Gå til innhold

Nå kan spillene dine få bedre grafikkinnstillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er da spent på om denne har noe forhold til drivere installert og evt vil oppgradere disse? Min bærbare fryser nemlig om jeg forsøker bruke Nvidia sine nyeste drivere, så jeg er foreløpig tvunget til å beholde de gamle fra HP. Evt finne noen uoffisielle, men har hatt litt varierende hell på det området.

Lenke til kommentar

Dette utgjør såklart ingen forskjell for de som klarer å laste ned en ny driver en gang i måneden og klarer å klikke seg inn på settings og sette riktige instillinger. Men er nok veldig fint for f.eks nevøen min som hadde 720p oppløsning på sin 24" 1080p monitor inntil jeg tok turen innom en dag og oppdaget det..hehe.

 

Din HP laptop vil aldri kunne kjøre rene drivere fra Nvidia, du er prisgitt Hp's egen versjon av driveren, som de kommer til å slutte å oppdatere veldig fort. Aldri noensinne kjøp en laptop som bruker proprietære drivere, det vil bite deg i baken etter veldig kort tid.

Endret av Eldrach
Lenke til kommentar

Dette utgjør såklart ingen forskjell for de som klarer å laste ned en ny driver en gang i måneden og klarer å klikke seg inn på settings og sette riktige instillinger. Men er nok veldig fint for f.eks nevøen min som hadde 720p oppløsning på sin 24" 1080p monitor inntil jeg tok turen innom en dag og oppdaget det..hehe.

 

Din HP laptop vil aldri kunne kjøre rene drivere fra Nvidia, du er prisgitt Hp's egen versjon av driveren, som de kommer til å slutte å oppdatere veldig fort. Aldri noensinne kjøp en laptop som bruker proprietære drivere, det vil bite deg i baken etter veldig kort tid.

Hehe. Leksjonen er lært for mange år siden. Maskinen det her er snakk om er en tidligere jobbpc (ikke spør meg hvorfor den har et skjermkort som fortsatt duger greit...).

 

Tidligere har det vært slik at jeg ikke fikk installert rene drivere i det hele tatt, men etter en oppgradering til Windows 8 fikk jeg lov. Og alt flyter fint og greit. ...I cirka 2 minutter, da fryser det.

Lenke til kommentar

Spill som setter innstillinger basert på din hardware er ingenting nytt. Det har vi hatt i årevis. Ingen har klart det bra, så jeg er skeptisk denne gangen også.

Forskjellen her er vel heller at innstillinger blir satt basert på kjøring av samme spill på samme hardware. Altså ikke vill gjetting som tidligere, basert på teoretiske tall.

 

Kanskje er det også slik at programmet rapporterer tilbake og bidrar dermed til mer grunndata og mer nøyaktighet?

Jeg har ikke testet dette enda, men vil jo også tro at programmet lar meg velge litt mellom grafikk/ytelse. Noen vil heller ha 20fps med eyecandy, mens andre vil ha 60fps og dårligere bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill som setter innstillinger basert på din hardware er ingenting nytt. Det har vi hatt i årevis. Ingen har klart det bra, så jeg er skeptisk denne gangen også.

Litt av problemet med innstillingene i spill er at de er dårlig lagd, klasisk er at de ikke gjenkjenner skjemkort nyere en spillet og setter til laveste oppløsning.

Eller de gir deg 800x600 i oppløsning og lav draw distanse men med AA16, max skygge detaljer og andre effekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din HP laptop vil aldri kunne kjøre rene drivere fra Nvidia, du er prisgitt Hp's egen versjon av driveren, som de kommer til å slutte å oppdatere veldig fort. Aldri noensinne kjøp en laptop som bruker proprietære drivere, det vil bite deg i baken etter veldig kort tid.

Høh? Nvidia sin egen driver er jo også "proprietær". Og selv om pc-produsenter sier at du "kun kan bruke deres driver" så kan du jo installere en hvilken som helst driver. Jeg har brukt både drivere fra andre pc-produsenter og original-driver fra nvidia/broadcom/etc på en pc som egentlig skal ha drivere fra dell.
Lenke til kommentar

Spill som setter innstillinger basert på din hardware er ingenting nytt. Det har vi hatt i årevis. Ingen har klart det bra, så jeg er skeptisk denne gangen også.

