Gå til innhold

Unboxing: Vi pakker opp MacBook Pro med Retina-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig lekker datamaskin. Håper andre produsenter følger etter på oppløsningstrenden. Men ikke bare har disse datamaskinene overlegen oppløsning, fargegjengivelse og sortnivå er i en klasse for seg.

 

Har selv 15" retina. Kan nesten ikke se på andre skjermer lenger. Bør oppleves.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Utrolig lekker datamaskin. Håper andre produsenter følger etter på oppløsningstrenden. Men ikke bare har disse datamaskinene overlegen oppløsning, fargegjengivelse og sortnivå er i en klasse for seg.Har selv 15" retina. Kan nesten ikke se på andre skjermer lenger. Bør oppleves.

 

Hadde ikke Apple tatt patenter på helt generiske ting, så hadde vel andre produsenter også laget fine lekre datamaskiner.

 

Og det er jo ikke det at det ikke finnes andre minst like gode laptoper som mac-en.. Men like god oppløsning.. Det er bare det at dere Apple folk ignorer alternativene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke Apple tatt patenter på helt generiske ting, så hadde vel andre produsenter også laget fine lekre datamaskiner.Og det er jo ikke det at det ikke finnes andre minst like gode laptoper som mac-en.. Men like god oppløsning.. Det er bare det at dere Apple folk ignorer alternativene..

 

Apple har ikke patent på oppløsningen.

Og vis meg et alternativ med like god skjerm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Utrolig lekker datamaskin. Håper andre produsenter følger etter på oppløsningstrenden. Men ikke bare har disse datamaskinene overlegen oppløsning, fargegjengivelse og sortnivå er i en klasse for seg.Har selv 15" retina. Kan nesten ikke se på andre skjermer lenger. Bør oppleves.
Hadde ikke Apple tatt patenter på helt generiske ting, så hadde vel andre produsenter også laget fine lekre datamaskiner.Og det er jo ikke det at det ikke finnes andre minst like gode laptoper som mac-en.. Men like god oppløsning.. Det er bare det at dere Apple folk ignorer alternativene..

Nevn en PC(ikke Mac) som er like god/bedre enn MacBook Pro 13" retina.

 

Lenke til kommentar
Utrolig lekker datamaskin. Håper andre produsenter følger etter på oppløsningstrenden. Men ikke bare har disse datamaskinene overlegen oppløsning, fargegjengivelse og sortnivå er i en klasse for seg.Har selv 15" retina. Kan nesten ikke se på andre skjermer lenger. Bør oppleves.
Hadde ikke Apple tatt patenter på helt generiske ting, så hadde vel andre produsenter også laget fine lekre datamaskiner.Og det er jo ikke det at det ikke finnes andre minst like gode laptoper som mac-en.. Men like god oppløsning.. Det er bare det at dere Apple folk ignorer alternativene..
Nevn en PC(ikke Mac) som er like god/bedre enn MacBook Pro 13" retina.

På hvilket felt? Batteritid, ytelse? Lett. Oppløsning? Nei. Byggekvalitet? Ja. KvalitetsFØLELSE? Nei.

Lenke til kommentar

Ikke på ett av feltene. Det finnes biler med større bagasjerom enn en koenigsegg, men det betyr ikke at jeg vil ha den i stedet. Gi meg en PC som er et reellt alternativ til MBP retina. Altså at den har tilsvarende-ish skjerm, like kraftig prosessor, samme generelle kvalitet/"gjennomtenkthet", utseende(ikke identisk, men tilsvarende attraktiv).

 

Ain't happenin'

Lenke til kommentar

Ikke på ett av feltene. Det finnes biler med større bagasjerom enn en koenigsegg, men det betyr ikke at jeg vil ha den i stedet. Gi meg en PC som er et reellt alternativ til MBP retina. Altså at den har tilsvarende-ish skjerm, like kraftig prosessor, samme generelle kvalitet/"gjennomtenkthet", utseende(ikke identisk, men tilsvarende attraktiv).

 

Ain't happenin'

 

Joda:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749605#extra

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Absolutt en snasen maskin, og er vell den som kommer nærmest 13" Retina modellen til Apple. Men verken prosessor eller oppløsningen matcher helt da. Ei heller har du en touchpad som fungerer like bra, også har den ikke mulighet for OS X for de som ønsker det.

