Gå til innhold

Hvordan viser Gud / Jesus Kristus ser gjennom kristne?


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig. Jeg kan jo ikke tro på noe som ikke finnes, og som ikke viser seg. Det er vel ganske logisk det. Ville du trodd på Espen Askeladd f.eks?

Nå viste han seg gjennom Jesus Kristus, som igjen viser seg gjennom de kristne.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nå viste han seg gjennom Jesus Kristus, som igjen viser seg gjennom de kristne.

 

På hvilken måte mener du Jesus viser seg gjennom de kristne? Jeg finner svært få som representerer/fremviser Jesus på noen som helst måte blant kristne mennesker, tvert imot.

 

Bare her på forumet ser man klokkeklart at Jesus virkelig ikke er tilstede noen plass i kroppen til de mest aktive "forkynnerne".

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Fks. slik LiamH

 

Jah... for ingen ateister har noen gang hjulpet eller vist kjærlighet til de trengende... Alle i "Leger uten grenser" er selvfølgelig religiøse, ikke sant? :roll: Hva i all verden godt gjør det å kysse føttene til en som sitter i rullestol? Både du og jeg vet at denne gutten var like lite i stand til å gå etterpå.

 

Du snakker om confirmation bias...

Lenke til kommentar

Du spurte om Jesus Kristus og fikk Jesus Kristus, at du straks aviste ham er ditt problem.

 

Det jeg fikk var bilde av en person som kysset føttene til en gutt i rullestol. At du påstår at dette er Jesus Kristus er din påstand og dermed ditt problem å forklare hvorfor.

 

Det er en grunn til at personen på bildet blir avvist som Jesus. Den enkle forklaringen er at dette ikke er et bilde av Jesus.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Det jeg fikk var bilde av en person som kysset føttene til en gutt i rullestol. At du påstår at dette er Jesus Kristus er din påstand og dermed ditt problem å forklare hvorfor.

 

Det er en grunn til at personen på bildet blir avvist som Jesus. Den enkle forklaringen er at dette ikke er et bilde av Jesus.

Hvem sa dette er Jesus Kristus ? Du forstod tydeligvis innlegg 8 hva kommer det nå av at du liksom ikke forstår at Jesus Kristus viser seg gjennom mannen på bildet ?

Lenke til kommentar

Hvem sa dette er Jesus Kristus ? Du forstod tydeligvis innlegg 8 hva kommer det nå av at du liksom ikke forstår at Jesus Kristus viser seg gjennom mannen på bildet ?

 

Fordi du ikke forstår, fullstendig tanketomt som det er, at din oppfatning og hellige overbevisning om at dette er Jesus som "viser seg" er totalt og fullstendig ene og alene bare din egen påstand.

 

Det er INGENTING som "beviser" dette. Du henter det frem og tillegger denne mannen og handlingen hans de elementene du selv ønsker og trenger, som i dette tilfellet er at denne handlingen = en person med Jesus i seg.

 

Jeg spurte deg et spørsmål:

 

Hvordan viser Jesus seg gjennom kristne?

 

Du svarer ved å vise et bilde av et menneske som utfører en handling som HVEM SOM HELST kan utføre. Det er ingenting hellig over det. Du og han, samt noen flere, tror og påstår blindt at dette er "Jesus in action", men der stopper alle spor av realitet.

 

Hadde han gått på vannet eller stått opp fra de døde, så hadde du hatt et poeng, men her er det ingen tegn på guddommelighet. Det er rett og slett kun en religiøs person som utfører det han ser på som sin religiøse plikt, i likhet med at ateistiske leger redder liv fordi de ser på det som sin plikt. Det leger som f.eks. jobber i "Leger uten grenser" gjør hver dag, er også mye mer guddommelig enn det denne mannen gjør.

 

Som vanlig, så fabrikkerer du sannheter etter eget behov og ønske.

