Gå til innhold

Seagate når milepæl i lagringstetthet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er på tide å finne frem 5,25"-designet for harddisker igjen. Bare på den måten kan vi holde tritt med den økende lagringsbruken hos forbrukerne.

Ikke en stor hit nå når laptopandelen er dominerende og bare stadig øker. Storforbrukerne med stort kabinett kan tross alt installere flere harddisker i samme kabinett.

Lenke til kommentar

Synes det er på tide å finne frem 5,25"-designet for harddisker igjen. Bare på den måten kan vi holde tritt med den økende lagringsbruken hos forbrukerne.

 

Hvis man laget en disk på samme størrelse som et optisk drev f.eks. burde man jo kunne få plass til en del. :)

Lenke til kommentar

Hvor blir det av 4TB-diskene?

 

om du leser artikkelen ser du at dagens teknologi setter begrensninger til maks 3TB per disk. dette kommer av at de har en begrensning på 620Gbits per kvadrattomme. skal du ha mer med dagens teknologi må du ha en fysisk større plate :)

Lenke til kommentar
Hvor blir det av 4TB-diskene?
om du leser artikkelen ser du at dagens teknologi setter begrensninger til maks 3TB per disk. dette kommer av at de har en begrensning på 620Gbits per kvadrattomme. skal du ha mer med dagens teknologi må du ha en fysisk større plate :)

 

Eventuelt flereplater. Er vel ikke noe i veien for at dem kunna laget 3,5" disker med dobbelt så mange plater som i dag hvis man doblet høyden på diskene

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som skal kjøpe disse diskene? Den gjennomsnittlige forbruker klarer ikke en gang å fylle opp halvparten av 500gb disken i Elkjøp pcen sin... Har mye heller lyst på en 500-1000gb SSD til 2000kr eller mindre. Akkurat passe til å få plass til alt det jeg bruker av spill og programvare. Etter at jeg fikk 30mbit linje har mengden drit jeg føler behov for å lagre sunket drastisk. Er bare å laste ned på nytt om det er noe jeg trenger.

Lenke til kommentar
Storforbrukerne med stort kabinett kan tross alt installere flere harddisker i samme kabinett.

Forbrukere vil nok i stadig større grad flytte lagringebehovet ut av hjemmet og inn i sentrale tjenester med mye tryggere lagring enn det hvermansen får til hjemme. Hjemmelagring blir nok i framtiden mer en lokal buffer basert på en eller annen SSD-teknologi. I datasentrene er det kostnadseffektivitet som teller. Jeg tror ikke det vil favorisere 5,25" på grunn av vibrasjoner, tåleranser, rotasjonshastighet og ytelse i backup og gjenoppretting av raid.

 

Hvem er det egentlig som skal kjøpe disse diskene? Den gjennomsnittlige forbruker klarer ikke en gang å fylle opp halvparten av 500gb disken i Elkjøp pcen sin.

Datasentere. Inkludert de som tvilholder på tanken om å ha sitt eget hjemme-datasenter i stedet for å sette ut tjenesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...