Gå til innhold

Kommentar: – Denne artikkelen koster meg 55 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Både misforståelser og grådighet har eksistert siden dag 1 og det endrer seg neppe med nye teknologier. Når en skal sluttføre en avtale, uansatt hva, er det best å kommunisere dette på flere måter.

 

Er det millioner involvert ville jeg brukt alle tilgjengelige muligheter jeg hadde, Telefon + SMS + Mail + Fax +++. Vær sikker, bank det inn!

Lenke til kommentar

Bra du går videre med det!

 

Jeg har sett saker ved bilsalg, der ble det regnet som avtale at man har sagt "da blir det vel kjøp" i en sms. Så jeg mener du har en sterk sak her.

 

Regner med det ligger mye grums der ute, både i bil- og eiendomssaker. Det gir motivasjon til å finne ut hva som egentlig skjedde og ikke godta å bli tulla med.

 

Håper bilsakene du har sett ordna seg bra!

 

/Geir

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nå nysgjerrig på om denne appen er god nok for å dokumentere en budrunde prosess. Husker bare noke om det skulle være muligt for en budgiver å få innsyn i budloggen, men eg håper reklamasjonsnemda får finne ut av dette og man får fjernet sine verste mistanker:D

 

Jeg fikk innsyn i budrunden. Ikke at det hjalp noe. Der var det mye grums. Mange feil. Noen steder flere dager feil. Så den var ikke rock'n'roll :)

 

/Geir

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mister på ingen måte rettigheter ved å gjøre det muntlig, bare sørg for å ta opp samtalen.

 

For øvrig skjønner jeg ikke argumentet deres om akseptfrist. De ga deg et tilbud, og så aksepterte du det. Da er bindende avtale inngått. Om de klarer å selge huset en gang til så endrer ikke det deres forpliktelse overfor deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flott lesning! Her ser det ut som du har blitt rimelig urettferdig behandlet. Bildene som viser SMS-korrespondansen mellom deg og megler - der ser det for meg veldig tydelig ut som om du har vunnet budrunden, og at en skriftlig avtale er inngått. At de i tillegg tilbyr deg hysj-penger er helt latterlig. Flott at du skrev om dette! Jeg vil gjerne høre mer om hvordan det går!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott lesning! Her ser det ut som du har blitt rimelig urettferdig behandlet. Bildene som viser SMS-korrespondansen mellom deg og megler - der ser det for meg veldig tydelig ut som om du har vunnet budrunden, og at en skriftlig avtale er inngått. At de i tillegg tilbyr deg hysj-penger er helt latterlig. Flott at du skrev om dette! Jeg vil gjerne høre mer om hvordan det går!

Takk for at du leste :)

Skal oppdatere. Om ikke her, så i alle fall på Twitter (@geirsand) og bloggen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo selvsagt til skrekk og advarsel for andre! Her har tydeligvis Krogsveen gått på en skikkelig blemme.

 

Og hvor mange har EGENTLIG opplevd de siste årene at en SMS ikke kommer frem til riktig tidspunkt, og da spesielt i en budrunde hvor megler sitter parat på telefonen og mail for å følge med? Det blir nesten for dumt.

 

Forøvrig synes jeg også det er noe spesielt at du samtidig ikke klarer å være med i telefonrunde når du tross alt byr over 5 millioner kroner for noe. Tidspress på jobben er nå en ting, men du er i ferd med å bruke 5 millioner kroner...da bør du ha råd til å sette av noen timer ;) Men DET er en annen diskusjon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig synes jeg også det er noe spesielt at du samtidig ikke klarer å være med i telefonrunde når du tross alt byr over 5 millioner kroner for noe. Tidspress på jobben er nå en ting, men du er i ferd med å bruke 5 millioner kroner...da bør du ha råd til å sette av noen timer ;) Men DET er en annen diskusjon :)

Tar gjerne den diskusjonen også :)

 

Jeg vil hevde jeg gjør minst like veloverveide beslutninger på sms som på telefon. På SMS forholder jeg meg til kun fakta, på telefon må man forholde seg til en megler som åpenbart har en interesse å selge til høyest mulig pris.

Å slippe en megler på telefon, tror jeg for egen del gjør at jeg gjør veloverveide beslutninger. For andre er det sikt på annet vis. Men om man skal tvinge gjennom alt på telefon? Tja.

Blir nok en annen diskusjon, ja. Men jeg er gjerne med på den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpenbart bedre med skriftlig kommunikasjon. Epost er til de grader usikkert, headere kan manipuleres til hjertets lyst og er ingen sikker bekreftelse på noe som helst. Logger fra mailserver er hakket bedre, men ikke praktisk. Logger fra operatøren på når datapakkene for SMSen er sendt til meglerens telefon er derimot sikkert som banken så det virker som du har en god sak.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med å forstå at du valgte å ta kommunikasjon på SMS fremfor via telefon. Mange meglere har sine "triks", og de virker nok best når de kan snakke direkte med evt kjøper. Psykologi og manipulasjon er noen stikkord jeg ikke nøler med å tillegge visse eiendomsmeglere. Alle eiendomsmeglere er selvsagt ikke like, men de er selgere og jobber først og fremst for den provisjonsbaserte lønnen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...