Gå til innhold

Jay-Z gikk på en skikkelig pirat-smell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det vel ikke det som var saken her heller. Samsung-kunder fikk det tre dager før normal release, det høres for meg ikke ut som noe restriktivt hva gjelder landegrenser. Om det ikke skal gå an å gjøre spesielle avaler som gjør at noen kan få noe tidligere heller må folk fanden hakke meg slappe av. Det finnes visse begrensninger for hvor tåpelig man bør kunne være. Folk begynner jo å bli så kravstore at det snart er på sin plass at de lager alt sjæl, istedenfor å tro at alle andre skal følge pipa deres konstant. Tre dager er ingenting.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Om det var noen tvil før om at piratkopiering er ett tjeneste problem kontra betalingsproblem så er dette beviset som visker ut den tvilen og beviser at det er ett tjenesteproblem.

Verdenen har blitt global med internett, landegrenser har blitt visket ut og felles språket er engelsk, dette er realiteten, på tide å våkne opp og trekke seg ut av MAFIAA'en, for nå er det mye jobb å gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det som er tragisk med dette er at de tror de tapte ett salg på hver eneste nedlasting.Enhver fan vil kjøpe cd`en før eller siden, uansett.På den annen side viser dette hvordan det straffer seg å restriktere salg.

 

Nei, ikke alle bryr seg om å ha cd'en.

Det er mye jeg er "fan" av som jeg ikke kjøper, rett og slett fordi jeg ikke gidder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke det som var saken her heller. Samsung-kunder fikk det tre dager før normal release, det høres for meg ikke ut som noe restriktivt hva gjelder landegrenser. Om det ikke skal gå an å gjøre spesielle avaler som gjør at noen kan få noe tidligere heller må folk fanden hakke meg slappe av. Det finnes visse begrensninger for hvor tåpelig man bør kunne være. Folk begynner jo å bli så kravstore at det snart er på sin plass at de lager alt sjæl, istedenfor å tro at alle andre skal følge pipa deres konstant. Tre dager er ingenting.

Tidligere en hva? Det er jo de som setter begrensningene for så å gi en "eksklusiv", å det er nettopp det som "vi pirater" kritiserer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Øret mitt synes jeg han fortjene ikke en eneste øre av de pengerne han har for den såkalte "musikken" han gir ut. ^^

 

Vis jeg tenke på det objektivt så var det forutsiktbar og han fortjene det også ved å bedrar fansen hanes (vis han har noen) med å gir randome folk eksklusiv tilgang bare fordi de de kjøpte en galaxy istedet for en transformer. Det han i stede skulle har gjort var å på en eller annen måte gir albumet tidligere til folk som har bevist at de faktisk like han og hanes musikk. Men tvile på at noen som lage slik "musikk" bryr seg noe om sin musikk eller fans.

Lenke til kommentar

Tidligere en hva? Det er jo de som setter begrensningene for så å gi en "eksklusiv", å det er nettopp det som "vi pirater" kritiserer.

Så da tar man varen ulovlig bare fordi man er furten fordi Samsungs kunder fikk tre dager i en eksklusiv klubb. Det er jo mer barnslig enn unger som maser om godteri i butikken på en onsdag. Kan man ikke vente tre dager eller unne andre noen få dager med noe man ikke har tyder det ikke akkurat på at man har mange problemer her i verden. Pirater gjør seg stakkarslige, og det er patetisk.

Lenke til kommentar

Det som er tragisk med dette er at de tror de tapte ett salg på hver eneste nedlasting.

Enhver fan vil kjøpe cd`en før eller siden, uansett.

 

På den annen side viser dette hvordan det straffer seg å restriktere salg.

 

Jeg tror mange fans har som vanlige folk skaffet seg spotify/wimp. Om jeg fikk et album av et av mine yndlingsartister før det lanseres på spotify, vil det gå kraftig utover antall avspillinger på spotify. Skulle ikke forundre meg om det var inntekten fra fansen som ble hardest rammet.

Lenke til kommentar

Det som er tragisk med dette er at de tror de tapte ett salg på hver eneste nedlasting.Enhver fan vil kjøpe cd`en før eller siden, uansett.På den annen side viser dette hvordan det straffer seg å restriktere salg.

