Gå til innhold

Guide: Kingstons SSD-fabrikk (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden dette er en "ekstra"-artikkel, hvorfor er den delt opp i 6 relativt korte sider (Skjønner at dere gjerne vil ha mer reklameinntekter, men her er jo reklamen borte, og dermed poenget med å dele opp en artikkel i alt for mange deler også borte)? Siden vi nå betaler for å slippe reklame, så kan dere gjerne droppe å segmentere opp sidene så veldig. På en mobil, så er det ett pes å måtte browse side etter side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært interessant om dere nå gikk til en billig produsent av SSD for å se forskjellen.

 

Sannsynligvis er det ingen synlige forskjeller. Den prosessen som artikkelen viser er stort sett bare byggingen av harddisken fra ferdige deler. All innmaten er allerede produsert andre steder, dette er bare det siste steget og kan sammenlignes med å skru sammen et flatpakket Ikeamøbel. Selvfølgelig vil det finnes forskjeller mellom de to fabrikkene, men de vil ikke være synlige for folk flest. De samme stegene må uansett utføres, om enn med billigere komponenter og samlebåndsmaskiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden dette er en "ekstra"-artikkel, hvorfor er den delt opp i 6 relativt korte sider (Skjønner at dere gjerne vil ha mer reklameinntekter, men her er jo reklamen borte, og dermed poenget med å dele opp en artikkel i alt for mange deler også borte)? Siden vi nå betaler for å slippe reklame, så kan dere gjerne droppe å segmentere opp sidene så veldig. På en mobil, så er det ett pes å måtte browse side etter side.

 

Hei,

 

Hardware har tradisjonelt hatt mange sider i artiklene, og vi har alltid - også her - delt opp sidene etter der vi føler det er naturlig, som et nytt ledd i saken. Når saken har mange bilder, som denne, tenker vi oss litt ekstra om slik at lastetiden ikke skal bli for stor på mobil - men det tror jeg vi nylig fikset med den nye responsive designen.

 

Med det sagt så leses det i snitt bare 2,3 til 2,6 sider uansett hvor lang artikkelen er, så antallet sidevisninger er for oss ikke en motivator til å stykke opp sakene utover 3 sider. Det er "tradisjon", det som har vært en vanlig leseropplevelse i lang tid på Hardware, som ligger til grunn.(sidene våre er i utgangspunktet ikke designet for ekstra lange artikkelsider)

 

Jeg er samtidig alt annet en fremmed for å tenke nytt her på Ekstra - hele prosjektet handler om hva dere vil ha. Med teknikkene som blant annet HTML5 legger opp til er det utrolig mye spennende som kan gjøres med artikkel-oppsettet. Se bare på feature-sakene til The Verge. Vi har grublet mye på dette det siste året, og vi har mange ideer for hva som kan gjøres - men vi har prioritert det litt ned til fordel for andre utviklingsprosjekter.

 

Kom gjerne med flere innspill her, så tar jeg det med videre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*

 

Jeg er samtidig alt annet en fremmed for å tenke nytt her på Ekstra - hele prosjektet handler om hva dere vil ha. Med teknikkene som blant annet HTML5 legger opp til er det utrolig mye spennende som kan gjøres med artikkel-oppsettet. Se bare på feature-sakene til The Verge. Vi har grublet mye på dette det siste året, og vi har mange ideer for hva som kan gjøres - men vi har prioritert det litt ned til fordel for andre utviklingsprosjekter.

 

Kom gjerne med flere innspill her, så tar jeg det med videre :)

 

Det er godt dere ønsker å tenke litt utenfor boksen, derfor vil jeg gjerne ha vekk at dere deler opp artikler i alt for mange sider. Jeg har to ideer til hvordan det kan gjøres:

 

1) Dere nevner jo så fint Theverge. Her er to eksempler på hvordan de løser dette ganske så bra:

http://www.theverge.com/gaming/2013/6/14/4431328/the-best-of-e3-2013-this-is-the-future-of-gaming

http://www.theverge.com/2013/6/11/4418188/apple-ios-7-design-influences

 

Link 1: Designet er oversiktelig, med en god meny på den ene siden. Dette gjør det enkelt å navigere for alle. Jeg tipper at det er mange som ikke leser alt som står på siden, og derfor er kapitler veldig fornuftig. Her har de unngått hele irritasjonen med sider, ved å lage en oversiktlig meny man kan navigere med.Dette bør enkelt kunne overføres til særlig tester, besøk og intervjuer.

