Gå til innhold

Utvikler snudde etter ramaskrik fra fans (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Well, I'll be damned. Fikk ikke med meg saken før nå.

Det var like før jeg raget hardt. Jeg hadde følt meg svindlet rett og slett.

Nå bare rager jeg lett av prinsippielle årsaker.

 

MDD: Spillet ER veldig moro. Det er krevende, tidsslukende og til tider frustrerende. Men moro... DET er det. Men en advarsel. Kjøper du det kommer du til å facepalme hver gang du ser en Hollywood-film som inneholder noe som helst av orbital mechanics. Spillet lærer deg nemlig hvordan slikt -egentlig- fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan ikke si meg helt enig i denne artikkelen. Mens han snakket om å mulig bruke tillegspakker i fremtiden, (legg merke til ordet "mulig") sa han ganske kjapt etterpå at han ikke var sikker om disse ville koste noe. Vil ikke si de snudde, ettersom det ikke var planlagdt.

Lenke til kommentar

Hmh.. Har kost meg så mye med dette spillet, for en så billig penge, at jeg gjerne betaler litt til for å få mer innhold.

Utvikling koster penger. Det vil si, utvikling tar tid og utviklerne må ha lønn.

 

Nå vet ikke jeg hvordan det står til med Squad, da.. Måske de har nok på bok allerede, til å utvikle en expansion pack?

 

Uansett:

- Det kommer ikke til å skje før KSP er ferdig. (og med alt som står igjen så er det nok lenge)

- Det er ikke en bekreftelse at det faktisk kommer som expansion pack. Det var bare Felipe som tenkte høyt. Absolutt ingen ting er bestemt enda. Bare media og enkelte folk som overdriver.

- En eventuell slik expansion pack skal visstnok bli like stor som et eget spill.

 

Men folk om det. Jeg hadde ikke brydd meg den ene eller andre veien.

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar

Når man har kjøpt spillet og fått vite at man ikke trenger å betale mer før versjon 1.0, så ville det vært galt å plutselig ta betalt for noe før spillet var ferdig.

 

Men når det er sakt, så betaler jeg gledelig for ting som skjer etter at spillet er nådd sin v.1.0. Morsom liten pærle av et spill, og det er få spill man får den samme mestringsfølelsen som man kan få her i Kerbal Space Program.

 

Det at spillet støtter mods er jo også kjekt.

Lenke til kommentar

Hmh.. Har kost meg så mye med dette spillet, for en så billig penge, at jeg gjerne betaler litt til for å få mer innhold.Utvikling koster penger. Det vil si, utvikling tar tid og utviklerne må ha lønn.Nå vet ikke jeg hvordan det står til med Squad, da.. Måske de har nok på bok allerede, til å utvikle en expansion pack?Uansett:- Det kommer ikke til å skje før KSP er ferdig. (og med alt som står igjen så er det nok lenge)- Det er ikke en bekreftelse at det faktisk kommer som expansion pack. Det var bare Felipe som tenkte høyt. Absolutt ingen ting er bestemt enda. Bare media og enkelte folk som overdriver.- En eventuell slik expansion pack skal visstnok bli like stor som et eget spill.Men folk om det. Jeg hadde ikke brydd meg den ene eller andre veien.

Har ikke noe i mot tillegspakker som gir ekstra tilleg som kommer på toppen av hovedspillet. Si flere solsystemer og en warp drive som det har vært spekulasjoner om.

 

Men, når spillet fortsatt er under utvikling og det er veldig åpent hva mer som skal legges inn kan det være fristende å klippe spillet i to, få gitt ut del 1 tidlig så selge del 2 som en tillegspakke.

Lenke til kommentar

L4r5: Ja, jeg ser at folk på Steam-forumet er nærmest udelt entusiastiske. Etter å ha sett en orbit-tutorial fikk jeg veldig lyst til å prøve det.Jeg facepalmer forøvrig hele tida under Hollywood-filmer allerede :-)

Når de ikke klarer å holde styr på hvor mange patroner det er i en revolver vil de får store problemer med romfart.

 

NB du kan laste ned en demo som lar deg dra til måneden.

Anbefales

Lenke til kommentar

gud forby at indie utviklerene vil ha penger for det de lager... skal helst være gratis vettu.

 

Skal du være litt forsiktig altså.. Denne utvikleren tok seg godt betalt for et spill som i utgangspunktet ikke var rare greiene når de startet. At en skare med nye fans kommer tilbords ettersom de utvider spillet til å omfatte litt og litt mer, er jo egentlig resten av fansens arbeid som ligger til grunn. Og da å plutselig begynne å prate om å ta betalt for hva de tidligere sa skulle være en del av pakka (det handler ikke om at de ikke skal ha betalt, det handler om å holde seg til hva en sier i markedsføringen), hvorpå de så prøver å trekke det tilbake.. Sånn fungerer det ikke.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Skal du være litt forsiktig altså.. Denne utvikleren tok seg godt betalt for et spill som i utgangspunktet ikke var rare greiene når de startet. At en skare med nye fans kommer tilbords ettersom de utvider spillet til å omfatte litt og litt mer, er jo egentlig resten av fansens arbeid som ligger til grunn. Og da å plutselig begynne å prate om å ta betalt for hva de tidligere sa skulle være en del av pakka (det handler ikke om at de ikke skal ha betalt, det handler om å holde seg til hva en sier i markedsføringen), hvorpå de så prøver å trekke det tilbake.. Sånn fungerer det ikke.

 

er nok ikke grådighet men heller hva som må gjørest for holde hode over vannet... blir vel nedleggelse neste nå da. så kan hyle koret bare sitte der med et spill som ikke blir oppdatert eller vidre utviklet...

Lenke til kommentar
Skal du være litt forsiktig altså.. Denne utvikleren tok seg godt betalt for et spill som i utgangspunktet ikke var rare greiene når de startet. At en skare med nye fans kommer tilbords ettersom de utvider spillet til å omfatte litt og litt mer, er jo egentlig resten av fansens arbeid som ligger til grunn. Og da å plutselig begynne å prate om å ta betalt for hva de tidligere sa skulle være en del av pakka (det handler ikke om at de ikke skal ha betalt, det handler om å holde seg til hva en sier i markedsføringen), hvorpå de så prøver å trekke det tilbake.. Sånn fungerer det ikke.
er nok ikke grådighet men heller hva som må gjørest for holde hode over vannet... blir vel nedleggelse neste nå da. så kan hyle koret bare sitte der med et spill som ikke blir oppdatert eller vidre utviklet...

 

Blir langt fra nedleggelse. De har tjent seg søkkrike på beta versonen allerede. De begynte å bli grådige og prøvde seg, men fansen satte seg på plass. Hadde de ikke gjort hadde det uansett blitt en sak hvor de tapte. Står jo svart på hvitt at hvis du kjøper beta versonen vil alle oppdateringer være gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...