Gå til innhold

AMD vil sprite opp Radeon HD 7950


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange vil nok være fornøyd med god ytelse i 1920x1200(/1080) med AA og all annen eye-candy på fullt i spill. Det klarer både GTX 670 og 680. Med lavere strømforbruk enn AMD's motsvar (7950/7970) var valget åpenbart for meg. Kjøpte 680 ved lansering, og har ikke angret på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det virker temmelig desperat av AMD/ATI, først med denne GHz Edition av 7970 (Overklokket 7970) og nå dette. Enda mer strømforbruk og støy. Tror ikke så mange faller for dette..

 

Jeg hintet til dette tidligere , men da fikk jeg en helvetes kjeft av Arni :p AMD klemmer ut siste kruttet av sin arkitektur.

 

Lenke til kommentar

Synes det virker temmelig desperat av AMD/ATI, først med denne GHz Edition av 7970 (Overklokket 7970) og nå dette. Enda mer strømforbruk og støy. Tror ikke så mange faller for dette..

 

Jeg hintet til dette tidligere , men da fikk jeg en helvetes kjeft av Arni :p AMD klemmer ut siste kruttet av sin arkitektur.

Er langt mindre forskjeld i strømforbruket enn det folk gir uttykk for synes jeg. Er ikke snakk om store forskjelder, dessuten har kortene til AMD langt mindre forbuk idle som jeg vi si er mer viktig hvis det er strømregninga du tenker på. Serlig varmere er de ikke. Skal være enig i at for øyeblikket er 670 et bedre valg enn hd 7950/70. At de klemmer ut det siste av arkitekturen er jo bare tull, de gjør noen små oppgraderinger og har fått til bedre yield enn når kortene kom ut, som er helt normalt. Kommer nok ikke til å være forskjeld i forbuket. Det de gjør er å oppgradere 7 serien så den er ølitegrann bedre enn konkurentene istede for å rushe ut 8 serien. Så hvis du får disse Ghz versonene til samme eller enda bedre, nedsatt pris tar de lett over tronen som best value. Endret av TotalMess
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det virker temmelig desperat av AMD/ATI, først med denne GHz Edition av 7970 (Overklokket 7970) og nå dette. Enda mer strømforbruk og støy. Tror ikke så mange faller for dette..

 

Jeg hintet til dette tidligere , men da fikk jeg en helvetes kjeft av Arni :p AMD klemmer ut siste kruttet av sin arkitektur.

AMD klemmer ut siste kruttet av Tahiti (HD 79xx). Arkitekturen, ihvertfall mtp GCN, kommer til å bli videreutviklet og videreført til Sea Islands (HD 8000 serien). Dette var poenget til Arni.

 

Med tanke på hvor bra 79xx overklokker og hvor bra ytelsen skalerer er høyere klokket utgaver av disse nok noe som har ligget i planene lenge som et svar til Kepler.

 

With identical hardware the real difference is in clockspeeds. The 7970 shipped at a rather conservative 925MHz core, which as we’ve seen in our 7970 overclocking adventures ends up being a good 175MHz less than what our worst 7970 can hit while overclocked without overvolting. At the time AMD left a lot on the table in order to maximize yields and to give their partners headroom to launch a range of factory overclocked cards, and now AMD has come to take that headroom back for themselves

 

- http://www.anandtech...g-up-to-gtx-680

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig at det blir feil av Artikkelforfatter å si at kortene overklokkes , overklokking er jo tross alt en økning i hastighet i forhold til det produktet man har kjøpt og man mister Garantien på produktet noe man ikke gjør om man kjøper de "raskere" kortene som Amd eller sine partnere kommer med.

 

Bedre yields og mer informasjon om hvordan sluttproduktet har fungert nå over tid (7950 og 7970 Vanilla ) har sannsynligvis gjort at Amd har kunnet oppjustert klokkefrekvensen.

Det er litt synd dog at strømforbruket øker noe , men ved zerostate så greier fortsatt ikke Nvidia å slå Amd på strømforbruk om skjermkortet ikke jobber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hm bra at amd gjør dette for det presser prisene til nvidia ned, men ikke søren om tahiti er bedre enn keppler :p og det "zerostate" greiene er jeg ikke imponert over da bare å starte nettleseren din kjører igang kortet :p samme med filmer :p så det er nyttig hvis du har pcen på uten noe annet i det hele tatt?'(bra for nedlasting thats it)

Lenke til kommentar

hm bra at amd gjør dette for det presser prisene til nvidia ned, men ikke søren om tahiti er bedre enn keppler :p

Tahiti er en GPU, mens Kepler er en serie med GPU'er. Jeg antar du sikter til Tahiti og GK104.

