Gå til innhold

Nå kommer kanskje hele Wikipedia i bokform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil?

 

Poenget er vel heller at alle kan bidra. Men det er nesten meningsløst å bruke et papirbaset leksikon i 2014.

Det er nesten meningsløst for de fleste.

en et god supplement til de som ikke har Internett tilgang

 

Når det gjelder wikipedia generelt så er det alt for mye av det man kan kalle døde referanser

Lenke til kommentar

 

 

Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil?

Poenget er vel heller at alle kan bidra. Men det er nesten meningsløst å bruke et papirbaset leksikon i 2014.

Det er nesten meningsløst for de fleste.

en et god supplement til de som ikke har Internett tilgang

 

Når det gjelder wikipedia generelt så er det alt for mye av det man kan kalle døde referanser

 

Med 1000 bind på 1200 sider hver har jeg vanskelig for å forestille meg at det vil være et godt supplement til de som ikke har internett-tilgang.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil?

Poenget er vel heller at alle kan bidra. Men det er nesten meningsløst å bruke et papirbaset leksikon i 2014.

Det er nesten meningsløst for de fleste.

en et god supplement til de som ikke har Internett tilgang

 

Når det gjelder wikipedia generelt så er det alt for mye av det man kan kalle døde referanser

 

Med 1000 bind på 1200 sider hver har jeg vanskelig for å forestille meg at det vil være et godt supplement til de som ikke har internett-tilgang.

 

Tja , det er ikke verre en de mange binds leksikoner mange brukte før

 

Det som blir interessant er når man må oppdatere leksikonet med noen bind ekstra

En anen sak er hvem gidder å betale for det i dagens samfunn ?

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg er så kritisk til andres kreative prosjekter og påfunn, men dette her. Hva er greia? Skrive ut en million ark for å kunne vise wikipedia slik det var en gitt dato til fremtidens mennesker? Hva med å ... lagre wikipedia på en minnepenn i steden. Eller bruke waybackmachine?

 

F.eks: Wikipedia 19 august 2005:

http://web.archive.org/web/20050815012617/http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg er så kritisk til andres kreative prosjekter og påfunn, men dette her. Hva er greia? Skrive ut en million ark for å kunne vise wikipedia slik det var en gitt dato til fremtidens mennesker? Hva med å ... lagre wikipedia på en minnepenn i steden. Eller bruke waybackmachine?

 

F.eks: Wikipedia 19 august 2005:

http://web.archive.org/web/20050815012617/http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

 

Det er dokumentert at bøker kan lagres flere hundre år uten å tape innholdet.

Jeg har noen dokumenter lagret på floppyer laget på Tiki 100 i 1989, de kan jeg ikke få tilgang til lenger...

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har noen dokumenter lagret på floppyer laget på Tiki 100 i 1989, de kan jeg ikke få tilgang til lenger...

 

Det er vel heller spørmål om de diskettene er lesbare ?

problemet med utviklingen er jo at man stadig finner på nye metoder for å lagre data , selv om mediene fortsatt er lesbare.

Da skal man ikke lenger få "lov" til å bruke de gamle mediene.

 

og alt man ønsker å ta være på må overføres til nye medier ca hvert 10ende år.

Lenke til kommentar

 

 

Å printe ut 1,2 millioner sider ganger X høres ikke så bra ut for miljøet :(

Tja...

I USA bruker de ca 70 millioner tonn med papir hvert år, hvorav 33% av dette kommer fra trær og de resterende 67% kommer fra resirkulert papir og sagspon.

En slik boksamling hadde nok kommet inn på et halvt tonn eller mer, men det er likevel bare en dråpe i havet...

I forhold til USAs totale forbruk av papir er det selvsagt lite. Men det gjør ikke 1,2 millioner sider til noe mindre miljømessig belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...