Gå til innhold

Test: AMD Radeon R9 290X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regnes 780 som nvidia's "flaggskip" ?

 

Edit:

 

Etter å kikke litt på Sweclockers og Hw, blir jeg forvirra. Har satt opp prosentvis ytelse (hvor 290x gir 100% og tabellen viser det jeg mener som hovedkonkurrenten - 780.

 

AMD har sagt det skal yte bra på høy oppløsning. Er ikke særlig utslag på noen av testene, bortsett fra hw's test av Metro.

 

UHltSHBw.jpeg

 

(Håper jeg ikke har gått på en skikkelig blemme... :p ...annet enn at HW og SC ikke tester samme Metro!!! )

Endret av Knutgrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempeytelse (spesielt imponert over min. FPS verdiene i enkelte tester), men veldig høyt effektforbruk og "skumle" temperaturer... men hvis prisen hw.no hinter om stemmer, blir det bra!

 

OT: merker jeg irriterer meg over hw.no's stadige hint om sine Ekstra-artikler... merker jeg leser mye mindre på hw.no nå enn for 1-2 år siden, mens AnandTech og tilsvarende går det andre vei med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når effektbruket er 400 W for hele datamaskinen fra stikk-kontakten, betyr det at en 520 Watts strømforsyning skal kunne håndtere dette? (Jeg har en Corsair HX520)

Burde i teorien fungere, men vær obs på at den kan begynne å bråke siden den bruker ca 80% av det PSU'en klarer.

 

Edit: Pass på også hvor mange disker og annet du har i maskinen din. Ville nok uansett gått for en 650 eller 750w uansett :) Liker ikke bråkete PSU'er.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Virker som hw.no har fått "betalt*" for å fjerne Titan fra testene sine i denne sammenhengen, slik at 290x kommer ut på topp på de aller fleste testene.

Om argumentasjonen er at det er fordi de konkurrerer i samme pris segmentet, er det da veldig rart at billigkortene 650 og 7790 er med på testene.

 

(*Betalt: som i fått låne skjermkortet før release mot betingelser.....)

Lenke til kommentar

Ser at kortet er lansert nå, men blir det på samme måte som med titan at det ikke kommer andre kjøleløsninger?

Det at AMD skriver at de satser på en temp rundt 95 grader burde da kunne reduseres til midten/høye 80 nummere ved å bytte til for eks Direct CU II kjøler eller lignende.

Burde vel også hjelpe stort på støynivå.

Lenke til kommentar

Absolutt veldig imponerende testresultater fra AMD sin side det her, men at dere ikke har tatt med Titan i oversikten på grunn av gamle drivere på tidligere tester synes jeg blir litt for slapt av dere. Da kunne dere heller drøyd publiseringen av denne artikkelen fremfor å levere en halvferdig test.

Lenke til kommentar

Absolutt veldig imponerende testresultater fra AMD sin side det her, men at dere ikke har tatt med Titan i oversikten på grunn av gamle drivere på tidligere tester synes jeg blir litt for slapt av dere. Da kunne dere heller drøyd publiseringen av denne artikkelen fremfor å levere en halvferdig test.

 

 

Det er en helt annen ting som kan være forståelig men som jeg ikke er enig i. Men fint poeng :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...