 

Link 2: Dette er enkelt, og bryter opp teksten. Nå skal jeg ikke skryte på meg å være en fan av animerte GIF, men dere skjønner sikkert poenget. Det at de har en bildekarusell gjør at de kan legge inn ett betydelig antall bilder av ting (praktisk til tester, features, besøk etc), så vi som liker detaljer kan få det, uten at det kreves betydelig med båndbredde fra deres side, og at de som ikke vil ha disse bildene slipper å laste dem alle. Typisk design jeg tror hadde passet bra for de sakene der hvor det ikke er alt for mye innhold.

 

2 ) Gjør som forumet, create skins! Sikkert ikke veldig realistisk, med tanke på alt arbeidet som ligger bak en nettside. Men, det hadde skapt fleksibilitet.

 

At hardware.no har en tradisjon med å lage ørten sider er jeg klar over, etter å ha lest artiklene deres i en årrekke, men det betyr ikke at tradisjoner ikke kan/bør brytes.

 

Men, til syvende og sist, så er design og hva man liker en veldig personlig greie. Det finnes garantert personer der ute som elsker designet deres, og de som hater dem. Vi som ligger midt i mellom, vi lever som regel med det:)

Lenke til kommentar
*Jeg er samtidig alt annet en fremmed for å tenke nytt her på Ekstra - hele prosjektet handler om hva dere vil ha. Med teknikkene som blant annet HTML5 legger opp til er det utrolig mye spennende som kan gjøres med artikkel-oppsettet. Se bare på feature-sakene til The Verge. Vi har grublet mye på dette det siste året, og vi har mange ideer for hva som kan gjøres - men vi har prioritert det litt ned til fordel for andre utviklingsprosjekter.Kom gjerne med flere innspill her, så tar jeg det med videre :)
Det er godt dere ønsker å tenke litt utenfor boksen, derfor vil jeg gjerne ha vekk at dere deler opp artikler i alt for mange sider. Jeg har to ideer til hvordan det kan gjøres: 1) Dere nevner jo så fint Theverge. Her er to eksempler på hvordan de løser dette ganske så bra:http://www.theverge.com/gaming/2013/6/14/4431328/the-best-of-e3-2013-this-is-the-future-of-gaming http://www.theverge.com/2013/6/11/4418188/apple-ios-7-design-influencesLink 1: Designet er oversiktelig, med en god meny på den ene siden. Dette gjør det enkelt å navigere for alle. Jeg tipper at det er mange som ikke leser alt som står på siden, og derfor er kapitler veldig fornuftig. Her har de unngått hele irritasjonen med sider, ved å lage en oversiktlig meny man kan navigere med.Dette bør enkelt kunne overføres til særlig tester, besøk og intervjuer. Link 2: Dette er enkelt, og bryter opp teksten. Nå skal jeg ikke skryte på meg å være en fan av animerte GIF, men dere skjønner sikkert poenget. Det at de har en bildekarusell gjør at de kan legge inn ett betydelig antall bilder av ting (praktisk til tester, features, besøk etc), så vi som liker detaljer kan få det, uten at det kreves betydelig med båndbredde fra deres side, og at de som ikke vil ha disse bildene slipper å laste dem alle. Typisk design jeg tror hadde passet bra for de sakene der hvor det ikke er alt for mye innhold.2 ) Gjør som forumet, create skins! Sikkert ikke veldig realistisk, med tanke på alt arbeidet som ligger bak en nettside. Men, det hadde skapt fleksibilitet. At hardware.no har en tradisjon med å lage ørten sider er jeg klar over, etter å ha lest artiklene deres i en årrekke, men det betyr ikke at tradisjoner ikke kan/bør brytes. Men, til syvende og sist, så er design og hva man liker en veldig personlig greie. Det finnes garantert personer der ute som elsker designet deres, og de som hater dem. Vi som ligger midt i mellom, vi lever som regel med det:)

 

Hjertelig takk for flott svar, jeg tar dette med videre :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...