Det spørs hva man ser på, GK104 er klart mer effektivt mtp strømforbruk til spillytelse, men 7970 GHz Edition er noe raskere i 2560x1440+ og den har også en del bedre compute ytelse. Men det er nok vanskelig å si om den sterke compute ytelsen til Tahiti vil ha noe nytte i forbruker markedet, men dette kan tyde på det:

http://blogs.amd.com/play/2012/06/20/dirt-showdown-on-gcn/

Lenke til kommentar

Blir like teit som hvis Nvidia skulle kommet med "en ny" 680 som var litt høyere klokket, som svar på HD 7970 GHz Edition.

GPU-industrien er jo basert på at AMD og Nvidia one-upper hverandre med jevne mellomrom med lansering av nye produkter. At AMD valgte å kalle sitt oppklokkede toppkort for 7970 GHz Edition og ikke 7980 eller 7990 vet jeg ikke, men det har ærlig talt ingenting å si. 7970 GHz Edition er kanskje bygget på samme fundament som 7970, men det er et annet produkt og dermed fullstendig grei ting å gjøre.

Det er mer bekymringsverdig at Nvidia misledet forbrukere med GTX 560 (SE/Ti/Ti 448/Etc.) enn at AMD gjør 7970 og 7970 GHz Edition veldig vanskelig å skille.

 

hm bra at amd gjør dette for det presser prisene til nvidia ned, men ikke søren om tahiti er bedre enn keppler :p og det "zerostate" greiene er jeg ikke imponert over da bare å starte nettleseren din kjører igang kortet :p samme med filmer :p så det er nyttig hvis du har pcen på uten noe annet i det hele tatt?'(bra for nedlasting thats it)

Å sammenligne en arkitektur mot en spesifikk implementering av en annen arkitektur er et nytt konsept for meg, kan du forklare hvordan man skal gjøre det på fornuftig vis?

 

GK104 er ikke nødvendigvis en bedre brikke enn Tahiti, men den er definitivt bedre på ytelse/watt for ikke-ECC og ikke-DP enn Tahiti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir like teit som hvis Nvidia skulle kommet med "en ny" 680 som var litt høyere klokket, som svar på HD 7970 GHz Edition.

GPU-industrien er jo basert på at AMD og Nvidia one-upper hverandre med jevne mellomrom med lansering av nye produkter. At AMD valgte å kalle sitt oppklokkede toppkort for 7970 GHz Edition og ikke 7980 eller 7990 vet jeg ikke, men det har ærlig talt ingenting å si. 7970 GHz Edition er kanskje bygget på samme fundament som 7970, men det er et annet produkt og dermed fullstendig grei ting å gjøre.

Det er mer bekymringsverdig at Nvidia misledet forbrukere med GTX 560 (SE/Ti/Ti 448/Etc.) enn at AMD gjør 7970 og 7970 GHz Edition veldig vanskelig å skille.

 

hm bra at amd gjør dette for det presser prisene til nvidia ned, men ikke søren om tahiti er bedre enn keppler :p og det "zerostate" greiene er jeg ikke imponert over da bare å starte nettleseren din kjører igang kortet :p samme med filmer :p så det er nyttig hvis du har pcen på uten noe annet i det hele tatt?'(bra for nedlasting thats it)

Å sammenligne en arkitektur mot en spesifikk implementering av en annen arkitektur er et nytt konsept for meg, kan du forklare hvordan man skal gjøre det på fornuftig vis?

 

GK104 er ikke nødvendigvis en bedre brikke enn Tahiti, men den er definitivt bedre på ytelse/watt for ikke-ECC og ikke-DP enn Tahiti.

 

Greit nok at du har din mening. Og du har forsåvidt gode poenger. Men jeg har altså min mening om denne saken.

Lenke til kommentar

Blir like teit som hvis Nvidia skulle kommet med "en ny" 680 som var litt høyere klokket, som svar på HD 7970 GHz Edition.

GPU-industrien er jo basert på at AMD og Nvidia one-upper hverandre med jevne mellomrom med lansering av nye produkter. At AMD valgte å kalle sitt oppklokkede toppkort for 7970 GHz Edition og ikke 7980 eller 7990 vet jeg ikke, men det har ærlig talt ingenting å si. 7970 GHz Edition er kanskje bygget på samme fundament som 7970, men det er et annet produkt og dermed fullstendig grei ting å gjøre.

Det er mer bekymringsverdig at Nvidia misledet forbrukere med GTX 560 (SE/Ti/Ti 448/Etc.) enn at AMD gjør 7970 og 7970 GHz Edition veldig vanskelig å skille.

