Gå til innhold

Norge får to nye 4KTV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan kan den være 200hz med ips panel og 4k ???? o.o

 

Jeg går ut fra som alt annet i TV-verdenen så er det kun 60 Hz fra kilden, og 200 Hz blir kunnstig skapt ved å oppdatere samme bilde flere ganger. Og siden det er samme bilde, så går jeg ut fra at responstiden (som er dårligere på IPS-paneler) ikke har noe å si, da bildet ikke endrer seg.

 

Og voilá, så har du "200 Hz". Samme teknikken har da blitt brukt i over 10 år på 100 Hz skjermer osv.. Og du finner helt opp i 2500 Hz på plasmaskjermer. Uansett så er det altså bare 60 Hz, eller mindre som kilden kan ha.

Lenke til kommentar

Den er vellbygd?

Eller funksjonsrik, eller bare som navnet tilsier; Et kraftig IR-signal. Så det er interessant å vite hva som legges i ordet. :)

 

Alle fjernkontroller er jo plastcrap bygd for 0.10 øre og knappene er slengt på randomly :p

Det er da en del forskjell på fjernkontrollere. Noen bruker billig plast, andre dyrere plast, mens andre bruker aluminium. Fjernkontrolleren på TVen jeg har nå er i more or less aluminium og svært solid bygd (veier dog over dobbelt så mye som de fleste andre).

 

Og så har du fjernkontrollere med Touch-screen, macro-taster, sensorer osv...

En fjernkontroll er ikke bare en fjernkontroll. Selv om mange av de store merkene som regel ikke har særlig forskjell på sine billige og dyre skjermer.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

4K OLED 65" til 15-20K hadde vært noe.

 

Jeg hadde likt om de kunne gitt ut samme skjermene med samme hardware med unntak av alt som heter tunere og smart-styring. Slik at det var en diger monitor man kjøpte. Styring av internett og hva det måtte være får man fint til med eksterne bokser til rett under eller over tusenlappen. Det hadde vært fint om man kunne sluppet å betale for slikt unødvendig og NrK-bindende utstyr.

 

Man binder seg jo til NrK med parabol-dekoder og slikt uansett, men for enkelte brukergrupper så vil kanskje TV'en kun brukes til å stream'e film og konsollspilling likevel. Så det hadde vært greit med mer valgfrihet. :)

 

8K monitorer hadde jo også vært gøyalt. Og dersom man hadde fått slikt rimeligere uten alt ekstra smart-TV og dekoder dilldallet, så kunne man kanskje prisene for en 8K monitor vært nærmere en 4K TV, eller hva?

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

 

 

Er vel ikke mer enn ca 1-1,5 år til man får 55" 4K til under 20 000 nå sikkert.

Gikk _mye_ raskere enn jeg forventet, Elkjøp selger nå Toshiba sin 58" 4K tv til kun 19.995,-

 

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/58L9363DN/toshiba-58-ultra-hd-led-tv-58l9363dn?scid=INT_LINK_IPAPER_DM

Her har du til under 10k ;)

http://www.expert.no/tv/lg55la965waen55ledtv/p/10808/?q=213827

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er vel ikke mer enn ca 1-1,5 år til man får 55" 4K til under 20 000 nå sikkert.

 

Din spådom slo til så til de grader. Det har ikke gått et år ennå, og 65-tommeren som omtales med en prislapp til "50 000" i artikkelen her, er nå på tilbud til under 17 000.

 

Når det er sagt, er første generasjon mer eller mindre crippleware, hvor early adapters ble shafta både på pris, men mer viktig på båndbredde med disse skjermene. Jeg er ikke sikker på at jeg ville lagt ned selv 17 000 for 4K uten HDMI 2.0. That said, størrelsen alene rettferdiggjør nesten prisen.

 

Ikke sikkert at neste generasjon får like store prisdropp som disse, men så blir vel startprisen så mye lavere at det trenger de heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...