Gå til innhold

Samsung investerer massivt beløp i forskning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er de som har godt med penger kan satse på slik massiv innovasjon. Man får håpe at sør-korea har dyktige nok folk til å utvikle produkter for resten av verden. Persnolig ville jeg nok spredt det utover i verden, feks i europa, usa og i østen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan hende Apple er noe av inspirasjonen bak spesiellt designfokuset? Samt at det nok hjelper litt på økonomien i landet å ha et så sterkt selskap som Samsung lokalisert der.

 

Håper det kommer mye fokus på funksjonellt design også og ikke bare slikt eye-candy, glossy finish her og litt krom der..

Endret av G
Lenke til kommentar

Sony og Apple kommer ikke lengere med nyheter som kan kopieres. Nå må Samsung selv drive innovasjon på konsepter og brukeropplevelse.

 

Dummeste jeg har hørt på en stund. Så det er å kopiere når de kommer med for eksempel nettbrett som ikke likner pappesker??? Alle produsenter har delvis det samme designet i bunnen.

 

Og "forsking" på design??? Litt merkelig syntes jeg, 10K folk for dette :p

Lenke til kommentar
Når kopien er bedre er det ikke lenger en kopi. Det er en forbedring.
Jeg kan gjerne være med deg på at Samsung har slått Apple, men det er bare gjennom marginale tekniske forbedringer og ikke gjennom helt nye konsepter eller nye bruksmetoder. Etter at iPhone kom for 6 år siden har man stort sett bare forbedret oppløsning og lesbarhet av skjerm, økt datakraften og lagd skjermer i forskjellige størrelser. Konseptet er helt det samme og nesten alle telefoner er idag til forveksling like. Man trenger virkelig innovasjon av konsepter/design for å komme seg videre og da Apple har sluttet innovere satser altså Samsung på at det er de som skal ta oss videre til neste nivå.

 

Skjønte ikke helt hva du mente her, du mener ikke vel Sony kopierer?
Idag kopierer Sony stort sett og kommer med marginale forbedringer slik som alle andre. Poenget mitt var uansett at Sony før kom opp med helt nye konsepter for elektronikk innen en rekke områder, og så var det en rekke andre som kopierte/forbedret på disse. I likhet med Apple har Sony stoppet innovere og helt nye konsepter må komme fra noen andre.
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt på en stund. Så det er å kopiere når de kommer med for eksempel nettbrett som ikke likner pappesker??? Alle produsenter har delvis det samme designet i bunnen.
Ser at at mange her ikke skjønner hva jeg skrev. Prøv å lese det én gang til!

 

Apple kom med en innovasjon da de gjorde nettbrettene lettere og mere intuitive å bruke og forstørret opp løsningen de hadde på iPhone. Etter dette har det bare vært kopiering og marginale forbedringer fra Apple og andre når det gjelder nettbrett.

 

Og "forsking" på design??? Litt merkelig syntes jeg, 10K folk for dette :p

Ser det også er mange her som ikke skjønner hva design er. Design går er ikke bare ut på form og farge, men helt nye konsepter og bruksmønstre og hvordan man kan finne en helt ny teknisk innretning som støtter dette. Google Glass er et eksempel på dette.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan gjerne være med deg på at Samsung har slått Apple, men det er bare gjennom marginale tekniske forbedringer og ikke gjennom helt nye konsepter eller nye bruksmetoder. Etter at iPhone kom for 6 år siden har man stort sett bare forbedret oppløsning og lesbarhet av skjerm, økt datakraften og lagd skjermer i forskjellige størrelser. Konseptet er helt det samme og nesten alle telefoner er idag til forveksling like. Man trenger virkelig innovasjon av konsepter/design for å komme seg videre og da Apple har sluttet innovere satser altså Samsung på at det er de som skal ta oss videre til neste nivå.

