Gå til innhold

Her er nettbrettene du bør kjøpe til jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et eller annet sted på veien mellom oss og VG har prisene blitt gale. VG er opplyst om riktige priser, men det kan ta noe tid før de korrigerer.

 

Transformer Prime er absolutt interessant, men det er vanskelig å anbefale et nettbrett vi ikke fått prøve i praksis ennå. Jeg er enig i at den burde nevnes som et forbehold under Transformer Prime. Oppdaterer artikkelen :)

Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på. Dette nettbrettet har fått alt for lite cred. Thinkpad Tablet er solid bygget, og stylusen er super for studenter og proffbrukere som ønsker å ta møtenotater eller anotere PDFer. Den er også super for artister/tegnere eller fotograferer som ønsker å redigere bilder på farten. Fullstørrelse USB og SD-kortleser er også ting som er svært nyttig for mange. :-)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Note er da ikke et nettbrett. Hint: Nettbrett er de mem versjon 3 eller 3.1 av android. Men skillet mellom nettbrett og telefon viskes helt klart mer ut. Spes nå som ice cream sandwich kommer.

Note er en blanding mellom et Nettbrett og Telefon.

 

Og det er Nettbrett med eldre versjoner enn 3 og 3.1 av android.

Bare se her http://www.prisjakt.no/category.php?b=s79519786&o=lokal_rank :thumbup:

Lenke til kommentar

Syns dere kunne hatt med at Asus transformer prime kommer snart. siden det på alle måter slår alle andre nettbrett med veldig god margin. Quad-core NVIDIA tegra 3 er et stort fremskritt.

 

http://www.engadget.com/2011/12/01/asus-eee-pad-transformer-prime-review/

Det er nok en grei hovedregel at man ikke bør kjøpe nettbrett før jul, ja.

 

Note er da ikke et nettbrett. Hint: Nettbrett er de mem versjon 3 eller 3.1 av android. Men skillet mellom nettbrett og telefon viskes helt klart mer ut. Spes nå som ice cream sandwich kommer.

Hva som er ett nettbrett eller ikke har ingenting med OS versjon å gjøre i det hele tatt. Mange billige nettbrett kommer med 2.2
Lenke til kommentar

Med annet du har bestemt deg for å ha en iPad 2, så er det totalt meningsløst å kjøpe nettbrett til jul.

 

Asus Transformer Prime kommer rett over nyttår med en veiledene pris på 4995kr for 32GB versjon inkludert docking.

Det er et monster av et nettbrett og i tillegg har de prestert å gjøre det tynnere enn både iPad 2 og Galaxy Tab 10.1.

Lenke til kommentar

Med annet du har bestemt deg for å ha en iPad 2, så er det totalt meningsløst å kjøpe nettbrett til jul.

 

Asus Transformer Prime kommer rett over nyttår med en veiledene pris på 4995kr for 32GB versjon inkludert docking.

Det er et monster av et nettbrett og i tillegg har de prestert å gjøre det tynnere enn både iPad 2 og Galaxy Tab 10.1.

 

Er verdt å nevne at hverken Transformer Prime eller andre Tegra 3 nettbrett, blir å finne med 3G tilkobling, i norske butikker med det første. Hvis det skulle være viktig i valg av nettbrett..

Lenke til kommentar

Når på nyåret kommer Prime da? Snakker vi slutten av Januar eller Mars/April?

Sitter igjen med noen kroner, å frister med en Tablet, men jeg vil ha nå :p Tror ikke jeg klarer å spare/vente så lenge.

Hvis jeg skulle gått for noe nå, hva ville valget vært - Galaxy Tab eller Transformer?

 

Hovedbruket blir nettsurfing / video og musikk. Det blir nok ingen 3G modell uansett hvilken jeg tar, samt i Transformer's tilfelle, må jeg nok vente/kjøpe tastaturet i etterkant. Prøver å havne under 4000,-

 

Ett lite spm jeg ikke har fått svar på ennå: Er det mulig å endre lydutgang på Tablet'ne? Dvs koble til feks USB boks som sender lyden videre? (USB boksen krever ingen ekstra strøm / oppfører seg som en USB penn).

Lenke til kommentar

Hvis du har liten peiling på nettbrett (helt vanlig normalt datakyndig person) og skal lese deg opp på hva du skal kjøpe og ser følgende "overskrifter"; "For proffbrukeren", og "For teknofantasten", så blir jo dette nermest skremmende i forhold til "Det enkle valget".

 

Nå har jeg ikke hatt gleden av å teste nyere androide nettbrett selv, og jeg har fått med meg at iPad skal være enklere, men er det virkelig så mye vanskeligere å komme i gang med de andre? Er det virkelig slik at man må være teknofantast eller proff for å bruke Galaxy tab eller Transformer?

 

Kan ikke en uerfaren person kjøpe et slikt nettbrett, lese den korte brukerveiledningen og surfe i vei. Eller er det faktisk slik at man må bruke tid på knoting for å komme i gang med disse?

 

Har ikke nettbrett selv. Hadde en iPad2 en helg (får hvilke som helst nettbrett gratis om vi vil gjennom jobb), men leverte det tilbake. Så ikke det helt store behovet etter at jeg gikk lei av angry birds og nettsurfing. Minstemann på 2 syntes riktig nok det var digg at han fant Kapten Sabeltann på youtube, og var sur da brettet forsvant. Så det er jo lett å bruke. Havner liksom litt i gråsonen mellom mobil og PC for min del.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...