Gå til innhold

Kommentar: ? Kan ikke vike fordi politikerne ikke forstår hva en IP-adresse er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med det Norske storting er at det best av en gjeng mennesker som kan veldig lite. Dette er sikkert ikke unikt med Norge. Resultatet er uansett at det er lett å overbevise dem om at slikt og sånt er smart, uten at de forstår hvilke vannvittige konsekvenser det har. Innenfor personvern så er det rett og slett ikke trygt å ha politikere som ikke forstår hvordan internett virker. Dette gjelder også mange andre områder i samfunnet. Vi trenger politikere som har litt vett i skallen.Jeg anbefaler alle å ta en veldig god gjennomgang av seddelen de har lyst til å putte i urnen til høsten. Stryk ut kandidater som ikke har en skikkelig arbeidserfaring og/eller utdannelse. Begge deler burde være relevant i forhold til området politikern vanligvis jobber innenfor. Uansett parti spiller det en vesentlig rolle hvem som faktisk blir stemt inn på tinget.

 

Å stryke kandidater har desverre ingen effekt i praksis på stortingsvalg. Den beste løsningen er å stemme på partier med kompetente mennesker på lista.

 

De på Stortinget kan ikke lite, men det er svært få der som har vokst opp med IT og har en forståelse for det. Man ser hvem som har forståelse for IT når man ser hvem som kjemper imot datalagring, overvåkning og sensur, nemmelig Venstre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å anta at politikerne ikke vet hva en IP-adresse er, er å avsspore debatten før den kunne starte.

 

Politkere er verken uvitende eller dumme, de er sylskarpe psykopater som hungrer etter makt. De fleste politikere har et behov for makt, og som andre psykopater, er de villige til å gå over lik for å mette dette behovet.

 

Sun Tzu (Art of War) skriver mye om bedrag og advarer sterkt mot å undervurdere motstanderen og deres kompetanse. Å undervidere motstanderens evner gjør deg svært utsatt for deres manipulasjon og bedrag.

 

Etter at politikerpsykopatene har bablet om ansvarlighet og åpenhet til folket, blir de valgt inn. Der slutter deres ansvarlighet ovenfor folket som valgte de inn. Nå som plassen er sikret, øyner psykopaten mer makt og psykopatavskummets ansvarlighet tilhører nå mektigere internasjonale instutisjoner som EU, FN, The Trilateral Commission og andre maktsirkler.

 

Denne overvåkningen som nå avdekkes, er ikke et amerikansk problem. Dette er internasjonalt. Noen nordmenn har kanskje hørt om DLD,

 

Glem medias Arbeiderpartiet/Sosialistisk Venstreparti vs. Høyre/Fremskrittspartiet sirkus. Se på medias evne til å ikke stille våre kjære ledere kritiske spørsmål. Journalistene/massemedia er politikernens beste venner.

 

STEM BLANKT ved neste valg. Vis at du vet hva som foregår og at du ikke vil være en del av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å høre hva venstre har å si til det som kommer frem i denne artikkelen. Kan trekke ut blant annet dette:

Det er verdt å merke seg at det var justisminister Odd Einar Dørum fra Venstre, som i dag profilerer seg som et anti-overvåkings-parti, som la frem disse lovendringene. En annen ting å merke seg er at Dørum i 2002 egentlig ville ha enda mer inngripende terrorlover, men etter en høringsrunde ble terrorlovforslagene dempet.»
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å høre hva venstre har å si til det som kommer frem i denne artikkelen. Kan trekke ut blant annet dette:

Det er verdt å merke seg at det var justisminister Odd Einar Dørum fra Venstre, som i dag profilerer seg som et anti-overvåkings-parti, som la frem disse lovendringene. En annen ting å merke seg er at Dørum i 2002 egentlig ville ha enda mer inngripende terrorlover, men etter en høringsrunde ble terrorlovforslagene dempet.»

 

TAkk for linken, hernil

 

Venstre var i maktposisjon og danset etter de internasjonale maktpsykopatenes pipe. Nå som Venstre er i "opposisjon" kan de lokke til seg velgere med populistiske utspill.

 

Det er på tide å våkne!

 

"Krigen mot terror" er konstruert og brukes ved behov.

Endret av bo0ze
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å høre hva venstre har å si til det som kommer frem i denne artikkelen. Kan trekke ut blant annet dette:

Det er verdt å merke seg at det var justisminister Odd Einar Dørum fra Venstre, som i dag profilerer seg som et anti-overvåkings-parti, som la frem disse lovendringene. En annen ting å merke seg er at Dørum i 2002 egentlig ville ha enda mer inngripende terrorlover, men etter en høringsrunde ble terrorlovforslagene dempet.»

 

Personlig vet jeg ikke om jeg hadde brydd meg. 2002 var en annen tid enn 2013, og jeg syntes det er viktigere hva Venstre (og de andre partiene) mener nå, enn hva de gjorde før.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å høre hva venstre har å si til det som kommer frem i denne artikkelen. Kan trekke ut blant annet dette:

 

Romavlytting av mistenkte terrorister kan ikke akkurat sidestilles med lagring av absolutt all data på nett...

 

Hvis du skal sammenligne det med "den virkelige verden" så ville et bedre eksempel være at staten lagret all informasjon om hvem du sender til og mottar brevpost fra. Og siden vil de lese og lagre innholdet i hvert brev.

 

Danmark og England vurderer å utvide DLD til å lagre innhold i kommunikasjon også, ikke bare metadata. Klarte ikke finne igjen artikkelen, men det er en naturlig videreføring og flere land kommer nok til å følge med. Når man først har svelget en kamel er den neste lettere å svelge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å høre hva venstre har å si til det som kommer frem i denne artikkelen. Kan trekke ut blant annet dette:

Det er verdt å merke seg at det var justisminister Odd Einar Dørum fra Venstre, som i dag profilerer seg som et anti-overvåkings-parti, som la frem disse lovendringene. En annen ting å merke seg er at Dørum i 2002 egentlig ville ha enda mer inngripende terrorlover, men etter en høringsrunde ble terrorlovforslagene dempet.»

 

Det får du nok ikke noe klart svar på. Desverre så er en Politiker, fremdeles en Politiker. Det er nesten en egen rase, og de svarer som regel ikke direkte på spørsmål som kan svekke de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...