 

Idag kopierer Sony stort sett og kommer med marginale forbedringer slik som alle andre. Poenget mitt var uansett at Sony før kom opp med helt nye konsepter for elektronikk innen en rekke områder, og så var det en rekke andre som kopierte/forbedret på disse. I likhet med Apple har Sony stoppet innovere og helt nye konsepter må komme fra noen andre.

 

Vel da er vi enige. Men det er morsomt at Iphone har sluttet å selge bra fordi det er for låst og tregt og apples reaksjon er da å låse det mer. Yay. Men heldigvis er android perfekt.

 

Derimot er jeg enig på at innovasjonen har stoppet litt opp men det gjør ikke meg noe for hvis nettbrett er innovasjon så vil jeg ikke være med mer.

Lenke til kommentar

Hørte jeg "Maksimere kreativiteten"? Det var maksimere profitten de mente. Første steg er å slippe en ny Galaxy-modell hver måned.

 

Det gjør de allerede...eller muligens oftere, når man ser på det absurde antallet Galaxy-modeller...ca 137 "forskjellige" telefoner i alt: Klikkelink

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Hvis deree sier at Apple har styrt dette i flere år så er jeg ening.

Da var poenge å gjøre det bedre en konkurenten samtidigg som man skulle få mest mulig penger for det.

Nå er de bare pengene som gjelder.

Deter ihverfall mindre forbringer en før

 

Jeg har til og med hørt at nå som konkrentene er gått forbi Apple så påståes det fra enkelte at vidre forberinger er ikke nødvendig.

Som om nye forberinger er overflødig

 

 

Men det finne jo stor forbredningspotensiale på mange produkter fotsatt

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt den andre elgen.

 

Design kan være så mangt. Funksjonellt design hvor form og funksjon utfyller hverandre. Noen enkle stol-eksempler finnes på det.

 

Med telefonene så tenker jeg at jo enklere og mer avansert og funksjonellt de kan kombinere i GUI og hvordan man navigerer i menyer med flere ting jo bedre kan det bli. Det går sikkert an å forske frem bedre design (les: størrelse og effektivitet) på batterier enda. Skjermer, CPU/GPU/APU kan trekke mindre strøm. Trådløse signaler kan kanskje trekke mindre strøm, litt usikker på det da? Skjermene kan få 8K oppløsning om de bare gir det litt tid. Da kan man kombinere store ikoner og små detaljer. Man trenger ikke bruke forstørrelsesglass til alt, og alt trenger ikke være gigantiske ikoner eller noe sånn i sånn oppløsning heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Med telefonene så tenker jeg at jo enklere og mer avansert og funksjonellt de kan kombinere i GUI og hvordan man navigerer i menyer med flere ting jo bedre kan det bli. Det går sikkert an å forske frem bedre design (les: størrelse og effektivitet) på batterier enda. Skjermer, CPU/GPU/APU kan trekke mindre strøm. Trådløse signaler kan kanskje trekke mindre strøm, litt usikker på det da? Skjermene kan få 8K oppløsning om de bare gir det litt tid. Da kan man kombinere store ikoner og små detaljer. Man trenger ikke bruke forstørrelsesglass til alt, og alt trenger ikke være gigantiske ikoner eller noe sånn i sånn oppløsning heller.

Det du beskriver er bare den gradvis forbedringen som alle holder på med nå. Selvsagt kan mobilene få bedre batteritid, kraftigere prosessorer og bedre skjermer, men man har da effekten med at brukerne får mindre og mindre ut av forbedringene. Overgangen fra en gammeldags Nokia til iPhone var meget stor, men overgangen fra en 4k til 8k skjerm på en smartphone vil knapt bli merkbar for brukeren. Samsung har skjønt dette, det må noe helt nytt til.

 

Selvsagt gjør Samsung denne investeringen i å få frem helt nye produkter for å tjene penger og det var også drivkraften til Apple dengang de turte bruke penger på å jobbe med helt nye konsepter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...