Gå til innhold

? Nokia bør ikke satse på toppmodeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekslusivitet er jeg ikke noe stor fan av. Bortsett fra den naturlige eksluderingen som vil komme pga prissetting. At AT&T skal få enerett på å selge noenting som helst er jo galskap/latterlig om man tenker over det.

 

Men at Nokia ikke bør satse på toppmodeller, den tankegangen har jeg vanskelig for å skjønne. Om 1020 ikke fantes, så hadde jo 920 vært toppmodellen, slik den var før. Om ikke 920 fantes, så hadde 820 vært toppmodell. Fjerner de den også fordi de ikke skal satse på toppmodeller, så er jo 720 toppmodell. osv osv.

Selvfølgelig må de ha toppmodeller, og selvfølgelig så reklamerer man for flaggskipet sitt.

 

Greit nok at Mercedez kanskje ikke markedsfører S klassen like hardt i vilkårlige medier som de gjør med E klassen, men det er jo av helt andre årsaker.

 

Årsaken til at 520 og 620 selger kan jo like godt være følgende:

- Billige iPhones finnes ikke

- Androids i den prisklassen er jo treigt ræl

 

Ergo har ikke de som kjøper 520 og 620 noen bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Ekslusivitet er jeg ikke noe stor fan av. Bortsett fra den naturlige eksluderingen som vil komme pga prissetting. At AT&T skal få enerett på å selge noenting som helst er jo galskap/latterlig om man tenker over det. Men at Nokia ikke bør satse på toppmodeller, den tankegangen har jeg vanskelig for å skjønne. Om 1020 ikke fantes, så hadde jo 920 vært toppmodellen, slik den var før. Om ikke 920 fantes, så hadde 820 vært toppmodell. Fjerner de den også fordi de ikke skal satse på toppmodeller, så er jo 720 toppmodell. osv osv.Selvfølgelig må de ha toppmodeller, og selvfølgelig så reklamerer man for flaggskipet sitt. Greit nok at Mercedez kanskje ikke markedsfører S klassen like hardt i vilkårlige medier som de gjør med E klassen, men det er jo av helt andre årsaker. Årsaken til at 520 og 620 selger kan jo like godt være følgende:- Billige iPhones finnes ikke- Androids i den prisklassen er jo treigt rælErgo har ikke de som kjøper 520 og 620 noen bedre alternativer.

 

Helt enig. Han derre "analytikeren" må ha null og niks erfaring eller kompetanse. Hvorfor trykker Amobil slikt svada ukritisk?

 

Men analytikeren peker på et problem hos Nokia, sviktende salg av toppmodellene. Dette skyldes at toppmodellene ikke er topp nok sammenlignet med Android-toppene. Det folk vil ha er valuta for pengene. Det får de med de billigste Lumia, i poser og spann sammenlignet med tilsvarende Android. Men Nokias topp-modeller har ikke spec, de har ikke engang funksjonalitet som etterspørres, for eksempel noe så enkelt som å bruke telefonen som masselagring. Enten kjøper de iPhone, eller, hvis de vil ha mer åpenhet, spec og funksjonalitet så blir det en topp Android. Microsoft kan ikke måle seg med Apple mht total-opplevelsen, og Nokias topp-modeller kan ikke måle seg med Android-toppmodeller mht spec og funksjonalitet. Kort sagt, en Nokia topp-modell er et dårlig kjøp. Synd, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...