Gå til innhold

? Vi kjøper stadig større mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har jo også noe å gjøre med at for 1år siden var de fleste toppmodellene 4,3-4,7 tommer store, mens nå ligger de fleste på 5. Man blir jo nærmest tvunget til å kjøpe en større mobil om man vil ha en bedre, ettersom at de med mindre skjerm også har dårligere spesifikasjoner på alle mulige måter

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes da alternativer til toppmodellene. Man må bare åpne gluggene og se hva som lages hos andre produsenter. Xiaomi har f.eks noen gode modeller som ikke er dårlige. http://www.dinside.no/910966/xiaomi-mi-2

Selvfølgelig finnes det alternativer, tingen er vel heller at det ikke er nok alternativer. De aller aller fleste toppmodeller, ihvertfall de som har markedsføring i Norge, er store mobiler, og har bare blitt større de siste årene. Jeg skulle gjerne sett nå at noen kom med en 4,5" med snapdragon800, 3gb ram, 64gb lagring, full hd, 3000mah batteri og ip57 sertifisert, det hadde vært drømmetelefonen... Men for å få dette i dag er alternativene 6" og 6,4".... Dessverre

Lenke til kommentar

Dette har jo også noe å gjøre med at for 1år siden var de fleste toppmodellene 4,3-4,7 tommer store, mens nå ligger de fleste på 5. Man blir jo nærmest tvunget til å kjøpe en større mobil om man vil ha en bedre, ettersom at de med mindre skjerm også har dårligere spesifikasjoner på alle mulige måter

 

Skulle til å si noe liknende.

 

Samtidig med det du sier, så er det sikkert en liten kløe hos folk etter skjermer som er enklere å surfe fra. Kanskje derfor Tablets er så populære?

Lenke til kommentar

Når min HTC One X ble knust tidligere i sommer kjøpte jeg meg en iPhone 5 fordi jeg var lei av den store skjermen. Skulle jeg hatt en toppmodell med Android mått jeg hatt en minst like stor skjerm og da lever jeg heller med dårligere specs.

 

Om du lever med dårligere specs, hvorfor kunne du ikke kjøpt noe som ikke var en toppmodell?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Om du lever med dårligere specs, hvorfor kunne du ikke kjøpt noe som ikke var en toppmodell?

 

AtW

 

Android telefoner med dårlige specs, gir kjipe opplevelser. iPhone 5 gir ikke det. Om det var det Kkake mente, at iPhone 5 har dårlige specs i forhold til Android toppskiktet :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle fancy android-mobiler jeg har hatt, rebooter når de vil, og henger seg altfor ofte. Så har fått meg en god "gammeldags" symbian mobil. Med usb til lading og kobling til PC.

 

Da er jeg litt nyfiken på hvilke telefoner det er snakk om her. Slik skal det selvfølgelig ikke være.

Lenke til kommentar

De der android-reboot opplevelsene, du tror ikke det er batteriets levetid eller en sammensurium av innstallert apps som gir deg hodebryet?

 

Jeg har selv opplevd nettopp det samme med en stykk:

 

Samsung Wave (1.gen) med bada OS og med en Xperia Arc S

Så SGS2'en reboota seg ca 4-5 ganger på en time. Batteriet hadde det helt fint. Skjedde også at den plutselig var av når jeg skulle bruke den, så slo jeg den på igjen, og batteriet var kanskje på 10-20%. Over de neste timene "ladet" den, uten at jeg koblet den til noe. Så i batteri-historikken at den plutselig hadde stupet ned, for så å gå gradvis opp igjen.

 

Hadde ett program som holdt mobilen ilive "Wakelock" eller noe, som hjalp en del, men problemet var aldri helt borte.

 

Forsåvidt liker jeg symbian nesten bedre, mindre morro, så bruker mindre tid på mobilen. Enda jeg savner flere apps, klarer jeg meg uten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...