Gå til innhold

Spill på PC-en med Xbox One-håndkontrollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet?
Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr.

 

Trådet Xbox 360 er bare å koble rett på og de funker uten videre. PlayStation 3 fikk jeg ikke til å funke sist jeg prøvde. Windows fant kontrollen, men det var visst ikke alt som skulle til.

Lenke til kommentar
Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet?
Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr.
Trådet Xbox 360 er bare å koble rett på og de funker uten videre. PlayStation 3 fikk jeg ikke til å funke sist jeg prøvde. Windows fant kontrollen, men det var visst ikke alt som skulle til.

 

PS3 kontrollen sine knappar tek standardnamn, som tal o.l. det krevst eit program i tillegg for å få det til å fungere som Xbox-kontrollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen som vet hvor jeg kan skaffe meg en adapter som er billig for min Xbox 360 kontroller? Det er den del spill på PC som jeg gjerne ville bruke kontrolleren til.

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noe nytt. Man trenger jo uansett å kjøpe til en mottaker. Dette finnes allerede. Jeg har denne koblet til pc'n. Er bare å plugge inn mottakeren, så fungerer det. Bare synd man ikke får kjøpt bare mottakeren, men må kjøpe med kontroller (har sett noe kinagreier på ebay, men virket veldig buggy). Var ikke noe problem å koble til de andre xbox-kontrollene heller.

Lenke til kommentar

Siden hardware produsentene tjener penger på kontroller, mens de går omtrent i 0 med konsoller (og i noen tilfeller til og med taper penger), skulle man tro at de ville gjort en større innsats for å støtte PC. Siden USB er et standard og universelt utbredt interface er det mekanisk kompatibelt med PC, og også diverse andre enheter. Med støtte for både windows og linux (nå som steam begynner å få fler spill for det, og andriod) vil det være mulig å bruke dem for en veldig mye større brukerbase. Om BT også var inkludert kunne det vært et stort skritt frem for tablet og muligens smartphone gaming.

Å venne folk som er hovedsaklig PC brukere til å bruke gamepad i en del spill vil også gjøre dem til mer aktuelle kunder for konsoller.

 

Jeg har foreløpig ingen gamepad, men jeg vurderer å få meg en for å kunne spille noen få spill som ikke egner seg så bra med mus og tastatur.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr.

 

Jaha? For meg er det vel mer eller mindre bare å koble til og begynne å spille.

 

Ellers skjønner jeg ikke hva de skal med en ny protokoll? Den er jo nesten lik som den gamle, hvorfor skal man trenge en ny kommunikasjonsprotokoll?

 

AtW

Lenke til kommentar
Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet?
Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr.
Trådet Xbox 360 er bare å koble rett på og de funker uten videre. PlayStation 3 fikk jeg ikke til å funke sist jeg prøvde. Windows fant kontrollen, men det var visst ikke alt som skulle til.

Du må ha en adapter til pc koblet i usb porten for å spille m trådløs 360 kontroll. Det finnes også en 360 trådet versjon for windows. Har ikke noe intresse i å kjøpe xbox one. Men kontrollern set rå ut å bruke til bilspill og lignende med de nye triggerne så det blir ett garantert kjøp når mjukvaren finnes der.

 

 

Lenke til kommentar

Nice one Amiga :)

Dere minte meg akkurat på en kommentar noen hadde under microsofts E3 presentasjon når de viste frem multiplayer fra et skytespill, og en person tømte et magasin fra en diger mech mot noen som løp vekk og bare traff luft. "Dette er aimen dere kan forvente med den nye xbox one kontrolleren" XD

 

FPS og strategispill (spesielt RTS) egner seg ikke med kontroller. Ting som krever store sett med hurtigtaster (som MMORPG) er også veldig dårlig egnet. MOBA kunne fungert om det ikke var høyt krav til "skill-shots".

Bil, fly og fighting egner seg spesielt godt, selv om hver av dem har hakket mer spesialiserte kontrollere også for entusiaster.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...