Gå til innhold

Sjekk ut dette geniale systemet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette hadde kommet til M43 hadde jeg bestilt på lanseringsdatoen. Så utrolig greit dette systemet så ut.

 

Jeg ville nok brukt det sjelden, men på events der det er mye fart og spenning, eller på et fotooppdrag der man må være effektiv og rask hadde dette vært helt fantastisk.

 

Er selv ganske så lei av å bytte objektiver så dette ser spennende ut :)

Lenke til kommentar

Idéen er ganske god, men jeg ser ikke fordelen kontra en åpen skulderbag.

 

Beltet ser ut til å hemme bevegelsesfriheten. Jeg hadde heller ikke tatt sjansen på å ha 40k i glass hengende rundt det. Ryker det, faller alt i bakken.

En åpen skulderbag er bedre fordi du kan ha objektivene klare til bruk, uten å måtte vri rundt på enda en mount (som forøvrig bidrar til økt slitasje på objektivet). Jeg ville heller aldri gått rundt med det der blant folk av to grunner - for det første ser det helt cowboy ut, og for det andre skriker det "RAN MEG!". Åpen skulderbag er altså: mer diskrét, bedre for objektivene, og langt mer funksjonelt.

Lenke til kommentar

Idéen er ganske god, men jeg ser ikke fordelen kontra en åpen skulderbag.

 

Beltet ser ut til å hemme bevegelsesfriheten. Jeg hadde heller ikke tatt sjansen på å ha 40k i glass hengende rundt det. Ryker det, faller alt i bakken.

En åpen skulderbag er bedre fordi du kan ha objektivene klare til bruk, uten å måtte vri rundt på enda en mount (som forøvrig bidrar til økt slitasje på objektivet). Jeg ville heller aldri gått rundt med det der blant folk av to grunner - for det første ser det helt cowboy ut, og for det andre skriker det "RAN MEG!". Åpen skulderbag er altså: mer diskrét, bedre for objektivene, og langt mer funksjonelt.

 

Helt enig i det siste, men hvis man tar bilder på locations hvor det er fint lite turister og røvere så ser jeg fortsatt en viss nytte. Litt mer usikker på hvis man driver mye med portrett hvor man kan være høyt og lavt som fotograf både stående og liggende at da blir denne rett og slett i veien.

Lenke til kommentar

OK, det kan ha sin nytte hvis du er proff og skal fotografere OL på en stadion. Men da har du sikkert ett kamera pr objektiv uansett.

 

Men ute blant folk, ærlig talt! Ser helt tåpelig ut. Ransobjekt nr 1. Har overhodet ikke sansen for slike belter i utgangspunktet.

 

Lenke til kommentar

Sikkert praktisk hvis man som profesjonell fotograf på oppdrag har behov for å skifte objektiver spesielt raskt og ofte, men for vanlige fotografer kan jeg vanskelig se at det å skifte objektiv er noe problem, uansett om man er i byen eller i skogen eller hvor man måtte befinne seg.

 

For øvrig synes jeg det ser latterlig dumt ut å flashe utstyret sitt på den måten (med unntak for nettopp de profesjonelle med spesielt behov for den slags), og jeg skulle hatt betalt relativt bra med penger for å gå rundt sånn frivillig. :)

Lenke til kommentar

Objektivet er uten objektiv på for lenge der synes jeg, men det er jo mulig å ta av et objektiv først, bytte på gamlemåten som er raskere, så feste objektivet man tok av i beltet. Måten han gjør det på vil føre til mye støv i enkelte tilfeller (som motocross).

 

Og videoen der var ganske latterlig.

Lenke til kommentar

Ikke dumt, ser flere måter å bruke det på en bare i beltet "foreksempel montert i en båt".

 

Faktisk kanskje det beste bruksområdet som ikke tror oppfinneren har tenkt på - en veggløsning for studiobruk alternativt fått festet en sånn sak på hjul så man kan trille det rundt etter behov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...