Gå til innhold

Sniktitt: Canon Powershot G1 X Mark II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et meningsløst kamera.

 

De sikter dette kamera inn på entusiastene og amatørene. Eller sagt på en annen måte; de som kan litt om foto. Også klarer Canon å lage et kamera uten søker, eller en søker du har løst i lomma og som du kan koble på ved behov. Når den et koblet på, ser kamera bare rart ut. Hvem vet hvor solid den sammenkoblingen er hvis man skulle dunke borti et eller annet...

 

Hadde de siktet dette kamera inn mot nederste del av markedet, altså de kan lite eller ikke noe om foto, så kunne det kanskje vært mer forståelig at de hadde droppet søkeren.

 

Dette kamera blir bare rart, for å bruke et diplomatisk ord...:-(

Lenke til kommentar

Et meningsløst kamera.

 

De sikter dette kamera inn på entusiastene og amatørene. Eller sagt på en annen måte; de som kan litt om foto. Også klarer Canon å lage et kamera uten søker, eller en søker du har løst i lomma og som du kan koble på ved behov. Når den et koblet på, ser kamera bare rart ut. Hvem vet hvor solid den sammenkoblingen er hvis man skulle dunke borti et eller annet...

 

Hadde de siktet dette kamera inn mot nederste del av markedet, altså de kan lite eller ikke noe om foto, så kunne det kanskje vært mer forståelig at de hadde droppet søkeren.

 

Dette kamera blir bare rart, for å bruke et diplomatisk ord...:-(

 

Jeg tror mange som ikke er i nederste del av markedet fint klarer seg uten søker.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde g1x men solgte det etterhvert grunnet 3 ting:

 

Treig fokus

Nærgrensen på fokusering var alt for dårlig

Et meningsløst kikkehull, waste of space!!!

 

Ser ut til at de har fikset alt jeg mislikte på MK I, så spørs om det ikke blir et MK II etterhvert når det nærmer seg 4000 i pris :)

Lenke til kommentar

Et meningsløst kamera.

 

De sikter dette kamera inn på entusiastene og amatørene. Eller sagt på en annen måte; de som kan litt om foto. Også klarer Canon å lage et kamera uten søker, eller en søker du har løst i lomma og som du kan koble på ved behov. Når den et koblet på, ser kamera bare rart ut. Hvem vet hvor solid den sammenkoblingen er hvis man skulle dunke borti et eller annet...

 

Hadde de siktet dette kamera inn mot nederste del av markedet, altså de kan lite eller ikke noe om foto, så kunne det kanskje vært mer forståelig at de hadde droppet søkeren.

 

Dette kamera blir bare rart, for å bruke et diplomatisk ord...:-(

 

Så de som har tatt bildene i denne flickr gruppa:

http://www.flickr.com/groups/epl5-prime/

kan lite eller ingenting om foto altså??

 

Jeg mener sånne kommentarer som dine om at "et kamera uten søker ikke er et ordentlig kamera" er meningsløse, og svært bakstreverske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde Canon G1X en ukes tid men leverte det tilbake og gikk heller for ett annet lommekamera.

 

Canon G1X var ett ikke minst solid kamera, litt pro følelse på byggekvaliteten. Når jeg senere så tilbake på mange av bildene jeg tok savnet jeg det. Praktisk zoom omfang også med 24-105.

 

Mye mulig det blir en G1X II når prisene får roet seg og kommet litt nedover, ser lovende ut så langt.

Lenke til kommentar

Spennende produkt. Har tatt over 10 k bilder med forgjengeren (G1X) og har forlatt DSLR plattform for alltid.

Ser ut som Canon har løst utfordringene med manuell fokus ved samtidig bruk av manuelle innstillinger på en mye bedre/elegant måte med dette produktet.

Ser diskusjon med optisk søker eller heller mangel av den på denne modellen, måtte tenke meg om det faktisk finnes en på G1X...:-) Har aldri brukt den..

Lenke til kommentar

Har et par spørmål

 

Hadde egentlig et spørsmål angående tilkoblingen til ekstern søker men fant ut at det er en kontakt under blitsskoen, jeg går utifra at det er et deksel vi ser på blitsskoen så man kan bruke blits på kameraet og at skoen ikke kun er til en EVF.

 

På noen bilder jag så i går så det ut som håndgrepet kunne åpnes forover/utover for og bli større og gi bedre hold, la dere noe merke til det, eller er det kanskje et ekstra grep som kan sette på utsiden.

 

post-151946-0-28421700-1392317566_thumb.jpg

 

post-151946-0-75736400-1392317576_thumb.jpg

 

Og det er noe mer ekstrautstyr og få kjøpt til kameraet i tillegg til EVF.

Undervansnhus WP-DC53

solblender LH-DC80

adapter til filter FA-DC58E

Lenke til kommentar

Har et par spørmål

 

Hadde egentlig et spørsmål angående tilkoblingen til ekstern søker men fant ut at det er en kontakt under blitsskoen, jeg går utifra at det er et deksel vi ser på blitsskoen så man kan bruke blits på kameraet og at skoen ikke kun er til en EVF.

 

På noen bilder jag så i går så det ut som håndgrepet kunne åpnes forover/utover for og bli større og gi bedre hold, la dere noe merke til det, eller er det kanskje et ekstra grep som kan sette på utsiden.

 

Du kan bruke en blits i stedet for EVF-en ja. Den støtter alle Canons egne (og sikkert noen tredjeparts også).

 

Det du har sett er ekstrautstyr som Canon bundler med i Europa. Hadde du bodd i USA måtte du kjøpe det ekstra grepet, men siden Canon veit at vi har gigantiske hender så slipper vi det.

 

Jeg husker ikke om det var ekstra grep på den jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Nå har det kommet en forhåndstest av G1X mk2, blir G1X et alternativ til RX100 mk2 ?

 

 

“The retooled Canon PowerShot G1 X Mark II is a clear shot at the Sony Cyber-shot RX100 II—a camera that currently enjoys an undisputed reign atop the pocket cam hierarchy. And in some key specs, the Canon is a superior offering. Its lens is both brighter and has more reach, and the sensor’s a lot bigger, too. All of that ought to translate to higher image quality, especially in low light.”

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har hatt G1X, utrolig kjedelig kamera. Håper denne blir bedre og det ser lovende ut. De har byttet ut 28-105mm f/2.8-5.8 med 24-120mm f/2-3.9 og bare det er jo en vanvittig forbedring.

Bare synd at Canon sensorene henger etter alle andre, hvis G1Xmk2 skal kun klare samme bildekvalitet som 700D så blir dette skuffende. Litt synd, denne kunne jeg ha tenkt meg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...