Gå til innhold

Nå kan du prøve Spotify i nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gratis spotify + Adblock+ = spotify premium :)
Forstår ikke helt den holdningen der jeg. Er ikke Spotify den løsningen vi (som er motstandere av å betale i dyre dommer for digitalt innhold) alltid maser om at vi ønsker?

 

For å være pinlig korrekt, kom Norlig med et faktum og ikke en holdning :)

Lenke til kommentar
gratis spotify + Adblock+ = spotify premium :)
Forstår ikke helt den holdningen der jeg. Er ikke Spotify den løsningen vi (som er motstandere av å betale i dyre dommer for digitalt innhold) alltid maser om at vi ønsker?

 

Jeg ville gjerne hatt en mye høyere kvalitet på musikken, bitraten er ikke akkurat imponerende...

Lenke til kommentar

For å være pinlig korrekt, kom Norlig med et faktum og ikke en holdning :)

 

Riktig, men hvordan ellers kommer man egentlig med en holdning? Blir ikke holdninger uttrykket gjennom det vi sier og gjør? Jeg vil si at han viser en holdning gjennom innlegget sitt. ;)

 

Jeg ville gjerne hatt en mye høyere kvalitet på musikken, bitraten er ikke akkurat imponerende...

 

Det argumentet kan jeg kjøpe, men jeg syntes likevel ikke noe om at man da benytter seg av Spotify uten å gjøre opp for seg via reklame eller betaling. For meg blir det litt som at "jeg syntes burgeren kunne ha vært litt saftigere, så derfor ser jeg meg berettiget til å stjele den i stedet for å betale for meg".

 

Her er det tross alt ikke snakk om kopiering av digitale filer fra andre som deler villig via torrents e.l., men at man streamer data fra et selskap som i utgangspunktet leverer en ganske god tjeneste. Å drive Spotify er nok alt annet enn kostnadsfritt, så begrepet stjeling syntes jeg blir mer aktuelt i denne sammenhengen enn plateselskapenes evindelige mas om "you wouldn't steal a car...". Grensen er kanskje hårfin, og i høyeste grad subjektiv, men dette er altså min personlige reaksjon til folk som benytter Spotify uten å gjøre opp for seg. :)

Endret av LordErik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huh, positivt overrasket, dette fungerte jo forholdsvis greit her. Kunne nesten vurdert en Chromebook nå. :p

 

For meg blir det litt som at "jeg syntes burgeren kunne ha vært litt saftigere, så derfor ser jeg meg berettiget til å stjele den i stedet for å betale for meg".

 

Det er generelt sett lurt å unngå "kopiering er tyveri"-kommentarer med mindre du ønsker at hele diskusjonen skal gå i stå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har ventet på dette en god stund nå, kjempe bra! :) (Jeg betaler for unlimited, så dette var bra, da trenger jeg ikke hele tiden å gå til Spotify applikasjonen.)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er generelt sett lurt å unngå "kopiering er tyveri"-kommentarer med mindre du ønsker at hele diskusjonen skal gå i stå.

 

Her benytter man faktisk Spotifys infrastruktur og gjør at de må betale for båndbredden, så deter ikke det samme som piratkopiering. Om det er det samme som tyveri er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huh, positivt overrasket, dette fungerte jo forholdsvis greit her. Kunne nesten vurdert en Chromebook nå. :p

 

 

 

Det er generelt sett lurt å unngå "kopiering er tyveri"-kommentarer med mindre du ønsker at hele diskusjonen skal gå i stå.

 

Det var det jeg prøvde å unngå ved å peke på at man ikke bare kopierer, men bruker av Spotify sine ressurser uten å betale for seg. Jeg har vanskelig for å se hvordan det er noe annet enn tyveri egentlig.

Lenke til kommentar

Det var det jeg prøvde å unngå ved å peke på at man ikke bare kopierer, men bruker av Spotify sine ressurser uten å betale for seg. Jeg har vanskelig for å se hvordan det er noe annet enn tyveri egentlig.

 

Her benytter man faktisk Spotifys infrastruktur og gjør at de må betale for båndbredden, så deter ikke det samme som piratkopiering. Om det er det samme som tyveri er en annen sak.

 

Tyveri er ganske klart definert i både ordboka og lovverket, og innebærer at man fratar en person vedkommendes eiendom. Dette handler ikke om eiendom, og opphavspersonen blir ikke fratatt noe. Fellesnevneren er fravær av tillatelse og økonomisk tap (som forsåvidt kun er potensielt her), men hvis dette skal være alt som trengs for at handlingen skal defineres som tyveri, blir det veldig mange handlinger som faller inn under denne definisjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...