Gå til innhold

Kunstige øyne er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I never asked for this." spesiellt ikke når de er dårligere enn det utstyret jeg har installert fra naturens side. Kommer ikke til å rive ut øyet og erstatte det med denne. Avventer også med å amputere armene til de har permanente proteser som lett kan slå gjennom en betongvegg (Gjerne med innebygde utfoldbare sverd eller maskingevær).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herlig nyhet at de kommer framover for de blinde, bare tenk å ha sett for så bli blind..

 

Det å være blind må være noe av det verste som kan hende et menneske med tanke på miste en sans.

 

Tilsvarende utstyr finnes jo for de som er døve. Tipper det blir det samme som der. Nemlig ingen udelt positiv opplevelse for de som får implantatet. Det er ofte mindre udelt positivt å få tilbake sanser enn folk rundt som har alle sansene i behold tror.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tilsvarende utstyr finnes jo for de som er døve. Tipper det blir det samme som der. Nemlig ingen udelt positiv opplevelse for de som får implantatet. Det er ofte mindre udelt positivt å få tilbake sanser enn folk rundt som har alle sansene i behold tror.

 

AtW

 

Tja, jeg vil påstå at dette er mer individuelt enn du tror. Jobber som personlig assistent hos ei som er blind og jeg vet at det største som har kunnet skjedd henne nå er å få tilbake (enn om det er kun delvis) synet.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vil påstå at dette er mer individuelt enn du tror. Jobber som personlig assistent hos ei som er blind og jeg vet at det største som har kunnet skjedd henne nå er å få tilbake (enn om det er kun delvis) synet.

 

Jada, det er individuelt, men det er lett å tro at slikt er en udelt glede for alle som har mistet en sans, får man cochlea-implantant i voksen alder er det mange som, ihvertfall delvis, angrer. Poenget mitt var egentlig ikke at dette er bortkastet på noe vis, men at problematikken er litt mer komplisert enn man skulle tro.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tilsvarende utstyr finnes jo for de som er døve. Tipper det blir det samme som der. Nemlig ingen udelt positiv opplevelse for de som får implantatet. Det er ofte mindre udelt positivt å få tilbake sanser enn folk rundt som har alle sansene i behold tror.

 

AtW

Har du sett i 10-30år for så bli blind skal jeg garantere at bare få tilbake noen % av synet slik at man kan se igjen er som et mirakel med mangel på et bedre ord.

Lenke til kommentar

Har du sett i 10-30år for så bli blind skal jeg garantere at bare få tilbake noen % av synet slik at man kan se igjen er som et mirakel med mangel på et bedre ord.

 

Det er jo ett slags mirakel, men det har negative sider også, folk som har mistet hørselen i voksen alder eller om unger får avogtil igjen hørselen med cochlea-implantat, det er ikke bare uproblematisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

"I never asked for this." spesiellt ikke når de er dårligere enn det utstyret jeg har installert fra naturens side. Kommer ikke til å rive ut øyet og erstatte det med denne. Avventer også med å amputere armene til de har permanente proteser som lett kan slå gjennom en betongvegg (Gjerne med innebygde utfoldbare sverd eller maskingevær).

 

Det er nok ikke snakk om oppgradering. Heller en generell og noe utilpasset reservedel. Se heller på det som reservehjul til bilen. Sånn som har max 50 km/t. Når piggdekket ditt flater ut.

 

Er nok en stund til vi kan få oppgraderinger. Og når den tid kommer spørs det om det er verdt risikoen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...