Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I like måde, Toman, takk for en fin dag med dere! :) Spennende å lese dine tanker fra messen, du har mer å si på XBone en meg da jeg har lite fartstid med 360. Veldig bra.

 

Forresten, hva om du legger linker til de forskjellige sammendragen i første post? Så er det lett å finne det der :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

I like måde, Toman, takk for en fin dag med dere! :) Spennende å lese dine tanker fra messen, du har mer å si på XBone en meg da jeg har lite fartstid med 360. Veldig bra.

 

Forresten, hva om du legger linker til de forskjellige sammendragen i første post? Så er det lett å finne det der :)

 

Det skal jeg gjøre! Lager en egen link til dem som skriver utfyldende :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Hvis Spillexpo hadde vært som et gammeldags sirkus, så hadde PS4-standen vært hovedshowet for alle, med flamme- og sverdakrobater og elefantridende tigre, mens XBone-kassen hadde vært et sideshow der man kunne stå i kø for å komme inn i et lite rom og se dvergdamen med tre pupper....

Nå gadd jeg ikke å stå i kø for XBone, men av det jeg så på skrå inn døra så det jo ikke ut til å være noe å skamme seg over.

Lenke til kommentar

Jeg var raskt inne i XBone-hula, men det så ganske ordinært ut. Jeg og fetteren min havnet rett inn der etter åpningen i går, og fikk tittet en 10 minutters tid på Ryse, FIFA14, Forza 5 og Killer Instinct. Ryse så spennende ut, Forza så ut som en litt penere versjon av forgjengeren, og det samme gjorde FIFA. Killer Instinct imponerte meg ikke noe som helst.

 

Uansett vet jeg jo av erfaring at spranget mellom de siste spillene i en gammel generasjon og de første spillene i en ny generasjon ikke er så stort, så det tar jeg med ro.

Lenke til kommentar

Generelt

 

Jeg var vel på messa bare i rundt 3-4 timer. Hovedsakelig var jeg der bare for de nye spillkonsollene. Hadde jeg orket mer hadde jeg vært der lengre. Har vært på bedre festivaler og messer spesielt rundt tv og nye medier rundt om i verden: Aldri vært på noe særlig spillmesse utenom ElectroWorld for flere år siden også på Lillestrøm. Jeg tror det var første stedet jeg spilte Guitar Hero. Men for å en norsk messe var det bra, og med tanke på at det var rundt spill gjorde det enda bedre. Hei, vi har hatt politikere de siste årene som mener at spill ikke er kultur mens nabolandene våres har skjønt det. Og det er ingenting som kan måle seg med SpillExpo av noe som er i Norge. Det er bra gjennomført uten tvil.

 

Morsomt hvordan PS4-standen kjørte Windows. Jeg måtte le litt av det.

 

Opplegget med hvordan One-konsollene var plassert var dumt. Ja, det var kanskje vanskeligere å få mer One`s enn PS4, men det burde vært fikset ihvertfall et par flere konsoller. Allikevel fikk Xbox One-konsollene et pluss for bedre tv-skjermer enn PS4`ene hadde, men det er et minimalt pluss. Det rommet Xbox hadde var rett og slett umenneskelig i være i lengre perioder. Jeg sto litt i kø for å spille BF4 på PC som var fantastisk, mens jeg tok en pause mellom Forza 5 og Dead Rising 3.

 

Forferdelig barnslige Sony-fanboys på 16-ish som sto å lo av en 8-10 åring med Xbox t-skjorte skapte noe irritasjon mens jeg spilte det Forza 5. Messa burde nesten hatt aldersgrense, og noen burde lære sølepyttene folkeskikk.

 

Flotteste øyeblikket bortsett fra spillene var når to stormtroopers plutselig sto bak meg. Yeah!

