Gå til innhold

Hvordan viser Gud / Jesus Kristus ser gjennom kristne?


Anbefalte innlegg

 

Din påstand er at ALLE kristne .....

Hvorfor tror du alle prester er kristne ?

 

 

Jeg tror ikke at alle prester er kristne. Jeg vet at ikke alle prester er kristne, men det er svært få som jobber som prester i Den Katolske Kirke (eller som prest generelt) uten å være kristen.

 

Du klarer ikke å ro deg unna på denne med å fortelle at ingen av disse 400 prestene som drev på med overgrep var kristne, så ikke prøv deg en gang.

 

Jeg skjønner at du er desperat etter å finne unnskyldninger, men ikke mist hodet fullstendig. :)

 

Din påstand om alle kristnes følelsesliv er revet i to, og ikke primært av meg, men faktisk av katolske pedofile prester fra din egen "organisasjon". Deal with it.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror ikke at alle prester er kristne. Jeg vet at ikke alle prester er kristne, men det er svært få som jobber som prester i Den Katolske Kirke (eller som prest generelt) uten å være kristen.

 

Du klarer ikke å ro deg unna på denne med å fortelle at ingen av disse 400 prestene som drev på med overgrep var kristne, så ikke prøv deg en gang.

 

 

 

Selvsagt var de ikke kristne, det skjønner også du LiamH

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror ikke at alle prester er kristne. Jeg vet at ikke alle prester er kristne, men det er svært få som jobber som prester i Den Katolske Kirke (eller som prest generelt) uten å være kristen.

 

Du klarer ikke å ro deg unna på denne med å fortelle at ingen av disse 400 prestene som drev på med overgrep var kristne, så ikke prøv deg en gang.

 

 

 

Selvsagt var de ikke kristne, det skjønner også du LiamH

 

 

Så du er så desperat at du mister hodet, IHS. :D

 

Selvsagt var/er de kristne, IHS, men jeg skjønner godt at du benekter det siden det river både dine tidligere påstander og hele ditt glansbilde av kristne i småbiter.

 

Din påstand om alle kristnes følelsesliv er demolert, og ikke primært av meg, men faktisk av katolske pedofile prester fra din egen "organisasjon". Deal with it.

 

Vi vet begge at disse prestene har gjort akkurat det samme som deg (nattverd, tatt imot Jesus etc.), og sikkert oftere, samt at de nok også har utført nattverd. Hvorfor i all verden skulle nattverden funke på deg og ikke dem?

 

Du har parkert deg selv her i hjørne her, IHS. Gi opp. Kristne er ikke skiten bedre enn noen andre. Du er motbevist av virkeligheten i så mange tilfeller at det er helt sinnsykt at du fortsatt tviholder på dette tullet ditt. Du lever i en drømmeverden. :D

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror ikke at alle prester er kristne. Jeg vet at ikke alle prester er kristne, men det er svært få som jobber som prester i Den Katolske Kirke (eller som prest generelt) uten å være kristen.

 

Du klarer ikke å ro deg unna på denne med å fortelle at ingen av disse 400 prestene som drev på med overgrep var kristne, så ikke prøv deg en gang.

 

 

 

Selvsagt var de ikke kristne, det skjønner også du LiamH

 

 

Så du er så desperat at du mister hodet, IHS. :D

 

Selvsagt var/er de kristne, IHS, .....

 

Langt der i fra LiamH

Lenke til kommentar

 

Langt der i fra LiamH

 

Drøm videre, IHS. :D

 

Kristne er ikke skiten bedre enn noen andre. De er vanlige folk, verken bedre eller verre enn gjennomsnittet. Kom deg ned på landjorda. Du har fått tilbakevist din påstand til det kjedsommelige.

 

Hvis disse ikke var kristne, så faller hele nattverd-påstanden i grus. Uansett hvordan du snur og vender på dette, så ender du opp med at kristne er helt normale folk, og har sine gode og onde sider som alle mennesker. Noen er verre eller bedre enn andre slik mennesker er.

 

Du har m.a.o. to alternativer her:

 

1. Disse prestene tar nattverd og antar da at de tar imot Jesus med samme tro som deg. De forgriper seg likevel på barn til tross for at Jesus "i seg". Jesus ser tydeligvis ikke på pedofili som et problem og lar dem derfor ha disse følelsene uten å "helbrede" dem. Jesus aksepterer derfor pedofili.

 

2. Disse prestene tar nattverd og antar da at de tar imot Jesus med samme tro som deg. De forgriper seg likevel på barn fordi de er pedofile, og nattverden forandrer ikke det, rett og slett fordi de i realiteten spiser kjeks og drikker vin. Vin og kjeks kurerer ikke pedofili.

 

Velg selv, men jeg kan hjelpe deg med å si at alternativ 2 er mest troverdig. ;)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

 

Langt der i fra LiamH

 

Hvis disse ikke var kristne, så faller hele nattverd-påstanden i grus. ....

 

Hvilken nattverd-påstand ? Du er ikke automatisk kristen hvis du tar nattverd, hvis det er det du tror ? Selv kristne (noe disse ikke var) som tar nattverd på feil måte, gjør seg selv en bjørnetjeneste.

