Gå til innhold

Crucial oppgraderer sin populære SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crucial m4 var jo en slager! Har brukt den i en maskin, og har en OEM versjon i jobb-laptopen, funker veldig bra, veldig pålitelig, men har ikkje akkurat OCZ Vector ytelse... Derimot var den utrolig rimelig. Satser på at denne følger samme veien, god ytelse og pålitelighet til en fantastisk pris.

Lenke til kommentar

Var på tide Crucial kom med ny modell som tar over for M4. Andre produsenter har jo tatt i bruk 9187 kontrolleren for lenge siden. Så gjenstår det å se hvor god denne blir opp mot bl.a. Plextor M5P.

 

Satt akkurat å diskuterte med en kollega om SSD'er, og nevnte at det var på god tid det kom en oppdatert modell til erstatning for M4. Så går jeg inn på HW.no og leser denne... :-)

 

Vurdert faktisk å kjøpe meg en disk i februar, så dette var gledelig nytt. Vurderingen nå blir en slik kontra Samsung 840/840 Pro, Intel 335 og OCZ Vertex 4.

 

Dog ser det foreløpig ut til at 840 Pro og Vertex 4 priser seg ut for min vurdering, da jeg ikke er avhengig av den aller raskeste, men heller vil ha beste kjøpet for pengene.

 

;-)

 

Edit: 4 første ordene falt ut, + en smiley...

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Har en M4 128gb i laptopen jeg å er kjempefornojd med den. Litt over 1000kr for 240gb med bedre fart hores fint ut!

 

Ganske meningsløst å skrive at du er kjempefornøyd uten å nevne hvorfor. For 95% av alle brukere, les: all bruk med unntak av profesjonell og dedikert benchmarking, er det i praksis likegyldig hvilken SSD de velger så lenge den virker. Du hadde nok vært like fornøyd med en hvilken som helst SSD av nyere dato.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en både positiv og en negativ tanke.

Det var ikke ytelsen som var styrken til Crucial, og ikke alltid prisen heller, men stabiliteten.

Mens lederne i SSD markedet med Corsair og OCZ slet fenomenalt med firmwaren og det måtte oppdateres i øst og vest, så var det sjeldent noe problem med Crucial SSDene.

 

Spørsmålet er om denne nye kontrolleren gjør om Crucial til ett nytt OCZ, eller om de blir stående som ett stabilt fort.

Personlig er det mer enn nok ytelse for SSDer til desktop bruk, men stabiliteten varierer kraftig og OCZ har enda ikke fått skuta på rett kjøl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Crucial er endel av Micron som lager flashminnet. 9187 kontrolleren er nå velprøvd. Satser mine 5$ på at M500 blir "like stabil" som M4. Nå var ikke alt perfekt med M4 heller. Ved powerloss risikerte man evig boot venting.

"OCZ har enda ikke fått skuta på rett kjøl". Javel? Vertex 4 er vel ikke mer ustabil enn andre ssd'er?

Lenke til kommentar

Ser fortsatt at hele Vertex linja sliter selv etter firmware oppdatering, derfor har den en lang vei å gå før skuta er på rett kjøl igjen.

M4 har hatt noen firmware problemer, men fortsatt langt færre enn Corsair og OCZ, mest kritiske jeg husker akkurat nå var SATA buggen hvor disken krasjet etter X antall timer og ville lage blåskjerm hvert 30 minutt.

Men dette ble lappet i Januar og siden da har de ikke hatt noe kluss.

Lenke til kommentar
Lovende priser. Her snakker vi samme pris for 960GB som jeg betalte for min første 32GB SSD (død). 4 av de 9 jeg har totalt har også kostet det samme.

Ja, jeg ga også 4500kr for hver av mine to Mtron Pro 32GB tilbake i 2008. Det blir spennende å se om prisene fortsetter å falle i samme tempo som det har gjort siden etter fallet når Barefoot utfordret x25-M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...