Gå til innhold

Bruk Google Play Store, så er du trygg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel hende jeg bare er heldig men,jeg har brukt masse

apps fra blackmart snappz og andre "usikre"kilder,

har brukt android siden tidlig 2008

og har aldri mistet informasjon..som jeg vet om da:)

 

Hvis en av applikasjonene du har installert har rapportert hjem kontaktlisten din og tekstmeldingene dine så er det lite sannsynlig at du ville vært klar over det ;)

Lenke til kommentar

Hvis en av applikasjonene du har installert har rapportert hjem kontaktlisten din og tekstmeldingene dine så er det lite sannsynlig at du ville vært klar over det ;)

Ja det er sant ,men så ofte som jeg legger in custom roms og sletter mld så er nok ikke de så spendende for noen,om de vil ha tlf lista mi versågod:)
Lenke til kommentar
Hvis en av applikasjonene du har installert har rapportert hjem kontaktlisten din og tekstmeldingene dine så er det lite sannsynlig at du ville vært klar over det ;)
Ja det er sant ,men så ofte som jeg legger in custom roms og sletter mld så er nok ikke de så spendende for noen,om de vil ha tlf lista mi versågod:)

 

De kan bruke det til å svindle kontaktene dine, høste info via dine sosiale medier, gmail konto,m.m.

Lenke til kommentar

0,5 av hva? 0,5%, eller halvparten? :p Edit; Så nå at det sto 0,5% lengre nede i artikkelen :)

Stussa også på hvordan de kan finne 51.447 feil. Hvordan finner man 0.447 feil, tenkte jeg først, før jeg så at det var brukt punktum som tusenseparator.

 

Vi bruker ikke punktum som tusenseparator her i Norge. Vi bruker mellomrom, så riktig skrivemåte ville vært 51 447 feil. ;)

http://www.korrekturavdelingen.no/K4TallOgSifferGruppering.htm

Lenke til kommentar

Det er en vanlig praksis å bruke punktum som tusenseparator i Norge. Kanskje ikke heldig, men vanlig. For eksempel har min bestefar i alle år brukt regnemaskiner som skriver ut - til skjerm og rull - punktum som tusenseparator, og komma som desimalseparator.

 

Så da regner jeg med du ikke stusser på det neste gang.

 

Edit: kanskje ikke i alle år. Han har slitt seg gjennom mange forskjellige modeller.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Men for å bruke program utenfor Google Play må du vel roote telefonen? Så litt beskytet er du jo, såframt du ikke bruker NFC...

 

Så problemet er her da personer som rooter telefonene sine... noe som du vel må gjøre for å få oppdateringer før det har gått en evighet?

Og noe som alle her inne og på andre netforum anbefaler alle å gjøre?

 

Så da har det vel ganske mye å si at det er mange skadelige apps tilgjengelig andre plasser å?

Lenke til kommentar

Nei,ikke usikre kilder:

 

Innstillinger > Sikkerhet

Ukjente kilder

Tillat installering av non-Market-applikasjoner [check]

 

Strengt tatt er kilden ikke nødvendigvis hverken usikker eller ukjent. Mener for eksempel at f.eks. Mozilla på et tidspunkt krevde dette for å få installert en Firefox-beta.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trussler er en ting... Anoying apps er en annen. Ahr derevet med masse testing av apps i det sisite på jobb... og mye av programmene fra Play er fulle av spam or aggressiv reklame.

 

Hadde for eksempel en av tabletene som pluteslig startet å ringe og styre med masse lyd og greier fra en eller annen app som skulle slege meg dritt. Da hadde den ligget i timesvis i sleep, før den bestemte seg for å våkne til liv.

 

Det ødelegger sykt for ryktet til produktet når slike apps ligger ute, spesielt når problemet er fraværende i iOS.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...