Gå til innhold

Test: Kingston HyperX Predator 512 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TL;DR (for now)

I likhet med flere andre holder jeg også på løsningen med SSD + eksternt kabinett.

Den Kingston-klumpen der så også ut til å perfekt (not) få plass ved siden av andre USB-enheter.

Jeg vil påstå at har man plass til å ta med denne tykke dingsen her, så burde ikke et 2,5" eksternt kabinett være noe problem heller.

 

Jeg har selv en Lexar Triton 64GB USB3-minnepenn med (påståtte) 155/150 R/W, men når jeg for moro skyld prøvde med en Intel X25-M 120GB SSD i et USB3 eksternt kabinett fikk jeg ikke bare dobbel lagringsplass, men også raskere hastigheter (ifølge benchmarks).

 

Fancy gadget, men meningsløs IMHO - ihvertfall til den prisen.

 

Edit:

Når jeg ser på bildene, ser det også ut til at den er fin til å holde på fingeravtrykk... :green:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar
Samsung 840 Pro 512GB koster nå 3500 hos Dustin. Da har du 2299kr til et kabinett + noe annet du selv vil ha.SSD'er i samme størrelse er ikke dyrere i det hele tatt.
Poenget er jo også størrelse, da...

 

På den annen side - hvis du uansett må koble den til med en liten kabel, så er ikke denne mye greiere ... og en standard 2.5"-disk har en bedre fasong for å putte i lommer og slikt..

Lenke til kommentar

Med alt vi har av cloud tjenester og utrolig gode internett tilkoblinger, hvorfor skal noen trenge denne greia her?

 

Kan kanskje se for meg noen veldig ekstreme og teoretiske tilfeller, men i praksis? Ikke nok til å betale 6000kr. Klart er vel noen smartinger i det private næringsliv med for mye penger som finner en god grunn til å kjøpe noen.

Lenke til kommentar

Apropos SSD+kabinett. Finnes det en anbefaling for eksterne kabinetter? Jeg tenker da spesifikk på ytelsen til USB 3.0 da SSD'er ligger langt over denne hastigheten allerede :)

I øyeblikket tror jeg du kun kan velge mellom kabinett for 2.5-tommers disker enten med USB3 eller både USB2 og eSATA. Det er imidlertid lansert kabinett med USB3+eSATA, men har ikke sett de til salgs i Norge ennå.

 

Hva de lønner seg å velge er avhengig av hvordan disken skal brukes, eSATA gir nok noe bedre ytelse hvis skal la program jobbe fra disken, USB3 holder lenge hvis du bare skal kopiere data inn og ut. Jeg har ikke sett noen ytelsestester av de kabinettene som er å få kjøpt, hadde vært interessant å hvor bra hastighet USB3 gir i forhold til eSATA.

 

Jeg har eksterne kabiett fra både Akasa og Icybox, ingen av de gr den helt store kvalitetsfølelsen rent mekanisk, men når disken først er montert har jeg ikke hatt problmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...