Gå til innhold

Lyset ingen kan forklare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil du vite mer om de mystiske lysene i Hessdalen? National Geographic Channel gjorde nye opptak i dalen sommeren 2012. Innslaget kan ses tirsdag 8. januar klokken 22.00 i dokumentarserien «UFO Europa: Ukjente historier».
Artikkelen er publisert 11. januar.

 

Jeg reagerte også på dette, men ser at det (også?) skal sendes tirsdag, 15. Januar kl. 22:00

Så enten er det en skrivefeil eller så har de flere sendinger av programmet.

 

Men får det ikke helt til å stemme med episode guiden da..

 

Neste program: lørdag, 16. Februar kl. 12:25 - National Geographic Channel

Repriser: tirsdag, 26. Februar kl. 22:00 - National Geographic Channel

onsdag, 27. Februar kl. 01:50 - National Geographic Channel

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Hva som er så useriøst med å tro at det kan være en UFO? Du får det til å høres ut som bare det å tenke tanken på at det kanskje finnes såpass avanserte livsformer i det enorme universet er galskap.

 

Fenomenet har trolig en naturlig forklaring, men det blir litt naivt å avfeie snakk om UFO som "psykobabbel".

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Hvis du så programmet, så var det snakk om hemmelighold av myndigheter osv.

For Hessdalen sitt fenomen er det full åpenhet og det er definitivt ikke flyvende tallerkener der...

 

Og ja, jeg er av den oppfatning at det sannsynligvis finnes liv mange steder i universet. Det er bare at de astronomiske avstandene og tidsvinduet man snakker om er problematiske. Det er derfor usannsynlig at avanserte fremmede vesener skulle være være her akkurat nå.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Joda jeg ser den, jeg ser det også som usannsynlig at myndighetene er involvert i noe hemmelighold, og at det er noe utenomjordisk.

 

Men når du snakker om usannsynlighet på besøk av fremmede vesener; tenk på dette: Man trenger ikke lengre tilbake i tid enn 100-150år før all teknologi vi har pr. dags dato ville blitt avfeid som galskap og komplett umulig.

 

Sett at det finnes intelligente sivilisasjoner der ute, hva om de har flere millioner års forsprang på oss, om ikke hundrevis av millioner av år? Vanskelig å begripe hvilken teknologi de i et slikt tilfelle kunne ha når man ser på hvor mye teknologi vi har utviklet på bare et par århundre.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Jo, jeg er selvsagt åpen for at det finnes mye fantastisk i universet. Problemet for øyeblikket er at vi er nesten "blinde", med våre relativt små og enkle sensorer. Det er derfor mye gjetting om man skal snakke om andre sivilisasjoner. Men utviklingen går fort og i løpet av noen få tiår bør vi vite mye mer om universet rundt oss og om det finnes andre planeter med f.eks oksygen og vann.

 

2018 James Webb: http://www.space.com...-telescope.html

2030? ATLAST : http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Technology_Large-Aperture_Space_Telescope

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Da er vi jo stort sett enige da. Jeg fikk bare inntrykket av din første post at du mente alle som tror at avanserte sivilisasjoner muligens har besøkt planeten vår var psykopatiske :)

 

Selv er jeg åpen for tanken når man ser hvor ufattelig stort universet er, men i ekte x-files stil så tror jeg det ikke før jeg får se det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...