Gå til innhold

SimCity kan «moddes» (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettfunksjonaliteten kan også være at du kan se stats og sammenligne din by med andres. Skylagring vil uansett være praktisk mtp. spilling på flere datamaskiner, eller bare være sikker på at du ikke mister byene dine.

 

Herlig med modde-muligheter. Gleder meg bare mer og mer. Virker så altfor lenge å vente.

Lenke til kommentar

Synd at SimCity 4 hadde stabiliteten til en gjennomsnittlig engelsk bil da. Og med mods ble det jo helt for jævlig, bugs, randome exits uten feilmelding.

 

Det gjelder for det meste alt Maxis lager. Håper de er flinkere å kode i dag enn for 10 år siden!

SimCity 4 fungerte som ei klokke hos meg. :hmm:

Lenke til kommentar

Det blir helt villt! Prøvde alltid å lage Tromsø av en eller anna grunn. Masse tunneler under byen. Så får håpe rundkjøringer i tunnel (to radikale ideer bundet til en større en, jøss, så fritenkende jeg er idag!) kommer :D Tviler nok litt.

 

Men iallefall rundkjøringer, en og tofelts, og mulighet for enveiskjørt inn eller utkjøring på armene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, Jakke. Enormt med nye muligheter innen transport! DET blir knall! Også enda større muligheter for detaljstyring av budsjettet. :dribble:

Uansett hvor viktig det er med balansert budsjett (eller i ubalanse den rette veien :D), hus, jobber bla bla skoler annet shite, så er det viktigste transport, for ingenting funker uten vei, alt funker uten de andre (jobb uten hus, andre byer sine folk tar jobbene, vise versa og blabla). Og derfor burde transporten være ekstremt detaljert mener jeg.

 

Kanskje valg mellom 1-4 filer per retning på vei og motorvei, valg av fartsgrense, der ulykkesstatistikken kan få deg til å endre synet på dine valg kan være noe?

Lenke til kommentar

Stemmer det, men jeg vil likevel også ha mer detaljstyring av budsjettet. Eks. når man skal kutte i sykehus i SimCity4 må man gå inn på hver enkelt sykehus eller skole.

 

Man burde også kunne igangsette kampanjer for bruk av (f.eks.) bilbelte, midtlinjesperrer, utvide mulighetene når det gjelder bomstasjoner/bomringer, eks. i forhold til prising osv.

Enda bedre oversikter på statistikk hadde også vært fint!

Lenke til kommentar

Altså, om jeg skulle valgt hvordan veiene og det skulle vært satt opp, så hadde det vært slik:

 

Vanlige veier kan ha fem ulike bredder:

Smal vei/gate

Vanlig vei med midtstripe

Trefelts der midtfeltet bytter retning hver km f.eks, som i Sverige

Firefelts vanlig vei (avenue-liknende)

 

Motorvei med ett til fire felt i hver retning

 

Tunnelbygging som i RollerCoaster Tycoon, så du kan bygge tunneler under vann, i ulik høyde, med bakke osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...