Gå til innhold

Twisted Metal får Online Pass (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske noen turte å vise baller.

Ønsker de ikke å ha Online Pass på spillet sitt? Bryt med Sony, da. Det er garantert en drøss av andre utgivere som ville vært interessert.

 

En slik uttalelse blir jo bare som de utviklerne som tok avstand fra SOPA/PIPA, men "glemte" å melde seg ut av ESA i protest mot det horrible forslaget SOPA/PIPA faktisk var.

"Ja, ja. Online pass er skikkelig bedritne greier. Et øyeblikk, jeg skal bare ned i banken og heve svindel- pengene mine..."

Lenke til kommentar

StorPeder, det er kundene som må vise baller...

http://my.opera.com/coxy/blog/no-sopa-no
https://chrome.google.com/webstore/detail/gagmjmoimnkgoijihaaeodbefhcapjcj



Fra artikkelen:
"Bruken av slike aktiveringskoder er altså en måte for spillutgiverne å kunne tjene penger på bruktsalget."

Vil ikke ogå sony tjene på dette?
Jeg kan gjerne tro at Sony ville krevd dette på pur faen for å gjøre lista av forbrukerfientlige instillinger lengere, men trodde i første rekke de gjorde slike ting pga. de alltid setter raske penger som førsteprioritet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å fortelle meg hvordan dette er negativt?

 

Vel, det fører hvis man skal selge spillene sine så får man mindre for dem, og kjøper man brukt må man regne med å betale mer (hvis man skal bruke online funksjonene da).

 

Er også som de fleste DRM løsninger problemer som feks: Utgått på dato

 

I bunn å grunn så taper vi forbrukere på dette, uansett hvordan man ser på det(og ikke si at utviklerne får mer penger og kan utvikle bedre spill, da det meste går nok til sony og andre utgivere).

Lenke til kommentar

Sitter med ett inntrykk av att de som er i mot Online Pass opplegget er personer som enten kjøper spillet nytt og bruker det i byttehandel mot nye spill eller som kjøper det brukt. Man får mindre hvis man nå bytter den inn men på en annen side så koster det også mindre brukt da man på nytt trenger denne Online Pass tingen og jeg skjønner hvorfor flere og flere utgivere hopper på denne karusellen og det er av den simple grunn att de har sitti på gjerdet og sett hvor stort bruktmarkedet er og vill naturligvis ha sin del av kaka siden det faktisk er dems produkt som bytter eier.

Lenke til kommentar

Da bør de slutte og selge spill , siden man ikke er eier av det uansett. Online pass er ondskap satt i system. De bør samtidlig redusere prisene med 4/5 deler

 

De burde heller innføre tidsbegrenset utleie av spillene sine om de er så utrolig redde for at de blir solgt videre på bruktmarkedet. Faren for å kjøpe et brukt online pass spill i framtiden du ikke får aktivert er overhengende stor.

 

Sjekk linken Compohm postet over deg , folk har allerede store problemer med å aktivere spill med online pass

 

"Though Electronic Arts games regularly feature an "Online Pass" to activate multiplayer and other features, it would appear that the codes include a hidden expiration date"

Lenke til kommentar

For meg så ødelegge stresset forbundet med dette litt. Man kan jo ikke uten videre låne bort spill. Og hva skjer når PSN/XLive en gang blir slått av (dette er jo bare et problem dersom "online"-passet låser opp singleplayer content, slik som i Dragon Age og Rage)? Kanskje blir du av en eller annen grunn nødt til å lage deg ny bruker? Hva gjør du da?

 

Nei, dagens spillutgivere er i ferd med å ødelegge klassikerpotensiale og gjenspillingsverdiene med deres holdninger til DLC, online pass og annet ræl som kom med denne konsollgenerasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg så ødelegge stresset forbundet med dette litt. Man kan jo ikke uten videre låne bort spill. Og hva skjer når PSN/XLive en gang blir slått av (dette er jo bare et problem dersom "online"-passet låser opp singleplayer content, slik som i Dragon Age og Rage)? Kanskje blir du av en eller annen grunn nødt til å lage deg ny bruker? Hva gjør du da?

 

Nei, dagens spillutgivere er i ferd med å ødelegge klassikerpotensiale og gjenspillingsverdiene med deres holdninger til DLC, online pass og annet ræl som kom med denne konsollgenerasjonen.

Dette irriterer meg også, bare se på EA og dlc koder med svindyre Mass Effect figurer.

Savner tiden da en faktisk fikk hele spillet når en kjøpte det i butiken, og ikke bare 80% av det, resten må en jo kjøpe som dlc, få som preorder bonus, eller nå hamste figurer.

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å fortelle meg hvordan dette er negativt?

 

Vel, det fører hvis man skal selge spillene sine så får man mindre for dem, og kjøper man brukt må man regne med å betale mer (hvis man skal bruke online funksjonene da).

 

Er også som de fleste DRM løsninger problemer som feks: Utgått på dato

 

I bunn å grunn så taper vi forbrukere på dette, uansett hvordan man ser på det(og ikke si at utviklerne får mer penger og kan utvikle bedre spill, da det meste går nok til sony og andre utgivere).

 

Må jo si at det går penger til utviklerne, for det er det som er sant. Er ingen god grunn til at utviklere, utgivere og platformholdere ikke skal få inntektene de i bunn og grunn har krav på. Jeg kjøper aldri brukte spill, og jeg synes i det store og hele det er generøst at de bare tar seg betalt for en eventuell flerspillerdel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...