 

Jeg har ikke kjøpt en cd på 10-15 år, det betyr ikke at jeg ikke er fan av noen artist. Derimot så har jeg abonnert på Spotify siden det kom ut. Du høres litt ut som en sånn torrent disclaimer, "If you like it you buy it", men sånn fungerer det nok ikke for de fleste i virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jaja jay Z fikk det som han ville, eg hadde aldri visst at han hadde eit album slepp i dag uten at han hadde gjort sitt lille reklame stunt... switcher kanal om den fyren tuter på radioen uansett

 

"alle som var ivrige etter å høre hva rap-legenden hadde å si denne gangen" epic !

Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke det som var saken her heller. Samsung-kunder fikk det tre dager før normal release, det høres for meg ikke ut som noe restriktivt hva gjelder landegrenser. Om det ikke skal gå an å gjøre spesielle avaler som gjør at noen kan få noe tidligere heller må folk fanden hakke meg slappe av. Det finnes visse begrensninger for hvor tåpelig man bør kunne være. Folk begynner jo å bli så kravstore at det snart er på sin plass at de lager alt sjæl, istedenfor å tro at alle andre skal følge pipa deres konstant. Tre dager er ingenting.

 

Ett par punkter.

Det er fare for att mange av de som lastet ned, kommer til å kjøpe albumet senere eller allerede skulle hatt tilgang til det pga. avtalen.

Avtaler er i og for seg greit. Men det kommer til å piratkopieres, og når du stenger ute store mengder av kundemassen din i 3 dager er det mange av de som laster ned.

Så har vi det med at appen som skulle la deg laste ned, krevde litt for mye rettigheter for folk flest. Litt som at Samsung skal få fjernstyring med administratortilgang på datamaskinen for å få ett album 3 dager før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett par punkter.

Det er fare for att mange av de som lastet ned, kommer til å kjøpe albumet senere eller allerede skulle hatt tilgang til det pga. avtalen.

Avtaler er i og for seg greit. Men det kommer til å piratkopieres, og når du stenger ute store mengder av kundemassen din i 3 dager er det mange av de som laster ned.

Så har vi det med at appen som skulle la deg laste ned, krevde litt for mye rettigheter for folk flest. Litt som at Samsung skal få fjernstyring med administratortilgang på datamaskinen for å få ett album 3 dager før.

Det tviler jeg ikke på. Det er ikke selve piratvirksomheten jeg reagerer på her heller. Det er det at folk ikke klarer å vente tre dager til det kommer på Spotify og til salgs. Hadde det vært snakk om ei plate som kun kom ut digitalt og ble sluppet en måned seinere enkelte steder skjønner jeg at det ville vært irriterende, men det var tre dager som Samsung hadde ordna. Ingen grunn til at folk blir furtne og krever å få tilgang på sekunder, man kan ikke forvente at selskaper vil slutte 100% med business fordi vi har noe som heter internett.

 

Ikke en særlig hyggelig app, absolutt ikke, men det er en litt annen diskusjon. Jeg reagerer på dem som ikke har Samsung-telefon og ikke klarer å vente tre dager.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på dem som ikke har Samsung-telefon og ikke klarer å vente tre dager.

Alle klarer å vente i tre dager, men om du kan laste ned noe gratis i dag hva er vitsen med å vente?

 

Det er ikke sånn at folk som aldri har piratkopiert en sang plutselig laster ned torrentklient, fordi de må vente 3 dager på et nytt album ;)

 

Forøvrig er jeg rimelig overbevist om at Jay-Z har til salt i såret, og at plata kommer til å selge i bøtter og spann okke som.

 

 

Lenke til kommentar

Så da tar man varen ulovlig bare fordi man er furten fordi Samsungs kunder fikk tre dager i en eksklusiv klubb. Det er jo mer barnslig enn unger som maser om godteri i butikken på en onsdag. Kan man ikke vente tre dager eller unne andre noen få dager med noe man ikke har tyder det ikke akkurat på at man har mange problemer her i verden. Pirater gjør seg stakkarslige, og det er patetisk.

 

Er det syn på Jay-Z da? Samsung som driver med slike latterlige avtaler?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...