Gå til innhold

Nvidia varmer opp til GeForce GTX 800-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så overskriften tyder på at Maxwell blir like varm som Hawaii

 

Det må nok være riktig det ja.

Er det bare jeg som syns at grafikk kort, CPU'er og all annen teknology bare blir varmere og varmere, mens det ENORME spranget som det alltid ble tatt før på nanometer nivo har stoppet nesten helt opp?

For meg så virker det slik i henhold til prosessorer OG grafikk arkitekturer.

Så hva jeg egentlig spør om er om utviklerene ikke klarer stort mer!?...

Lenke til kommentar

Ring meg når 800 serien blir lansert for desktop. Men veldig fin ytelse for laptops.

Det er ikke så lenge til andre halvdel av 2014 da... ;) GTX 750 er en smakebit på hva som kommer...

 

Så overskriften tyder på at Maxwell blir like varm som Hawaii

Er vel mer et forsøk på den dårlig humor fra hw.no
Lenke til kommentar

 

Så overskriften tyder på at Maxwell blir like varm som Hawaii

 

Det må nok være riktig det ja.

Er det bare jeg som syns at grafikk kort, CPU'er og all annen teknology bare blir varmere og varmere, mens det ENORME spranget som det alltid ble tatt før på nanometer nivo har stoppet nesten helt opp?

For meg så virker det slik i henhold til prosessorer OG grafikk arkitekturer.

Så hva jeg egentlig spør om er om utviklerene ikke klarer stort mer!?...

Det stemmer. Det er fordi vi begynner å nærme oss de fysiske begrensningene for hvor smått det er mulig å lage disse komponentene så lenge vi bruker silicon. Kommer nok snart til å stoppe opp en del før grafèn kommer på banen, og da vil vi igjen se et gigantisk hopp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Så overskriften tyder på at Maxwell blir like varm som Hawaii

Det må nok være riktig det ja.

Er det bare jeg som syns at grafikk kort, CPU'er og all annen teknology bare blir varmere og varmere, mens det ENORME spranget som det alltid ble tatt før på nanometer nivo har stoppet nesten helt opp?

For meg så virker det slik i henhold til prosessorer OG grafikk arkitekturer.

Så hva jeg egentlig spør om er om utviklerene ikke klarer stort mer!?...

Det stemmer. Det er fordi vi begynner å nærme oss de fysiske begrensningene for hvor smått det er mulig å lage disse komponentene så lenge vi bruker silicon. Kommer nok snart til å stoppe opp en del før grafèn kommer på banen, og da vil vi igjen se et gigantisk hopp.

 

Er enig i det du skrev der ja, men det virker som at spranged fra en Nanometer arkitektur til en annen alltid har vært ganske rask. Er ikke lengesiden 60-45 nm var på banen jo. 1-2-3, så var oppgraderingene plutselif stanset, mens det siste jeg hørte var en mulighet for 9nm minimum? (Mens det som er aktuelt nå blir 32-22nm?Husker ille bra).

 

Da hadde det vært fint med en little offentlig melding på status vertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...