Gå til innhold

? Mars-kolonister vil bli sinnssyke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri si aldri kan godt hende de kommer tilbake igjen, husk talen til JFK,We Choose to go to the Moon var i 1962. og USA gikk på månen i 1969 var 7 år etter. når teknologien og viljen er der så er retur reise fult mulig

 

Jada, når teknologien og viljen til nasjoner er der, så kan man få til mye, å få til ett prosjekt til titalls milliarder finansiert av reality-TV dog.....

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det bare meg som synes at 200000 er overvelde mange som ønsker enveisbillett. Det er jo greit at man ville ha 1 million, men 200000 mennesker er, etter mitt syn, mange som ønsker å dø ganske fort bare for å komme på TV.

 

Kanskje det er overraskende for deg fordi du feilaktig tror at den eneste drivkraften er å komme på TV?

 

AtW

Lenke til kommentar

Enkelte kan nok få problemer ved å leve i isolasjon, men det finnes også mange eksempler på folk som helst vil bu i kommerlige forhold langt frå andre personer.

 

Men eg stusser litt over dette utsagnet:

Alle disse faktorene, samt mangel på mentale helsetjenester, kan altså være nok til å drive beboerne til vanvidd, mener The Guardian.

 

Er ikkje mentale helsetjenester noke av dei enklaste tjenestane som ein kan tilby frå jorda dersom det blir behov for det? Ein treng ikkje fysisk kontakt for å gi mentale helsetjenester.

Sett på den måten er det mykje værre dersom nokon blir sjuke og får behov for f.eks kirurgiske inngrep, dette blir omtrent umogleg å hjelpe til med frå jorda.

 

 

Tanken bak dette er god, eit slikt prosjekt vil gi oss mykje meir kunnskap om Mars. Det at det er ein envegsbillett har eigentleg ikkje så stor betydning. Det finnes mange eksempel på ekspedisjoner her på jorda som har ført til at ekspedisjonsmedlemmane har omkommet eller kommet veldig nært å omkomme kun fordi dei var ute etter ny kunnskap.

 

Ein bebudd koloni på Mars vil nok også sette fart på utviklinga av nye Mars-prosjekt. Det skal ikkje forundre meg om ein alt etter 10 år vil kunne hente dei heim igjen dersom dei vil heim.

Lenke til kommentar

Er prosjektet en dårlig ide? Ja, fordi finansieringen er en urealistisk drøm. Kan folk få mentale problemer, selvfølgelig kan de det i en slik situasjon. Men det må jo tas noen sjanser i ett slikt prosjekt.

 

AtW

 

Det er mange prosjekter der finansieringen har vært en "urealistisk drøm". Det viser seg dog at det faktisk ikke er så urealistisk allikevel i mange av tilfellene. Som -Night- sa, de fikk til månelandingen. Viljen er der allerede, mange som har planlagt prosjekter med å dra til Mars. Hvis man samler ressursene til alle som vil fullføre dette prosjektet så er finansieringen allerede på plass.

 

Problemet er som man sier i artikkelen at den menneskelige psyken er det største problemet. Hvis man sender en gruppe mennesker til Mars så har det størst fare for å gå galt pga "mental trøbbel" :)

Lenke til kommentar

Det er mange prosjekter der finansieringen har vært en "urealistisk drøm". Det viser seg dog at det faktisk ikke er så urealistisk allikevel i mange av tilfellene. Som -Night- sa, de fikk til månelandingen. Viljen er der allerede, mange som har planlagt prosjekter med å dra til Mars. Hvis man samler ressursene til alle som vil fullføre dette prosjektet så er finansieringen allerede på plass.

 

Problemet er som man sier i artikkelen at den menneskelige psyken er det største problemet. Hvis man sender en gruppe mennesker til Mars så har det størst fare for å gå galt pga "mental trøbbel" :)

 

Nei, målelandingen var ikke en urealistisk drøm, finaniseringmessig, fordi det ble backet av ett av verdens mest ressursterke land. Det er ett helt annet nivå enn å innbille seg at ett tv-program skal dekke kostnadene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, målelandingen var ikke en urealistisk drøm, finaniseringmessig, fordi det ble backet av ett av verdens mest ressursterke land. Det er ett helt annet nivå enn å innbille seg at ett tv-program skal dekke kostnadene.

 

AtW

 

Som jeg skrev, hvis ALLE som har ønske om å fullføre dette hadde slått sammen ressursene sine så er det ikke urealistisk økonomisk sett. Jeg skrev ikke at KUN TV-programmet skulle dekke det. Vennligst les alt jeg skriver før du kommenterer :)

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, hvis ALLE som har ønske om å fullføre dette hadde slått sammen ressursene sine så er det ikke urealistisk økonomisk sett. Jeg skrev ikke at KUN TV-programmet skulle dekke det. Vennligst les alt jeg skriver før du kommenterer :)

 

Hva med å lese det jeg skriver? Der jeg snakker om dette konkrete prosjektet, ikke din hypotetiske drøm. Ett mars-prosjekt skjer nok, det vil neppe skje av at alle som kan tenke seg en marsreise slår seg sammen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...