommelig på gode items så om man først havner litt bak, er det umulig og komme fram igjen

Endret av BX3.MiCroLiFe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...