 

hm bra at amd gjør dette for det presser prisene til nvidia ned, men ikke søren om tahiti er bedre enn keppler :p og det "zerostate" greiene er jeg ikke imponert over da bare å starte nettleseren din kjører igang kortet :p samme med filmer :p så det er nyttig hvis du har pcen på uten noe annet i det hele tatt?'(bra for nedlasting thats it)

Å sammenligne en arkitektur mot en spesifikk implementering av en annen arkitektur er et nytt konsept for meg, kan du forklare hvordan man skal gjøre det på fornuftig vis?

 

GK104 er ikke nødvendigvis en bedre brikke enn Tahiti, men den er definitivt bedre på ytelse/watt for ikke-ECC og ikke-DP enn Tahiti.

 

Min personlige mening er at Gk104 er bedre en Tahiti fordi den har fungert "out of the box" generelt gitt mere ytelse og AMD svindla folk med prisene før 680 kom. var ganske provoserende at et 7970 kosta 4500-5000 mens 680 kosta 4000 på launch, når 680 er et generelt bedre produkt, og med out of the box snakker jeg om at med nvidia har jeg ikke hatt noen driverproblemer mens amd slet fra nyttår til april. ike bra greier, for all del må folk kjøpe amd men det er bedre kvalitet i nvidia, fra valg av materialer til ytelse.

Lenke til kommentar

Blir like teit som hvis Nvidia skulle kommet med "en ny" 680 som var litt høyere klokket, som svar på HD 7970 GHz Edition.

GPU-industrien er jo basert på at AMD og Nvidia one-upper hverandre med jevne mellomrom med lansering av nye produkter. At AMD valgte å kalle sitt oppklokkede toppkort for 7970 GHz Edition og ikke 7980 eller 7990 vet jeg ikke, men det har ærlig talt ingenting å si. 7970 GHz Edition er kanskje bygget på samme fundament som 7970, men det er et annet produkt og dermed fullstendig grei ting å gjøre.

Det er mer bekymringsverdig at Nvidia misledet forbrukere med GTX 560 (SE/Ti/Ti 448/Etc.) enn at AMD gjør 7970 og 7970 GHz Edition veldig vanskelig å skille.

 

hm bra at amd gjør dette for det presser prisene til nvidia ned, men ikke søren om tahiti er bedre enn keppler :p og det "zerostate" greiene er jeg ikke imponert over da bare å starte nettleseren din kjører igang kortet :p samme med filmer :p så det er nyttig hvis du har pcen på uten noe annet i det hele tatt?'(bra for nedlasting thats it)

Å sammenligne en arkitektur mot en spesifikk implementering av en annen arkitektur er et nytt konsept for meg, kan du forklare hvordan man skal gjøre det på fornuftig vis?

 

GK104 er ikke nødvendigvis en bedre brikke enn Tahiti, men den er definitivt bedre på ytelse/watt for ikke-ECC og ikke-DP enn Tahiti.

 

Min personlige mening er at Gk104 er bedre en Tahiti fordi den har fungert "out of the box" generelt gitt mere ytelse og AMD svindla folk med prisene før 680 kom. var ganske provoserende at et 7970 kosta 4500-5000 mens 680 kosta 4000 på launch, når 680 er et generelt bedre produkt, og med out of the box snakker jeg om at med nvidia har jeg ikke hatt noen driverproblemer mens amd slet fra nyttår til april. ike bra greier, for all del må folk kjøpe amd men det er bedre kvalitet i nvidia, fra valg av materialer til ytelse.

 

Helt enig. Men dette kommer ikke arni90 til å like å høre.

Lenke til kommentar

why not? det er sant uansett hva hans personlige mening er :p akkuratt som det er sant at 680 har solgt veldig mye mer enn 7970 :p

 

Jo, jo. Men man trenger ikke prøve å terge på seg folk. Jeg gidder ikke noe krangel her inne.

 

mne dette er ikke for å terge han da. han sier så mye om at det jeg mener er feil og da føler jeg for å vise han faktiske data og tall... men søren jeg kløna til sammenligningen mellom kepler og tahiti fuck :p gk104 mot tahiti er bedre lol :p

Lenke til kommentar

why not? det er sant uansett hva hans personlige mening er :p akkuratt som det er sant at 680 har solgt veldig mye mer enn 7970 :p

 

Jo, jo. Men man trenger ikke prøve å terge på seg folk. Jeg gidder ikke noe krangel her inne.

 

mne dette er ikke for å terge han da. han sier så mye om at det jeg mener er feil og da føler jeg for å vise han faktiske data og tall... men søren jeg kløna til sammenligningen mellom kepler og tahiti fuck :p gk104 mot tahiti er bedre lol :p

 

Jeg er temmelig sikker på at om vi hadde kneblet arni90 og tatt fra han 7970 kortet, for deretter å tvinge på han Nvidia GTX 670 SLI eller GTX 690 så ville han kanskje innsett etterhvert at det var det beste for han :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...