Gå til innhold

Neste år snakker vi om "supermobiler"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne har en 5-tommers Super LCD3-skjerm med Full HD-oppløsning (1080p).
Har det noen hensikt å påpeke at skjermen ikke oppdateres via linjefletting-teknikken? Er det noen telefonskjermer i det hele tatt som bruker linjefletting? Ulike telefoner har ulike sideforhold. Er det ikke da lurt å oppgi antall piksler på både kortsiden og langsiden?

 

Haha, helt enig,

For eks. 3x750,000 (for å dra den litt langt) er ca. full hd. Ville nok heller hatt en 1280×720 Selv om den ikke er like skarp.

Lenke til kommentar

Jeg syns at det burde bygges ut raskere fart både kabel og antenne nettet, slik at alle TV serier kan sendes med 4K 2K oppløsning (UHD) Fått en avtale med produsenter slik at nettet var ferdig når en massiv utrulling av UHD TVer kom.

 

Regner med at det ikke er vanskelig å produsere serier i UHD, iom at det ikke trengs mer enn 8 mp og det er den oppløsningen de bruker i kinosaler. Bare litt bredere.

 

Jeg spiller lol, og ser av og til på www.phantoml0rd.com. Han streamer Full HD 60 fps fra Los Angeles USA. dvs, han kunne streamet en kinofilm her i Norge med 30 fps. Kinofilmer er alltid (hobbiten: 48) på 24 fps... så teknisk mulig er det jo og.

Lenke til kommentar

Jeg syns at det burde bygges ut raskere fart både kabel og antenne nettet, slik at alle TV serier kan sendes med 4K 2K oppløsning (UHD) Fått en avtale med produsenter slik at nettet var ferdig når en massiv utrulling av UHD TVer kom.

 

Regner med at det ikke er vanskelig å produsere serier i UHD, iom at det ikke trengs mer enn 8 mp og det er den oppløsningen de bruker i kinosaler. Bare litt bredere.

 

Jeg spiller lol, og ser av og til på www.phantoml0rd.com. Han streamer Full HD 60 fps fra Los Angeles USA. dvs, han kunne streamet en kinofilm her i Norge med 30 fps. Kinofilmer er alltid (hobbiten: 48) på 24 fps... så teknisk mulig er det jo og.

Og hva har dette med fremtidige supermobiler å gjøre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Denne har en 5-tommers Super LCD3-skjerm med Full HD-oppløsning (1080p).
Har det noen hensikt å påpeke at skjermen ikke oppdateres via linjefletting-teknikken? Er det noen telefonskjermer i det hele tatt som bruker linjefletting? Ulike telefoner har ulike sideforhold. Er det ikke da lurt å oppgi antall piksler på både kortsiden og langsiden?

Haha, helt enig, For eks. 3x750,000 (for å dra den litt langt) er ca. full hd. Ville nok heller hatt en 1280×720 Selv om den ikke er like skarp.

Du sier deg enig med meg, men jeg må si meg uenig med deg. :confused:

 

FullHD er ikke et antall piksler. Det er nøyaktig 1920x1080.

3x750000 er omtrent samme pikseltall som fullHD men det er ikke fullHD.

 

</Neppe siste kommentar fra kverulantenes årsmøte.> :)

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bra skjerm = supermobil?

 

Macbook Pro med bra skjerm er jo en super-PC, selvom min laptop har bedre specs enn en MBP til 19k når min kostet nærmere 11k. Jeg foretrekker 1600x900 og noe kraft under pansere.

 

MBP er blitt som å kjøpe en Ferrari med 150hk. Ser kult ut, thats it.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...