Gå til innhold

Dette er årets EISA-vinnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det mye jeg fikk lyst på som jeg overhode ikke har råd til...

 

OT: Skjønner ærlig talt ikke problemet med å skrive strømme, men kommentarfeltene har som regel en magnetisk kraft på folk som skal klage på "nynorsk" og skrivefeil. Selv bruker jeg å si streame, men har da ingen problemer med den norske varianten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mye jeg fikk lyst på som jeg overhode ikke har råd til...OT: Skjønner ærlig talt ikke problemet med å skrive strømme, men kommentarfeltene har som regel en magnetisk kraft på folk som skal klage på "nynorsk" og skrivefeil. Selv bruker jeg å si streame, men har da ingen problemer med den norske varianten.

 

Enig, hvis noen får så vondt inni seg av å lese strømme fremfor streame burde de oppsøke lege.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Henger meg ikke opp i det, men er enig i at mange ord rett og slett bare er dødfødt, ihvertfall i mine ører, når de blir fornorsket, uansett hvor "korrekt" det enn måtte være. På nynorsk blir det vel da "straume" eller noe slikt? :p Men selv om jeg ikke vil bruke det norske ordet for mange datarelaterte ting selv, er det jo likevel bra at det lages tilnærmesesvis norske ord ut av utenlandske ord og begreper. Så er det så flott at vi har mulighet til å velge hva vi ønsker selv :roll:

 

Morro å se at TVer også utvikler seg, men tror jeg venter i 5 år til før jeg bytter ut den 40" Sony Bravidaen jeg kjøpte for et par år siden. Å sitte og vifte med armer og bein og snakke til tven sin for å kontrollere den er sikkert morro å vise til alle vennene sine i begynnelsen, men jeg vet ikke om jeg har blitt for gammel til noengang å kunne føle at det er naturlig og snakke til en maskin. Jeg syntes det er ille nok enda å legge igjen svar på telefonsvarer, vil helst ha respons på det jeg sier :) Hvis tven hadde gitt et eller annet fornuftig svar eller bekreftelse på det jeg sa, hadde nok denne sperra blitt lettere å overkomme. Hva alle disse nye tekniske begrepene som har med skjermbildet å gjøre gidder jeg heller ikke å sette meg inn i. Men hvis jeg går inn på Elkjøp om 1,5 år og titter på en 50" som virkelig får meg imponert så drar jeg nok fram lommeboka :love:

 

Er det ikke f.eks snakk om at det snart blir en ny standard på oppløsninga? Vært veldig kjedelig å brukt 40.000 på en ny tv, så kommer "HD2" standarden på 4800x2700 et halv år etterpå. Det som jeg egentlig venter mest på nå er en velfungerende 3D TV man ikke trenger 3D briller for å se på. Om det er teknisk mulig aner jeg ikke, hvertfall når det er snakk om at det skal fungere fra alle vinkler, avstander osv... men _det_ ville imponert meg såpass at jeg gjerne hadde invistert en halv årslønn for å få inn i stua mi :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hva prisene på OLED blir. Selv om jeg får litt kjøpelyst hver gang nye modeller kommer så bytter jeg ikke ut min 2010 50" Plasma før OLED kommer under 15000,- og kanskje da også med 4K. Jeg inbiller meg at jeg "reagerer" eller blir mer sliten av å se på en plasma enn en LCD, noe som er dumt når jeg bruker den til både konsoll, film og litt PC og har derfor vurdert å kjøpe en god LED uten clouding (godt baklyst). Derimot er jeg nødt til å ha en TV med så lav input-lag som mulig, grunnet spilling, uten at bildet blir helt forferdelig (typisk gaming mode) og da er ikke LED det beste nå.

 

Jeg har ikke bruk for:

- 3D

- Avanserte SmartTV funksjoner med unntak av gode DLNA funksjoner og fjernstyringsmuligheter via telefon.

- Et utall av forskjellig type innganger

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...