 

Med mindre man tolker det slik eller ønsker å tillegge Jesus til dette bildet, noe jeg ikke gjør og heller ikke ser noen grunn til å gjøre, så er ikke Jesus å se noen plasser i ditt eksempel. Igjen, hvem som helst kan utføre denne handlingen. Det kreves ingen gud. Hvorfor forstår du ikke det?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Fordi ateister klarer ikke å se at Jesus viser seg gjennom mannen du postet bilde av,

de ser kun en mann som kysser foten til en gutt i rullestol,

intet mer, intet mindre. :)

Kanskje du har rett ? Mannen har i det siste likevel tiltrukket seg oppmerksomheten til mange ikke-kristne i verden, så kanskje noen av dem får et glimt av Jesus Kristus og ser det store sammenhengen :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Kanskje du har rett ? Mannen har i det siste likevel tiltrukket seg oppmerksomheten til mange ikke-kristne i verden, så kanskje noen av dem får et glimt av Jesus Kristus og ser det store sammenhengen :)

 

Det eneste som gjør at denne karen får oppmerksomhet er at han er den første på lenge som faktisk viser det som forventes som en "kristelig" adferd. i motsetning til sine forgjengere. Han fremviser seg sympatisk, jordnær, ydmyk og reflektert, noe kristne (katolske) ledere ikke har gjort på lenge.

 

Det bekrefter bare ytterligere at dette dreier seg om mennesketyper og personlighetstrekk fremfor Jesus. Hadde Jesus hatt noe med dette å gjøre ville forgjengerne opptredd på samme måte.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Det eneste som gjør at denne karen får oppmerksomhet er at han er den første på lenge som faktisk viser det som forventes som en "kristelig" adferd. i motsetning til sine forgjengere. Han fremviser seg sympatisk, jordnær, ydmyk og reflektert, noe kristne (katolske) ledere ikke har gjort på lenge.

 

Det bekrefter bare ytterligere at dette dreier seg om mennesketyper og personlighetstrekk fremfor Jesus. Hadde Jesus hatt noe med dette å gjøre ville forgjengerne opptredd på samme måte.

Nei, hvor mye Jesus Kristus virker gjennom den enkelte kristne er individuelt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vel, Jesus Kristus selv, gjorde akkurat dette, uten at det overbeviste alle om at Gud viste seg gjennom ham, LiamH

 

Hva Jesus gjorde i følge mytene i Bibelen er helt på siden av denne diskusjonen, IHS. Det du ser på bildet er akkurat like lite gudommelig.

 

Nei, hvor mye Jesus Kristus virker gjennom den enkelte kristne er individuelt.

 

Jepp, like individuelt som individer. Hvis der ikke er noe spesifikt som identifiserer Jesus gjennom en person, så har du heller ingen knagger å henge din påstand på, bortsett fra din egen fantasi.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Hva Jesus gjorde i følge mytene i Bibelen er helt på siden av denne diskusjonen, IHS....

Du ville ha sagt det samme om mannen på bildet, to tusen år etter, for deg er det kristne menneske en myte. I virkeligheten er hele den vestlige verden skapt av det kristne mennesket.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du ville ha sagt det samme om mannen på bildet, to tusen år etter, for deg er det kristne menneske en myte. I virkeligheten er hele den vestlige verden skapt av det kristne mennesket.

 

Tull, løgn og svada! Jeg har akkurat fortalt deg at hvis jeg så Jesus, eller noen andre, gjøre noe guddommelig som å gå på vannet eller stå opp fra de døde, så ville det ikke vært en myte for meg. Det ville vært et faktum. Denne mannen gjør derimot ingenting guddommelig og derfor ser jeg ingen gude-skikkelse på bildet. Du ser det fordi du selv ønsker det, men det er din kun egen tolkning og påstand.

 

Kristne mennesker er ikke en myte. Historiene i kristendommen er stort sett myter.

 

Og en enorm del av den østlige verden er, i stor grad, skapt av Muhammed. Hva er poenget ditt?

 

Du er tom for argumenter nå, IHS. Gi opp.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og en enorm del av den østlige verden er, i stor grad, skapt av Muhammed. Hva er poenget ditt?

 

Du er tom for argumenter nå, IHS. Gi opp.

I Muhammeds verden har menneske livet ingen verdi, i Jesu Kristi verden har mennesket livet uendelig stor verdi, ser du forskjellen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...