Jepp, kjenner det igjen.

De fleste spill jeg har må jeg selv inn og endre instillingene på for å få det til å passe til mitt oppsett fordi spillet bare gjetter seg frem.

 

Inn kommer GeForce Experience, som ikke gjetter seg frem, men som har en database som inneholder tusner av forskjellige oppsett, og hva som er beste instilling for din PC, på et gitt spill, for å få optimal ratio mellom ytelse og grafikk.

Her er det ikke snakk om at hardwaren sier "fire kjerner, jaha.. 2.noe GHz, mhm.. Grafikkort med medium passe MB, og litt ram på siden... Sett grafikk på circa tusen", men at NVidia ser på processormodellen, skjermkort modellen, oppløsning på skjermen, hastighet på RAM osv...

Og så finner de en ferdig profil som er ferdigtestet, og som de mener er den mest optimale instillingen for ditt system.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var en av disse "heldige utvalgte" som fikk tilgang til første beta straks det kom ut. Den gang fungerte det ikke for meg; programmet fant ingen støttede spill enda jeg har plenty, på tross av at jeg fortalte det eksplisitt hvor spillene finnes.

 

Med denne nye betaen, derimot, finner den det jeg har av spill som er støttet. Nå har jeg forsøkt å optimalisere et par av dem, så får vi se etterhvert om det påvirker spillopplevelsen min i noen grad ;)

Lenke til kommentar
Din HP laptop vil aldri kunne kjøre rene drivere fra Nvidia, du er prisgitt Hp's egen versjon av driveren, som de kommer til å slutte å oppdatere veldig fort. Aldri noensinne kjøp en laptop som bruker proprietære drivere, det vil bite deg i baken etter veldig kort tid.
Høh? Nvidia sin egen driver er jo også "proprietær". Og selv om pc-produsenter sier at du "kun kan bruke deres driver" så kan du jo installere en hvilken som helst driver. Jeg har brukt både drivere fra andre pc-produsenter og original-driver fra nvidia/broadcom/etc på en pc som egentlig skal ha drivere fra dell.

 

Nei, driveren nekter å installere seg på f.eks en HP pc, feiler under "sjekker kompatibilitet". Pcen din er da tydeligvis ikke begrenset til kun produsentproduserte drivere.

Lenke til kommentar
Din HP laptop vil aldri kunne kjøre rene drivere fra Nvidia, du er prisgitt Hp's egen versjon av driveren, som de kommer til å slutte å oppdatere veldig fort. Aldri noensinne kjøp en laptop som bruker proprietære drivere, det vil bite deg i baken etter veldig kort tid.
Høh? Nvidia sin egen driver er jo også "proprietær". Og selv om pc-produsenter sier at du "kun kan bruke deres driver" så kan du jo installere en hvilken som helst driver. Jeg har brukt både drivere fra andre pc-produsenter og original-driver fra nvidia/broadcom/etc på en pc som egentlig skal ha drivere fra dell.
Nei, driveren nekter å installere seg på f.eks en HP pc, feiler under "sjekker kompatibilitet". Pcen din er da tydeligvis ikke begrenset til kun produsentproduserte drivere.

 

Har du prøvd disse driverene fra http://www.laptopvideo2go.com/

De er modifisert til og støtte et større utvalg av mobile gpu's

 

Ellers så har det også kommet en egen notebook driver på nvidia.com

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Åpent for alle
Med et navn som GeForce Experience er det ikke særlig overraskende at programmet blir eksklusivt tilgjengelig for de som bruker et GeForce-skjermkort, men disse kan i alle fall glede seg over en mer automatisert hverdag.
Kanskje litt tvetydig?

 

Betaen er nå åpen for alle, men selve programmet støtter kun GeForce-skjermkort - og i alle fall for øyeblikket, kun av nyere årgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...