Gå til innhold

OneCall-reklamene stoppes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del kan de fjerne de horrible TV reklamene de kjører også. Får vondt av å se de...kan ikke fatte noe annet enn at de virker mot sitt eget formål.

 

Du er jo ikkje nøydd til å sjå reklamen, slå over på ein annan kanal i dei 30sekundene :)

Det er særs få reklamar som er bra.

 

Sjølv ser eg ikkje på tv, men har vore ein trufast kunde hjå OneCall i 6år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har faktisk ventet på dette. Har småirritert meg over "like bra - bare billigere".

Jeg syns også Talkmore's reklamer "hvis du gjør slik har du 2 valg..." burde fjernes p.g.a. her også påstår de at de er billigst, selv om de prøver å skjule det.

 

@Zlatzman

Selvsagt bruker de penger på reklame, for å få flere kunder, som igjen KAN gi alle kundene lavere pris eller mer inkludert.

 

Lenke til kommentar

Bare kunnskapen om at OneCall velger å bruker penger på reklame gjør at jeg er fristet til å bytte bort fra dem. De kunne heller brukt disse pengene til å gi meg billigere abonnement.

 

Ehhh, var dette seriøst?

 

Du skjønner at uten reklame er det vanskelig å bli stor?

Og at man som mikroaktør har vanskeligheter for å kunne gi svært billige abonnementer pga det lille omløpet av penger et lite selskap har?

 

Ergo, er denne reklamen nødt til å være der for at de skal kunne bli og holde seg som lavprisaktør?

Lenke til kommentar

Ehhh, var dette seriøst?

 

Du skjønner at uten reklame er det vanskelig å bli stor?

Og at man som mikroaktør har vanskeligheter for å kunne gi svært billige abonnementer pga det lille omløpet av penger et lite selskap har?

 

Ergo, er denne reklamen nødt til å være der for at de skal kunne bli og holde seg som lavprisaktør?

Det er klart at stordriftsfordeler er positivt med tanke på kostnadsnivå, men jeg kan ikke påstå at jeg har inntrykk av at store firmaer har billigere telepriser enn små firmaer her i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk ventet på dette. Har småirritert meg over "like bra - bare billigere".Jeg syns også Talkmore's reklamer "hvis du gjør slik har du 2 valg..." burde fjernes p.g.a. her også påstår de at de er billigst, selv om de prøver å skjule det.@ZlatzmanSelvsagt bruker de penger på reklame, for å få flere kunder, som igjen KAN gi alle kundene lavere pris eller mer inkludert.

 

Den reklamen er faktisk en av få som jeg synes var veldig morsom da det kom ut.

Lenke til kommentar

Er 3G like bra som mobil operatørar skal ha det til? Nei :)

Er 4G oppskrytt? Ja det vil eg seie.

 

4G er oppskrytt? Har du bodd under en stein? :p

 

Da jeg jobbet i netcom klarte vi å måle 85mbps ned og 17mbps opp, til et nettbrett i Kristiansand.

 

Det er raskere hastighet enn de fleste nordmenn som har fiber. Og dette går altså trådløst i luftlinje på opptil flere hundre meter.

 

Jeg vil si 4G er undervurdert!

 

 

https://netcom.no/pr...adlost-nettverk

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Er 3G like bra som mobil operatørar skal ha det til? Nei :)

Er 4G oppskrytt? Ja det vil eg seie.

 

Sense; this makes none.

 

 

Hvorfor er 4G oppskrytt? 85mbps ned er vel strengt talt alt annet enn oppskrytt. Om noe, så er jeg faktisk overrasket over at telenor ikke har skrytt dette mer opp i skyene, med tanke på resultatene som vist ovenfor.

Lenke til kommentar

*Offtopic*

4G er oppskrytt? Har du bodd under en stein? :p

Nei, eg har nok ikkje det.

Da jeg jobbet i netcom klarte vi å måle 85mbps ned og 17mbps opp, til et nettbrett i Kristiansand.

Ja, då må det nettbrettet ha vore så og sei det einaste klienten tilkobla, og uansett så har eg vanskeleg for å tru det utan dokumentasjon som påviser dette.

Beklagar om eg ikkje tek ordet ditt på det.

Det er raskere hastighet enn de fleste nordmenn som har fiber. Og dette går altså trådløst i luftlinje på opptil flere hundre meter.

Og i og med at fleire og fleire får smarttelefonar og nettbrett + pc'ar som støttar 3g og 4g, så skal hastigheten fordelast på endå fleire klientar,

med det, så vert det nok ikkje merkbar forskjell enn kva som er frå før

Raskere hastighet, fordelt på over kanskje fleire 1000gongar så mange mennesker, som i privat heim.

Og kor ofte klarar det å halde det så stabilt?

Linja inn her skal liggja på 120Mbps ned, men det er særs skjeldan målingane viser såpass mykje.

 

Av gongar eg har vore tilkobla 4g nett, så har eg ikkje merka noko forskjell på hastigheten i førhald til når eg har vore på plassar med 2g nett,

Det har kanskje gått 1-2sekund raskare å laste ei nett side.

Ja, det er nok fordi det er fleire tilkobla 4g nettet ja, så eg seier ikkje at det er til ingen nytte at hastigheiten vert oppgradert.

 

 

Om eg får bevis som viser at hastigheiten ligg på 85Mbps ned på ein klient 1time i strekk, med ca 5-10 000 aktive klientar tilkobla som du seier, ja då skal eg tru.

Ellers, så er dette berre oppgradering av hastigheiten

*Offtopic*

 

Men men, tilbake til tema; så synest eg det var på sin plass at dei ikkje får benytta seg av det slagordet, for eg trur heller ikkje på at dei er billigst av alle.

