Gå til innhold

Activision-grunnlegger med Kickstarter-spill (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer visst de bare får halvparten av pengene de håpet på? Går det bare rett i lomma på spill designerne?

Dersom dei ikkje når målet, får dei ikkje noko i det heile. Pengane blir ikkje trekt frå kredittkortet ditt før kampanja er avslutta, og berre dersom det vart samla inn nok.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjer visst de bare får halvparten av pengene de håpet på? Går det bare rett i lomma på spill designerne?

 

Da får de ikke pengene i det hele tatt. Pengene blir ikke samlet inn før den avsluttende datoen der de enten får alt eller ingenting.

 

ops, 2 timer for sein. Burde kanskje refreshe før jeg svarer på så gamle inlegg.

 

28 dager igjen å nå målet? Lykke til.

Hvis såkalte "kickstarter" prosjekt er det vi kommer å se mye mere av i fremtiden, så er det vel snart like greit å legge spillinga på hylla.

Hvorfor skulle du måtte legge spillingen på hyllen fordi det vil være mulig å forhåndsbestille spillene og at spillene blir mindre påvirket av investorer? Jeg forstår ikke hvordan det kan være mulig å synes at det er noe galt med det.

Endret av cowboy bob
Lenke til kommentar

Jeg vil si det er mange positive sider ved det å kunne påvirke i forkant hva som dukker opp av spill. Like greit å få "avslag" via Kickstarter enn å gå konkurs fordi man satset på noe som ingen ville ha.

 

Men det gjenstår å se hvordan historiene utspiller seg i praksis, når de store prosjektene tar form og når kundene. Er spesielt spent på prosjekter som Ouya, Pebble og diverse større spill.

Lenke til kommentar

De som ønsker det. Vi andre kan jo bare la være, kan vi ikke? Det er altså ingen tvang.

 

Jeg har spyttet noen kroner i tre prosjekter nå. To spill og en kortholder. Spillene er Grim Dawn (som ser ut som det Diablo 3 kunne ha vært - er spent på hva det ender med) og Match and Magic - en Puzzle Quest variant vi aldri ville sett bli noe av ellers tror jeg.

Lenke til kommentar

Visst de ikke klarer å finne investorer selv , så tror jeg ikke spillet er mye å satse på i utgangspunktet. Et eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=_ChiQva0TyU&feature=plcp

 

Hvem i all verden vil betale kun for å spille ferdig et spill som er dritt??

Ja ikke sant, for investorer er jo bare så interessert i prosjekter som er utenfor det aller mest mainstream. Investorer går ikke bare etter de aller mest trygge prosjektene der de kan tjene penger uten å ta en risk. Det er sånn verden fungerer.

Lenke til kommentar

28 dager igjen å nå målet? Lykke til.

 

Hvis såkalte "kickstarter" prosjekt er det vi kommer å se mye mere av i fremtiden, så er det vel snart like greit å legge spillinga på hylla.

 

Jepp flere generiske on rails multiplattform shooters er det vi trenger fremover.

 

Hvis det var det du leste ut av innlegget mitt, så, javel.

 

Jeg synes spill utviklingen har gått nedover de siste 5-6 årene. Nå er det "kidsa" og "konsollene" som råder. Innovative spill er det blitt veldig lite av, nå er det copy/paste som gjelder, samt å spy ut DLC og andre idiotiske løsninger som kan melke forbrukerne. Er vel ikke så lenge til at man faktisk må betale for å få tak i siste hotfix/patch til spilla sine?

 

Så kommer da "kickstarter", noe som er ganske nytt. Man betaler en sum til ett prosjekt, så venter man på at det skal bli noe av. Starter det ikke, så donerer man heller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal utvikle spill på denne måten, ved å gamble med folks penger? Men, men, ikke noe problem for meg da jeg ikke har planer om å donere noe som helst til et "kickstart" prosjekt.

Lenke til kommentar

Hvis det var det du leste ut av innlegget mitt, så, javel.

 

Jeg synes spill utviklingen har gått nedover de siste 5-6 årene. Nå er det "kidsa" og "konsollene" som råder. Innovative spill er det blitt veldig lite av, nå er det copy/paste som gjelder, samt å spy ut DLC og andre idiotiske løsninger som kan melke forbrukerne. Er vel ikke så lenge til at man faktisk må betale for å få tak i siste hotfix/patch til spilla sine?

 

Så kommer da "kickstarter", noe som er ganske nytt. Man betaler en sum til ett prosjekt, så venter man på at det skal bli noe av. Starter det ikke, så donerer man heller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal utvikle spill på denne måten, ved å gamble med folks penger? Men, men, ikke noe problem for meg da jeg ikke har planer om å donere noe som helst til et "kickstart" prosjekt.

 

Du svarer på ditt eget spørsmål. Siden dagens investorer/utgivere kun satser på spillene du beskriver i første avsnitt er det ekstremt vanskelig å få pengene som kreves for noe som helst annet (jmf mitt noe flåsete første tilsvar). Kickstarter er dermed så å si eneste alternativ, samtidig som man på forhånd får testet interessen for prosjektet sitt.

 

At man er misfornøyd med spillbransjen slik den er idag kan da ikke brukes som et argument mot de som prøver å gå andre veier?

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...