Gå til innhold

Sniktitt: Fujifilm X100S og X20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har utrolig lyst på en X20 som kamera nr2 til å ha med på turer og ferier. Det tenker jeg blir knall ja =)

 

X100s har nå fikset ALT som jeg ansa som negativt i X100. Men prisen er litt for høy enda. Utrolige bra kameraer det her.

 

Når det gjelder eksempelbildene til X20 så er det mer fotografen som tok dem som ikke er top-notch tenker jeg :p

Lenke til kommentar

picatta, hvordan kan prisen på X100s være for høy? Den koster bare 3500kr. mer enn X100, lanseringsprisen er 500kr. under X100 og den er ikke kommet ut i butikkene ennå.

X100 holdt seg ganske godt i pris for å være et dårlig kamera, X100s kommer til å holde seg på 9-10K lengre enn X100.

 

Nå må Fuji få fingeren ut! Jeg vil ha min X100s nå!!!

Endret av kelux
Lenke til kommentar

Farlig at denne artikkelen kommer nå som jeg er på vei til å kjøpe et X100 som en oppgradering fra X10. Bruktprisen på X100 er generelt sett halv pris av nyprisen til X100S, så dette blir en vanskelig vurdering.

 

Gode forbedringer i X20! Søkeren var noe mangelfull i X10 (men samtidig var det et pluss at kameraet faktisk har søker i det hele tatt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lest i en del artikler at releasedatoen i USA er 28. mars. Dette er datoen Dustinhome bruker, men Fotovideo opererer med 15. mars. Noen med innsikt rundt dette?

 

Har også registrert det samme som deg. Opprinnelig hadde FV 28. februar så jeg tror de ender opp å gjøre som de gjorde med (sort) X-E1 i fjor høst - to måender med at den kommer om en uke...

 

Hvis det er som sist så sender Fuji Nordic den til de svenske butikkene først og så kommer den hit uka etter. Det gjorde de ihvertfall i fjor høst.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du troller, men du er jo ganske på jordet når du spyr ut slike dustete utsagn... :p

Troller ikke. X100 var et okey kamera med meget god bildekvalitet og utseende, men hadde utrolig mange barnesykdommer da den kom ut våren 2011. Jeg hadde veldig lyst på den men ombestemte meg etter å ha lest diverse tester samt prøvd en under akamtreffet i København. Den ble selvfølgelig bedre med 4-5 FW oppdateringer.

Lenke til kommentar

Utrolig bra jobbet av Fuji! Har X10 i dag og er omsider ganske fornøyd, etter å ha lært meg å bruke det optimalt. Den er litt for ivrig på lange lukkertider på autoiso, bl.a.

Men klarer jaggu meg skarpe og fine pubbilder på 1/6s håndholdt!

Savner et par av forbedringene, så X20 blir et knall lommekamera. Jeg har alltid X10 med, fordi jeg kan! Går fint i jakkelommer, også på treningsjakka. Vet aldri hva som dukker opp. Utrolig avanserte funksjoner, og X20 har enda mer.

Lenke til kommentar

picatta, hvordan kan prisen på X100s være for høy? Den koster bare 3500kr. mer enn X100, lanseringsprisen er 500kr. under X100 og den er ikke kommet ut i butikkene ennå.X100 holdt seg ganske godt i pris for å være et dårlig kamera, X100s kommer til å holde seg på 9-10K lengre enn X100.Nå må Fuji få fingeren ut! Jeg vil ha min X100s nå!!!

 

Den er ikke for dyr i seg selv, men jeg den er for dyr for lommeboka, der har jeg ikke 9000 kroner akkurat i dag nei :p

Men 4500 til X20 ser ut som en lønnsom investering for familieturer =)

Lenke til kommentar

Opprinnelig hadde FV 28. februar så jeg tror de ender opp å gjøre som de gjorde med (sort) X-E1 i fjor høst - to måender med at den kommer om en uke...

Jeg snakket med Fotovideo i dag. 15. mars er datoen de har fått estimert av leverandørene, men de sier det ofte er forsinkelser. Er vi heldige, er det mulig å få tak i X100S før søndag. Netonnet averterer med 19. mars

så du har nok rett. 28. mars er sikkert den internasjonale datoen som USA ender opp med.

Lenke til kommentar

Steve Huff har nettopp skrevet en test om Leica M og tester Fuji X100S nå. Han tok en kjapp høy ISO test mellom M 240, RX1 og X100S, konklusjonen hans var "Impressive!"

 

As you can see, the high ISO champ among these contenders is the new Leica M where it beats the RX1 for noise by a tad. None of these had any Noise Reduction. What you see is what you get. I am impressed with what Leica has done as they can now say it as fact “no compromise”. The X100s was added last minute and this test impresses me. It appears the X100s will be mighty good. My full review of this camera is coming in 1-2 weeks.

 

LINK til test, bla laaaangt ned....

Endret av kelux
Lenke til kommentar

Trenger nytt lommekamera etter GF3en min er solgt. Ble veldig i tvil om det blir X100s eller Nikon Coolpix A nå. Vet jeg burde testet i butikk før jeg handler men er ikke så tålmodig. Blir vel en forhåndsbestilling usett og uprøvd. :) Håper det renner inn med tester snart.

Lenke til kommentar

Skeptisk nå... :hmm:

Det er vel mest Steve Huff du bør være skeptisk til ;)

 

Hvis X100s har samme bildekvalitet på lav ISO som Fuji X-E1, så er det ingen grunn til bekymring.

 

Trenger nytt lommekamera etter GF3en min er solgt. Ble veldig i tvil om det blir X100s eller Nikon Coolpix A nå. Vet jeg burde testet i butikk før jeg handler men er ikke så tålmodig. Blir vel en forhåndsbestilling usett og uprøvd. :) Håper det renner inn med tester snart.

Coolpix A vinner på størrelsen. Klart mindre enn GF3. X100s er stor i forhold.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...