 

1 Kor 11:27 "Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenkeat det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

 

Langt der i fra LiamH

 

Hvis disse ikke var kristne, så faller hele nattverd-påstanden i grus. ....

 

Hvilken nattverd-påstand ? Du er ikke automatisk kristen hvis du tar nattverd, hvis det er det du tror ? Selv kristne (noe disse ikke var) som tar nattverd på feil måte, gjør seg selv en bjørnetjeneste.

 

1 Kor 11:27 "Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenkeat det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms."

 

 

Spar meg, IHS.

 

Du har lagt ut dette Bibel-sitatet flere ganger før og kommet med påstander om hva som skal skje med deg hvis du tar nattverden på "rett måte" og "feil måte". Dette er intet nytt.

 

Du er desperat etter bortforklaringer.

 

Dette var katolske prester. De vet "oppskriften". De utførte også sannsynligvis nattverd selv. ;)

 

Let it go! Du virker bare desperat etter å få beholde din livsløgn. Synes nesten litt synd i deg. :D

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Langt der i fra LiamH

 

Hvis disse ikke var kristne, så faller hele nattverd-påstanden i grus. ....

 

Hvilken nattverd-påstand ? Du er ikke automatisk kristen hvis du tar nattverd, hvis det er det du tror ? Selv kristne (noe disse ikke var) som tar nattverd på feil måte, gjør seg selv en bjørnetjeneste.

 

1 Kor 11:27 "Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenkeat det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms."

 

 

Spar meg, IHS.

 

Du har lagt ut dette Bibel-sitatet flere ganger før og kommet med påstander om hva som skal skje med deg hvis du tar nattverden på "rett måte".

 

Du er desperat etter bortforklaringer.

 

 

 

Bortforklaringer ? Det er du som har et fullstendig vrangbilde.

Lenke til kommentar

 

 

Spar meg, IHS.

 

Du har lagt ut dette Bibel-sitatet flere ganger før og kommet med påstander om hva som skal skje med deg hvis du tar nattverden på "rett måte".

 

Du er desperat etter bortforklaringer.

 

 

 

Bortforklaringer ? Det er du som har et fullstendig vrangbilde.

 

 

Er vi der nå? Vrangbilde av hva?

 

Som jeg sa, dette var katolske prester. De vet "oppskriften". De utførte også sannsynligvis nattverd selv. ;)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

 

 

Er vi der nå? Vrangbilde av hva?

 

Akkurat nå, av nattverden ellers om hvem som er kristen.

 

 

Det er du som legger frem "bildet" og fasiten her, IHS. Det er også du som kommer med påstandene. Jeg er fullt innforstått med nattverden og hva du mener en "ekte kristen" er.

 

Jeg observerer bare at det du påstår ikke henger på greip og at dine glansbilder av kristne er fullstendig uten troverdighet og uten rot i virkeligheten. Det florerer av eksempler på dette i den virkelige verden. Du, derimot, sitter i din lille verden, bak en PC, og nekter tydeligvis å godta at denne virkeligheten finnes.

 

Jeg gidder ikke starte sirkel-diskusjonen på nytt. Du klarer bare ikke ta innover deg de realiteter som river din livsløgn i to. Din belærende og forkynnende rolle mister helt troverdighet når du nekter å forholde deg til alt som ikke passer deg. Da er vi inne på om du faktisk har et vrangbilde av virkeligheten.

 

Let it go, IHS. Kristne er ikke skiten bedre enn noen andre. Nattverden, selv når den er gjort rett, er ikke noe mirakelkur for alle kristne. Det finnes utallige eksempler på det.

 

Vi har diskutert dette emnet ihjel nå og dine påstander holder ikke vann. Det eneste du gjør er å starte samme diskusjonen på nytt, og på nytt, og på nytt, og på nytt etc. i håp om et annet utfall. Det kommer ikke til å skje når du kun legger ut det samme, om og om igjen.

 

Vil du ha et annet utfall, så kom med noe nytt. Ditt gamle materiale er "debunked" for lenge siden. ;)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Jo, det som skjer med mennesker som gjør dette rett, er et av Jesu Kristi mirakler, LiamH

 

 

"IHS: sirkel-argumentasjonens mester"! :w00t:

 

Klarer man det ikke på de 196 første forsøkene, så bare spol tilbake og begynn på nytt, ikke sant? :roll:

 

Utallige eksempler har vist deg det motsatte, men du nekter å godta dette. Jeg skjønner at du trenger denne "sannheten" i livet ditt, men jeg er lei av at du troller dette forumet pga dine personlige behov.

 

Jeg kan godt påstå at "tor med hammeren lager lyn" eller at "jorda er 5000 år gammel" i tråd etter tråd fordi jeg trenger at det skal være en sannhet, men jeg vil nok få det tilbakevist hver gang og dermed drive folk til vanvidd med det i lengden. Det er svært destruktivt i et diskusjonsforum.