 

Kontrollerne og spillene

 

Det første som slo meg var at alle spillene til de nye konsollene er at de ikke ropte nextgen for meg. Nextgen med PS4 og One er rett og slett for nært PS3/Xbox360 til at jeg ser en tydelig forandring iforhold til 360/PS3 var fra PS2/Xbox. Men uansett, det kommer senere til å garantert være spill som viser en forskjell. Og vi vet det kan komme gode spill når som helst i livssyklusene til konsollene.

 

Om jeg skulle valgt hvilken kontroller av de to konsollene jeg ville ha brukt mest så ville det trolig blitt uavgjort, men kanskje helst Dualshock 4 på grunn av plasten til One ikke er så behagelig i lengden. Dette er nok kanskje noe jeg kommer til å skifte mening om i lengden, men kan ikke si det for sikkert. Allikevel begge var begge kontrollene bedre enn forventa, og endelig har Sony lagd en kontroll designet for menn! (neida, bare tulla)

 

Forza 5 må være det sterkeste kortet i virke nextgen av det jeg fikk prøvd, men Killzone: Shadow Fall var også pent. Jeg fikk ikke prøvd, men det jeg så Ryse overbeviste meg litt mer enn tidligere, men ikke en hel del til at jeg kommer til å kjøpe det. Jeg tviler på at det er spill jeg kommer til å kjøpe noen gang, og hvis jeg gjør det blir det nok på tilbud. Lurer på om Ryse-maskina var stilt inn på enkleste.

 

Knack og Dead Rising 3 var spillene jeg følte jeg hadde mest lyst på, noe jeg i grunn kom til messa med et inntrykk om også etter både forhåndsomtaler jeg har lest o.s.v.

 

Knack var veldig morsomt, kanskje litt for mye on-rails men jeg likte det godt allikevel og kommer garantert når jeg skaffer meg maskina i 2014. Med det å være en stor fan av Dead Rising ble jeg veldig glad for at vi fikk nytt Dead Rising så tidlig. Det hadde vært ganske tvilsomt om vi kom til å få et nytt Dead Rising til, ihvertfall så tidlig. Det jeg liker godt er hvordan fantasien til spillet er der forsatt, og det at man kan dytte kontrollen for å riste av zombier. Ikke noe store forandringer i grunn fra de forrige generelt sett annet enn kulere våpen, nye objekter og combo-våpen o.s.v. Fikk bare spilt det i underkant av 10 minutter vil jeg gjette.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat hjemme igjen fra Oslo/Lillestrøm-tur. Synes SpillExpo var ganske bra, men fikk liksom ikke prøvd alt jeg ville. Sinnsykt med folk og kø. Ble overrasket over PS4-kontrolleren bl.a. som satt skikkelig godt i hånda. Stikkene og knappene var ingenting å si på heller.

 

Oculus Rift fikk jeg prøve for første gang, i tillegg til Hydra-kontrollerene. Sinnsykt kult, rett og slett! Veldig blocky, lav oppløsning, men det blir jo forbedret (var 720p-versjonene de hadde der).

 

Gran Turismo 6 var der, men man fikk liksom bare kjøre en liten runde på en original-bane. Virket som FPS er blitt bedre, og ellers så det lovende ut. :) Rattet, som var et Thrustmaster T500 RS var veldig god, føltes mye bedre enn G27 som har en mekanisk og hakkete følelse over seg. Dumt at de bare hadde 2 maskiner, hvor bare en av dem hadde skikkelig ratt. Instillingene var satt til automatgir og TSC, ikke det mest spennende.

 

 

Nå sitter jeg her uten bil (motorhavari), motorstopp noen timer fra hjemme, og måtte ringe til bergebil og ta bussen tidlig på morningen. Ikke nok med det så fikk vi parkeringsbot til tross for at billetten lå i vinduet. Sov også i bilen og holdt på å fryse oss ihjel. På vei hjem følte jeg meg trygg nok til å kjøre uten GPS, endte opp med å kjøre mot Kristiansand så turen ble noen timer lengre... Kan godt si at turen har gode og dårlige sider. Dyrt ble det ihvertfall... -_- :p

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...