Gå til innhold

Månedens anbefalte mobilspill (Android, iPad, iPhone, WPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mao, her tester vi nesten utelukkende IOS spill. Det er jo så lett å gjennomskue dere når dere ikke gidder å forsøke en gang å grave litt dypere i andre OS.

 

"Definitivt månedens vanskeligste spill, men også det spillet jeg har gledet meg mest over å være best i kameratgjengen i."

 

Dette er fra hans review av et spill som kun kommer til IOS, så det er tydelig at han er en eplebruker med eplevenner. Dette begynner bli ITAvisen-light dessverre :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om Lego Batman 2: "Derimot er mobilversjonen veldig god, og har fått litt ekstra innhold konsollversjonene ikke har."

 

Som for eksempel? Jeg har spillet på PC, men kan alltids være interessert i det til iPad hvis disse ekstra greiene er verdt prisen.

 

Om Scurvy Scallywag:

Det er ikke bare et match-three spill. Man bygger skip, har med seg diverse våpen osv på brettet, går opp i level og får bedre skills osv. Sånne ting er kanskje også verdt å nevne i anmeldelsen? På det viset er det ikke så annerledes enn Puzzle Quest.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er en overvekt av iOS-spill denne måneden, er rett og slett fordi det er på den plattformen de fleste nye, gode spillene har kommet den siste måneden.

 

Jeg tester mange spill til alle tre plattformene hver måned, både på nettbrett og telefon. Målet er å gi leserne de beste spillene som har kommet foregående måned.

 

Forrige måned var halvparten av spillene jeg anbefalte til Android. Denne måneden er den en klar overvekt på iOS, helt klart. Neste måned håper jeg det har kommer flere gode spill til alle tre plattformene, slik at alle kan dra nytte av artikkelen.

 

Hvis dere kommer over spill som dere mener er bra nok, tips meg gjerne så sjekker jeg de ut. Det er ikke utenkelig at det er spill som kan forsvinne under radaren min.

 

Og jeg er ingen eplegutt forresten, jeg har i mange år sverget til Android :)

 

-Gøran-

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

8 eksklusive spill til iOS, 1 til Android og 1 multiplatform. Multiplatformspillet er forøvrig til WP, iOS og iPhone xD (Androidlinken ligger dog rett under)

Men 1 spill til WP, 2 spill til Android og 9 spill til iOS....

Hva med 1-2 eksklusive til hver plattform, og resten multiplatform? Det ville vært fornuftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over City of Secrets 2 Episode 1. Det skuffet i forhold til City of Secrets.

 

Ellers har jeg funnet noen spill som ikke kom med i artikkelen. Runaway: A Road Adventure er ute nå. Solid pek-og-klikk spill som kom ut på PC for en del år siden. Forever Lost: Episode 2 er også nylig kommet. Gåteløsning med fokus på logiske gåter. Likte veldig godt Episode 1, så kjøpte denne også. Og til slutt Layton Brothers: Mystery Room. Det er gratis å laste ned, og du får prøve de to første "sakene" gratis. Hvis du liker det kan du kjøpe resten via menyen på spillet. Jeg har løst den første "saken" og må si jeg fant det veldig artig. Kommer nok til å kjøpe hele greien etter hvert.

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over City of Secrets 2 Episode 1. Det skuffet i forhold til City of Secrets.Ellers har jeg funnet noen spill som ikke kom med i artikkelen. Runaway: A Road Adventure er ute nå. Solid pek-og-klikk spill som kom ut på PC for en del år siden. Forever Lost: Episode 2 er også nylig kommet. Gåteløsning med fokus på logiske gåter. Likte veldig godt Episode 1, så kjøpte denne også. Og til slutt Layton Brothers: Mystery Room. Det er gratis å laste ned, og du får prøve de to første "sakene" gratis. Hvis du liker det kan du kjøpe resten via menyen på spillet. Jeg har løst den første "saken" og må si jeg fant det veldig artig. Kommer nok til å kjøpe hele greien etter hvert.

 

 

Takk for gode tips, alle tre er lastet ned og testes :)

 

Lenke til kommentar
Hvis dere kommer over spill som dere mener er bra nok, tips meg gjerne så sjekker jeg de ut. Det er ikke utenkelig at det er spill som kan forsvinne under radaren min.
Hva med Carmageddon? Det er en remake av det første spillet (dvs bedre grafikk) til både iOS og Android, og fungerer utmerket på nettbrett. Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

The old republic:

"Du styrer figuren din ved å trykke og dra med venstre tommel. Bevegelsene kjennes stive, og jeg fant meg ofte løpende rett i en vegg, eller sittende fast i et hjørne."

 

Det her er feil. Du kan styre med hvilkensomelst finger hvorsomhelst på skjermen. Prøv å forandre kontroll oppsett så kansje kotor får 10/10 :)

Beste ipadspillet så langt, det og xcom.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Trist med så mye iOS eksklusivitet (tenker da på utviklere, ikke spekulasjon i forfatters intensjoner). Ser utallige rapporter og tall som viser det er mer å hente hos større brukermasser, da Android, men at så mange utviklere enda er trangsynte er litt synd...

Iphoen er bedre enn android da...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Takk for gode tips, alle tre er lastet ned og testes :)

Subway surfers, Temple run, Coindozer, paplinko, ice cream jumper, happy drop and candy crush, all great ios games:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...