 

Hvis jeg ikke skjønner når nok er nok, og dermed begynner på nytt igjen i nye tråder med denne samme påstanden og de samme argumentene, så troller jeg bare. Jeg bør heller akseptere at jeg, etter utallige forsøk, ikke vinner frem med denne påstanden, og enten legge den bort eller bare holde den for meg selv når jeg deltar i forumet. :)

 

Du har tapt denne debatten for lenge siden og det er derfor du starter den på nytt igjen, gang på gang. Det er sikkert tilfredsstillende og nødvendig for deg å forkynne denne påstanden om og om igjen her inne, men i diskusjons-øyemed er det blitt rimelig kjedelig og meningsløst å tilbakevise den år etter år. Du bedriver kun trolling med dette tullet.

 

Let it go, IHS. Denne påstanden din er "debunked" for lenge siden. Vi er ferdige nå. ;)

 

Nå lar vi topic slippe til. :)

 

Kom over denne tråden og tenkte jeg skulle svare, men ser at det er noen sider siden den var on topic.

 

Geir :)

 

Du har helt rett og jeg beklager på mine vegne. Det som skulle/burde vært et enkelt spørsmål med et enkelt svar, er blitt en farse av avsporinger og annet tull.

 

Jeg skal sette strek her. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å diskutere med et troll full av svada? :p

 

Jeg gjør det for å tydeliggjøre en trend av destruktiv diskusjons-teknikk som holder på å ta knekken på dette forumet og som har ødelagt hele grunnlaget for en fruktbar diskusjon her inne det siste året.

 

Jeg håper med andre ord på strengere retningslinjer fra administratorene, slik at en seriøs bruker-gruppe kan komme tilbake og bl.a. IHS må finne seg en annen plass å bedrive trollingen sin. Slik det er nå er dette forumet på sitt absolutte laveste punkt siden jeg ble med i 2005. Svært få av de som var aktiv for et år siden deltar enda i debatter her inne. Det er ikke tilfeldig.

 

Verre er det ikke. Jeg har ikke diskusjoner med denne klovnen fordi det er noe kunnskap eller vettug debatt å hente ut av innleggene hans. Han gjør akkurat det jeg ønsker og det jeg fisker etter at han skal gjøre. :)

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvorfor gidder dere å diskutere med et troll full av svada? :p

 

Jeg gjør det for å tydeliggjøre en trend av destruktiv diskusjons-teknikk som holder på å ta knekken på dette forumet og som har ødelagt hele grunnlaget for en fruktbar diskusjon her inne det siste året.

 

Jeg håper med andre ord på strengere retningslinjer fra administratorene, slik at en seriøs bruker-gruppe kan komme tilbake og bl.a. IHS må finne seg en annen plass å bedrive trollingen sin. Slik det er nå er dette forumet på sitt absolutte laveste punkt siden jeg ble med i 2005. Svært få av de som var aktiv for et år siden deltar enda i debatter her inne. Det er ikke tilfeldig.

 

Verre er det ikke. Jeg har ikke diskusjoner med denne klovnen fordi det er noe kunnskap eller vettug debatt å hente ut av innleggene hans. Han gjør akkurat det jeg ønsker og det jeg fisker etter at han skal gjøre. :)

 

 

Tror aldri vi blir kvitt troll som IHS dessverre. :) På den annen side har vi jo noen å flire av når troll som han er her...hehe.

 

Hadde du bedt til Gud i en livstruende situasjon?

Selvsagt :)

 

Og du tror det hadde hjulpet? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror aldri vi blir kvitt troll som IHS dessverre. :) På den annen side har vi jo noen å flire av når troll som han er her...hehe

 

 

Et strengere regelverk med mer flere aktive moderatorer som sletter unna innlegg som bare avsporer eller kommer med løse påstander som ikke følges opp eller redegjøres for, ville vært veldig preventivt. Det ville hevet standarden raskt og skremt vekk troll før de fikk grobunn her.

 

De som benytter gode diskusjons-teknikker vinner dermed frem i debatter, mens de som bruker destruktive får innleggene sine slettet, og kaster dermed bare bort tiden sin.

 

De fleste troll gidder ikke poste hvis tullet deres blir fjernet fremfor at de får fylle opp hver tråd med svada og provokasjoner.

 

Men jo, jeg har fått meg noen gode latterkuler av en del innlegg. :)

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tror aldri vi blir kvitt troll som IHS dessverre. :) På den annen side har vi jo noen å flire av når troll som han er her...hehe

 

 

Et strengere regelverk med mer flere aktive moderatorer som sletter unna innlegg som bare avsporer eller kommer med løse påstander som ikke følges opp eller redegjøres for, ville vært veldig preventivt. Det ville hevet standarden raskt og skremt vekk troll før de fikk grobunn her.

 

De som benytter gode diskusjons-teknikker vinner dermed frem i debatter, mens de som bruker destruktive får innleggene sine slettet, og kaster dermed bare bort tiden sin.

 

De fleste troll gidder ikke poste hvis tullet deres blir fjernet fremfor at de får fylle opp hver tråd med svada og provokasjoner.

 

Men jo, jeg har fått meg noen gode latterkuler av en del innlegg. :)

 

Må si meg enig i den. :)

Og har selv fått meg mange latterkuler. Tenker med meg selv....at det gååår ann...hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...