Men av det eg brukar i månaden, så er OneCall Folkepakken det billigaste for meg :)

 

Så er det jo ikkje akkurat noko bra slagord å ha: "Billig og bra nok, for visse folk til visst bruk",

men kven er det som ikkje overdriv i reklamar? :)

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

*Offtopic*

 

Nei, eg har nok ikkje det.

 

Ja, då må det nettbrettet ha vore så og sei det einaste klienten tilkobla, og uansett så har eg vanskeleg for å tru det utan dokumentasjon som påviser dette.

Beklagar om eg ikkje tek ordet ditt på det.

 

Raskere hastighet, fordelt på over kanskje fleire 1000gongar så mange mennesker, som i privat heim.

Og kor ofte klarar det å halde det så stabilt?

Linja inn her skal liggja på 120Mbps ned, men det er særs skjeldan målingane viser såpass mykje.

 

Av gongar eg har vore tilkobla 4g nett, så har eg ikkje merka noko forskjell på hastigheten i førhald til når eg har vore på plassar med 2g nett,

Det har kanskje gått 1-2sekund raskare å laste ei nett side.

Ja, det er nok fordi det er fleire tilkobla 4g nettet ja, så eg seier ikkje at det er til ingen nytte at hastigheiten vert oppgradert.

 

 

Om eg får bevis som viser at hastigheiten ligg på 85Mbps ned på ein klient 1time i strekk, med ca 5-10 000 aktive klientar tilkobla som du seier, ja då skal eg tru.

Ellers, så er dette berre oppgradering av hastigheiten

*Offtopic*

 

Hvor mange kunder som er tilkoblede er lite relevant da kapasiteten er meget forskjellig fra område til område.

 

Hva med fibernettet i kristiansand da som går flere gigabit kontinuerlig på kun 1stk fiberkabel opp til oslo? Det er altså kun snakk om hvor mye kapasitet man ønsker å bygge ut.

 

Ingen problemer med å oppnå 60-70mbps på mange hundre mennesker samtidig eller flere tusen for den saks skyld, det er kun kapasiteten det går på og hvor mye man bygger ut.

 

Dessuten er det ALDRI slik at mange hundre/tusen mennesker pumper 60-70mbps samtidig i et og samme område.

 

På alle internettlinjene i hele landet, både fiber, ADSL og kabel går det TOTALT rundt 50 gigabit pr sekund på det aller meste. Hvis man deler 50 000 mbps på feks 3 000 000 internettlinjer får man 0.016 mbps pr sekund i gjennomsnitt fordelt ut på alle linjer i landet.

 

Det burde derfor ikke være noe problem etterhvert å laste 50-60mbps kontinuerlig på 4g nettet, fordi det er så få som gjør dette samtidig pr område med egen 4g stasjon.

 

 

Om du ikke tror meg kunne jeg ikke brydd meg mindre. Jeg vet hva jeg har erfart og jeg jobber i bransjen og det forteller meg bare at jeg vet mer enn deg ;)

 

 

EDIT: Btw, midt i Bergen sentrum der sannsynligvis ganske mange er påkoblet LTE og dette er på et veldig tidlig stadie av 4G der teknologi er i stor utvikling:

 

"I praksis kan vi laste ned med inntil 65 Mbps i de beste periodene. Opplastingshastighetene topper seg på rundt 20 Mbps, og det vanlige er at vi oppnår slike hastigheter tidlig på dagen og på kveldstid."

 

http://www.mobili.no...etcom-4g-ruter/

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Offtopic*

 

Nei, eg har nok ikkje det.

 

Ja, då må det nettbrettet ha vore så og sei det einaste klienten tilkobla, og uansett så har eg vanskeleg for å tru det utan dokumentasjon som påviser dette.

Beklagar om eg ikkje tek ordet ditt på det.

 

Raskere hastighet, fordelt på over kanskje fleire 1000gongar så mange mennesker, som i privat heim.

Og kor ofte klarar det å halde det så stabilt?

Linja inn her skal liggja på 120Mbps ned, men det er særs skjeldan målingane viser såpass mykje.

 

Av gongar eg har vore tilkobla 4g nett, så har eg ikkje merka noko forskjell på hastigheten i førhald til når eg har vore på plassar med 2g nett,

Det har kanskje gått 1-2sekund raskare å laste ei nett side.

Ja, det er nok fordi det er fleire tilkobla 4g nettet ja, så eg seier ikkje at det er til ingen nytte at hastigheiten vert oppgradert.

 

 

Om eg får bevis som viser at hastigheiten ligg på 85Mbps ned på ein klient 1time i strekk, med ca 5-10 000 aktive klientar tilkobla som du seier, ja då skal eg tru.

Ellers, så er dette berre oppgradering av hastigheiten

*Offtopic*

 

Men men, tilbake til tema; så synest eg det var på sin plass at dei ikkje får benytta seg av det slagordet, for eg trur heller ikkje på at dei er billigst av alle.

Men av det eg brukar i månaden, så er OneCall Folkepakken det billigaste for meg :)

 

Så er det jo ikkje akkurat noko bra slagord å ha: "Billig og bra nok, for visse folk til visst bruk",

men kven er det som ikkje overdriv i reklamar? :)

 

Nei, OneCall Folkepakka er ikke billigst for deg, Chess Sjakkmatt og Djuice All in one har samme pris. Ergo like billig, da får du i tillegg kundeservice året rundt. Hjelp hos forhandlere osv.

 

OneCall har aldri vært like bra, nettopp pga de har latterlige åpningstider på kundeservices deres, og de leverer ikke like mange tjenester som sine konkurrenter. Slik som BankID på mobilen, Fri\Trådløsfamilie osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...