Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

merkelig problem - no signal detected når jeg starter pcen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et stort problem med min stasjonære pc (skal bestille nye deler snart), når jeg trykker på startknappen så skjer det ingen ting, på skjermen kommer det opp "no signal detected" og jeg vet at det ikke er skjermkortet fordi at jeg har fått testet med flere forskjellige skjermkort, har også prøvd med hovedkortet sine VGA/DVI inganger men det samme skjer.

jeg har ikke garanti på hovedkortet lenger så jeg kan ikke sende det inn.

og hvis jeg får start på hovedkortet i det heletatt, så kommer det opp at jeg må aktivere core nummer 2 i min AMD athlon x2 og alt i BIOSen er resetta noe som gjør meg skeptisk på hva som er gærent med kortet (er det flere ting).

vil helst ha svar så fort som mulig ;) (jeg bruker ASUS m4a78lt-m le.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, tastaturet eller datamusen får heller ikke svar, det veit jeg fordi at de lyser opp når jeg slår på pcen men det gjør de ikke hvis pcen ikke fungerer som den skal.

og hvis jeg kobler opp tastaturet så får det strøm hvis og det veit jeg for at hvis jeg trykker på en macro knapp så sier det til meg ett eller anna og det gjør den ikke nå som pcen ikke fungerer.

 

(PS: sry alle skrivefeil.. anna tastatur enn vanlig)

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

Da skal du resette bios. Hvis du finner strappen på HK, så ta den av i noen sekunder. Sett den så tilbake og vips, så har du alt tilbake. Ikke kluss med bios på andre måter. En reset skal normalt gjøre susen. Hvis du er helt blank på dette, så se etter i manualen eller kontakt noen du vet kan det.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...