Gå til innhold

Alienwares spillverstinger blir enda heftigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stasjonære maskiner har den ulempen at de er stasjonære.. Mange som er mye på lan syns det er kjipt. Har ikke Asus og msi noen fine gaminglaptoper? Tester hw noen særlige sånne? :-)

 

Forresten syntes jeg ikke de prisene var så ille.. En 120hz 3d skjerm koster jo en del

 

Lenke til kommentar

Stasjonære maskiner har den ulempen at de er stasjonære.. Mange som er mye på lan syns det er kjipt. Har ikke Asus og msi noen fine gaminglaptoper? Tester hw noen særlige sånne? :-) Forresten syntes jeg ikke de prisene var så ille.. En 120hz 3d skjerm koster jo en del

 

du får jo en Clevo (via multicom) med HD 7970M, 500GB Hybrid HDD, 1920x1080 skjerm, IB i7 og 8GB minne til rundt 14500kr (litt under). mye bedre pris en Alienware, i tillegg så får du ett stilrent design og hvis jeg husker riktig er det baklyst tastatur.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Dell/Alienware senest i går at de ikke hadde noe dato for Ivy Bridge og/eller 680m/7970m..

 

Multicom Kunshan ser gjerne litt mer anonym ut (bedre ut!), men prismessig er det ikke store forskjellen på de og alienware, uansett om det er snakk om 15 eller 17 tommer, om neste generasjon Alienware holder seg på samme prisnivå som dagens iallefall.

 

Hadde nok kjøpt en 17" Kunshan om man kunne velge 6970m på de, men det kan man ikke (enda, det skal visst komme), på Kunshan 15" kan man velge 6970m.

Lenke til kommentar

Skjønne ikke at folk kjøpe slik, er vel det samme som å kjøpe seg "Beats by dre" eller hva det nå heter.

 

Hehe. Ja jeg har både Beats og Alienware...så stemmer nok det. Vi liker flashy og kraftig. Sverget også til Pioneer plasma når de lagde TVer. Hva er galt med å ha det beste?

Lenke til kommentar
Alt av stasjonær-maskiner. Tror Multicom har bærbar maskiner i med denne ytelsen, mye penere er dem også

Venter fortsatt på noe fra multicom som matcher M14x i størrelse og batterilevetid.

 

Meget godt mulig det blir en M14x denne sommeren ja.

 

Skjønne ikke at folk kjøpe slik, er vel det samme som å kjøpe seg "Beats by dre" eller hva det nå heter.
Hehe. Ja jeg har både Beats og Alienware...så stemmer nok det. Vi liker flashy og kraftig. Sverget også til Pioneer plasma når de lagde TVer. Hva er galt med å ha det beste?

Bortsett fra at Beats by Dr. Dre er overpriset søppel og ikke i nærheten av hva du får fra et skikkelig merke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Dell/Alienware senest i går at de ikke hadde noe dato for Ivy Bridge og/eller 680m/7970m..

 

Multicom Kunshan ser gjerne litt mer anonym ut (bedre ut!), men prismessig er det ikke store forskjellen på de og alienware, uansett om det er snakk om 15 eller 17 tommer, om neste generasjon Alienware holder seg på samme prisnivå som dagens iallefall.

 

Hadde nok kjøpt en 17" Kunshan om man kunne velge 6970m på de, men det kan man ikke (enda, det skal visst komme), på Kunshan 15" kan man velge 6970m.

 

jeg sammenlignet prisene på akkurat samme specs på Toshiba qosmio, Acer, Samsung, Alienware og multicom i høst. Multicom var billigst, og du fikk minst "attåt". Alienware var ikke dyrest. Og uansett strakk det seg fra 13800 til 15300 på de specsene jeg så på. Min konklusjon ble at det nesten gikk på hvilket merke, design og / eller ekstra dilldall du ville ha.

Lenke til kommentar

Skjønne ikke at folk kjøpe slik, er vel det samme som å kjøpe seg "Beats by dre" eller hva det nå heter.

 

Hehe. Ja jeg har både Beats og Alienware...så stemmer nok det. Vi liker flashy og kraftig. Sverget også til Pioneer plasma når de lagde TVer. Hva er galt med å ha det beste?

 

Problemet er at "flashy" ikke nødvendigvis betyr "kraftig", og ihvertfall ikke "det beste". Vis vi da tar pris/ytelse in i spillet er slike merke ofte noe av det dårligste valg.

Vis du tror "Beats by dre" er det beste så anbefale jeg deg å sjekke ut noen skikkelige merker, du vil får mye klarere lyd fra dem, til en mye bedre pris. (Bbd er jo kjent for å har forvrengt lyd og at lyden drukne i bass)

 

Klart vis du skal bruke dem som motetilbehør og kjøre fjortis stil er bbd en god valg. Men en burde velge headsett på grunnlag av lydkvalitet, ikke merke og "swag-faktor".

 

Samme er det med Alienware. Mange kjøpe det bare pga. belysning. "Multicom suug, den har ikke sånn stilig lys som min alienware har"

 

Vil ikke sier at alle er sånn, men noen gang lure jeg på hvorfor folk konsentrere seg så mye på det ytre ...ved et brukgjenstand.

 

 

Når det gjelde "gaming" bærbar synes jeg at det fortsett er ganske "dårlige" løsninger. Håper virkelig at det kommer en løsning med ekstern-skjermkort som tar skikkelig fot.

Endret av NoiSe_NOR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serriøst? Hver gang noen spørr om bærbar er det noen som kommer med: ''Kjøp heller stasjonær, mye bedre!'' Kan dere ikke heller hjelpe han med det han spør om? Er sikker på at han har sine grunner for at han skal ha bærbar.

 

90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke razer selge sin gaming laptop i Norge snart? :( tynnere enn macbook pro, og like kraftig som Alienware! + tidenes feteste touchpad

Du er klar for å betale 22 000 kr for det monsteret? Den er svakere enn den originale M14x, bråker mer, veier mer og er større til over dobbel pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...