 

15" Retina derimot, med GT 650M skjermkort så har jeg tilgode å se noen som er i nærheten av å matche.

 

 

EDIT:

 

Den har jo også bare 4GB RAM som ikke kan oppgraderes, det syntes jeg kanskje er noe snaut i slutten av 2012.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg vurderte Zenbook når den ble lansert, men tilbakemeldingene på tastatur, skjerm og touchpad gjorde det til en no-go. Byggkvalitet, gjennomføring etc. er langt i fra en MBP. Det eneste den har er at den ligner såvidt. Det gjør forsåvidt også generelt sett en haug såkalte "ultrabooks", ligner uten å nå opp. Dog et veldig bra initiativ fra Intel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Utrolig lekker datamaskin. Håper andre produsenter følger etter på oppløsningstrenden. Men ikke bare har disse datamaskinene overlegen oppløsning, fargegjengivelse og sortnivå er i en klasse for seg.Har selv 15" retina. Kan nesten ikke se på andre skjermer lenger. Bør oppleves.
Hadde ikke Apple tatt patenter på helt generiske ting, så hadde vel andre produsenter også laget fine lekre datamaskiner.Og det er jo ikke det at det ikke finnes andre minst like gode laptoper som mac-en.. Men like god oppløsning.. Det er bare det at dere Apple folk ignorer alternativene..
Nevn en PC(ikke Mac) som er like god/bedre enn MacBook Pro 13" retina.

http://www.sony.no/product/vaio-z-serien Mangler oppløsningen, men må si den henter inn veldig mye på å vekten!

 

Lenke til kommentar

Nevn en PC(ikke Mac) som er like god/bedre enn MacBook Pro 13" retina.

Ikke noe problem, da kommer jeg prekende med min Sony Vaio Z igjen :p

 

8 gb ram, MYE raskere SSD, MYE lettere (1150 g) og bedre CPU (non-ulv quad core, i7-3612QM).

 

Og ja, den har bedre skjerm for de som verdsetter korrekt fargegjengivelse ;)

 

edit:

http://www.sony.no/p...t/vaio-z-serien Mangler oppløsningen, men må si den henter inn veldig mye på å vekten!

 

Kom meg i forkjøpet der gitt :p Og den er faktisk lettere enn Mac'en selv med sheet batteri som gir 12 ish timer.

Endret av Chriselv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og litt mer skryt. SSD'ene i Vaio Z er helt latterlig rask. Så rask at de faktisk slår 480 GB OCZ RevoDrive!

 

For de som vurderer å kjøpe Vaio Z er det på tide å gjøre det nå da de er på vei til å fases ut. Ser ut til at Sony satser på touch, touch og touch. Her i statene får man quadcore versjonen for 1800 $.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom meg i forkjøpet der gitt :p Og den er faktisk lettere enn Mac'en selv med sheet batteri som gir 12 ish timer.

Hjelper når man benytter seg av karbonfiber og ikke aluminium. Kjipt at det ikker dedikert GPU.

 

Og litt mer skryt. SSD'ene i Vaio Z er helt latterlig rask. Så rask at de faktisk slår 480 GB OCZ RevoDrive!

For de som vurderer å kjøpe Vaio Z er det på tide å gjøre det nå da de er på vei til å fases ut. Ser ut til at Sony satser på touch, touch og touch. Her i statene får man quadcore versjonen for 1800 $.

 

Den hadde jeg lett kjøpt der borte, men er litt uten for mitt budsjett her

Endret av UNSCCapone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper når man benytter seg av karbonfiber og ikke aluminium. Kjipt at det ikker dedikert GPU.

Ja, litt rart at de kvittet seg med den. En mulighet er å kjøpe dockingstasjonen, men det er ikke akkurat aktuelt å drasse rundt med den. Men jeg må si at HD4000 fungerer overraskende bra til å være integrert skjermkort :)

Lenke til kommentar

Sony Vaio serien er/var helt klart den mest lovende på PC siden og skulle jeg hatt meg en ny laptop så ville denne kommet høyest på listen sammen med MBP. Regelrett trist at Sony ikke fortsetter med dette produktet. Aluminium i MBP fungerer godt, selv om det gir mer tyngde, ikke minst på kjøling. Karbonfiber kombinert med god kjøleløsning er dog forlokkende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...