Gå til innhold

Sniktitt: Filmnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Silverlight" hadde vært nok å skrive for å unngå det som pesten

Har 2 måneder prøvedtid på viaplay nå, som også bruker silverlight og jeg kommer ikke til å fornye

Det mest irriterende er at undertekster er på, som default, så de må slåes av mellom hver film/episode

 

Med et eget program vil det være valg for sånt

Inkl. hvilken kvalitet du vil ha, i tilfelle du sitter på ustabilt nett etc..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Silverlight" hadde vært nok å skrive for å unngå det som pesten

Har 2 måneder prøvedtid på viaplay nå, som også bruker silverlight og jeg kommer ikke til å fornye

Det mest irriterende er at undertekster er på, som default, så de må slåes av mellom hver film/episode

 

Med et eget program vil det være valg for sånt

Inkl. hvilken kvalitet du vil ha, i tilfelle du sitter på ustabilt nett etc..

Hvor vidt undertekst er default på eller av har ingen ting med silverlight å gjøre. Silverlight hos viaplay og netflix fungerer for øvrig mye bedre enn flashløsningen til HBONordic når det kommer til kvalitet og skalering over tregere linjer.

 

Netflix er klart best på hvordan avspilleren fungerer, samt hvordan de holder track på hvilke filmer du har sett, og hvor langt inn i filmen du har kommet etc. Nettsiden er noe de andre burde lære av.

 

Netflix mangler imidlertid også den lette a-å oversikten med alle filmer. Rullende bånd med anbefalte filmer basert på kriterier er kun kjekt om du bare vil se filmer de anbefaler. På Xbox er fungerer dette enda dårligere, appen er også treg. Der er Viaplay bedre. HBO er helt for jævelig på opplisting av filmer. Websiden til netflix er også bedre enn W8 appen de har laget. WP7/8 appen fungerer helt ok.

 

Av disse tre vil jeg strengt tatt anbefale netflix, selv om de kan bli litt bedre på innhold. Er du villig til å betale for enkeltfilm er Viaplay et naturlig valg.

Endret av serpentbane666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at tjenester som ikke lager sine egne programmer ikke er mye å satse på

Skjønner jo at det er viaplay som setter undertekst som "default", men det er jo faen meg ikke noen plass å skru det av permanently (Ikke som jeg har funnet ihvertfall)

og når C More bruker samme "tjensten", som i bunn og grunn er en browser så har jeg mine tvil

 

Jeg bruker Spotify og har betalt for det en god stund nå

Mye pågrunn av at det er ett eget program, så veldig lett å starte opp å bruke, såmm som jeg vil ha det..

Lenke til kommentar

Det jeg kunne tenke meg å vite er hvor nytt/gammel innholdet på denne er i forhold til for eksempel netflix?

 

Innholdet er jevnt over ferskere enn Netflix', men det er ikke snakk om filmer som kom ut på Blu-ray denne måneden, for eksempel.

 

Hvis du kjenner til sendeskjemaene på C More (tidligere Canal+), så vet du sånn cirka hvor ferske filmene er. Det er snakk om titler som kom ut i fjor blant de ferskeste, deriblant 21 Jump Street (som kom ut på Blu-ray i oktober).

 

Noen som vet om det er noen forskjell på C More Play (www.cmore.no/play) og denne tjenesten?

 

Ellers virker det som om det er ca de samme filmene og seriene vi allerede kan se "gratis" via C More Play hos f.eks. Get.

 

Ved første øyekast ser det ut til å være akkurat samme innhold.

Lenke til kommentar

Hvorfor velger folk som er interessert i filmer Netflix? På facebook siden deres gjør ikke folk annet å klage på filmutvalget. Hvorfor skifter ikke disse til Viaplay?

 

Der raser det jo inn nye filmer hele tiden, senest Avengers til og med.

 

Den filmen kommer vel på netflix om 2 år. Kanskje.

Lenke til kommentar

Silverlight er bare ekkelt og ubehagelig, nesten like ille som Flash. Hva med å bare lage et godt API slik at hvem som helst kan lage sine egne apps og avspillere. :)

Regner med denne tjenesten ikke blir tilgjenglig for xbmc med det første.

Ser egentlig ikke hva som er problemet med silverlight, men det får så være. Problemet er at man er avhengig av en løsning som støtter DRM, hvilket utelukker for eksempel bruken av HTML5. HTML5 har for øvrig flere andre mangler i forhold til denne typen bruk. Per i dag vell og merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...