Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Modern Warfare 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se at dere har brukt NATIVE i testen.

 

http://www.gamefront.com/how-to-improve-mw3-image-quality/

 

There is one crucial tweak unique to MW3: Image Quality. Generally, ?Extra? is the highest setting for all the Call of Duty graphics sliders. If you?ve got a powerful machine, and you want to get the game looking its best, turn everything to Extra. Except Image quality! For some reason, with this setting on Extra, the MW3 PC version decides to go all console. It causes the game to output at a craptastic resolution ?1024×600 ? then scales the frames up to fit the resolution your monitor is running at. Console games do this to keep the framerate stable, but there?s no reason to do it a PC! Instead, set your Image Quality to ?Native,? which will cause to game to output graphics that match your monitor?s resolution. It?s the difference between blurry visuals like this:

Endret av Maxopp
Lenke til kommentar

HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?

Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavt\mid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..

 

Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavtmid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)

 

Fordi Skyrim og MW3 er omtrent like "krevende" på grafikk og prosessor for akseptabel ytelse. Enorme konsollporter begge to. Eneste plusset for Skyrim på PC er mods, og selv da er spillet laget for konsoller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavtmid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)

 

Fordi Skyrim og MW3 er omtrent like "krevende" på grafikk og prosessor for akseptabel ytelse. Enorme konsollporter begge to. Eneste plusset for Skyrim på PC er mods, og selv da er spillet laget for konsoller.

 

Jeg tenker i større grad på hvilke spill man vil tyne mest ut av, og hvilke man "kun" vil spille. Selv om BF3 ser veldig bra ut, så har jeg ikke noen interesse av å sette settings på max når jeg spiller. Men andre ikke-fps derimot vil jeg som oftest prøve å få til å se best mulig ut.

Lenke til kommentar

HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?

Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavt\mid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..

 

Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)

 

Kanskje fordi: http://www.hardware.no/artikler/vi_sjekker_ytelsen_i_skyrim/103833

  • Liker 5
Lenke til kommentar
HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavtmid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)
Fordi Skyrim og MW3 er omtrent like "krevende" på grafikk og prosessor for akseptabel ytelse. Enorme konsollporter begge to. Eneste plusset for Skyrim på PC er mods, og selv da er spillet laget for konsoller.

 

Var det sarkastisk? :ppPPpp

 

Skyrim kjører jeg på medium og opplever lag i store områder.

MW3 kjører jeg med alt på fult, og aldri hatt lag, tror mw3 krever ganske så lik maskinvare som mw2, og det er ikke noe hardcore.

 

Skal ikke komme med en usaklig kommentar å si at skolepcen min kjører mw3 på high, men jeg er ganske sikker på at min forrige stasjonære pc med intel E8400 og XFX 8800gt kjører mw3 på high med akseptabel ytelse.

Lenke til kommentar

HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavtmid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)

 

nah bare low i online games!

Lenke til kommentar

Denne artikkelen kunne vært gjort unna med en setning: Den samme maskina du spilte cod4(mw1) med i 2007.

Hehe, ja.

De har ikke gjort noe annet enn å oppgradere singeplayer, og lagt til/bytta litt på maps og våpen.

Nå er jo hovedfokuset konsoller, som heller ikke har oppgradert seg så mye siden 2007, så blir litt feil å teste med pc til dette spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor gidde å oppgradere for MW3? Blir som å kjøpe high end PC for å spille Quake 3. Samme motor brukes i alle CoD spillene siden CoD 2 som kom i 2005.. Noen små tweaks på motoren er det eneste som har skjedd(bortsett fra stripping av features for å optimalisere/tilpasses consoles så klart). :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavtmid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)
Fordi Skyrim og MW3 er omtrent like "krevende" på grafikk og prosessor for akseptabel ytelse. Enorme konsollporter begge to. Eneste plusset for Skyrim på PC er mods, og selv da er spillet laget for konsoller.

 

Hehe Arni litt skuffa over Skyrim gitt :p

 

Mods til PC er ikke utgitt enda , det vi ser nå er små tweaks , fullblodmods vil komme med Creation Kit. Et par mods da , og konsollpesten er borte - tro meg.

Tweaker man grafikken litt i Skyrim , vil det trenge LANGT mer av hardwaren enn MW3 ,så det du sier Arni , er sannhet med visse modifikasjoner :)

Endret av Fleskelars
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Jeg kan ikke se at dere har brukt NATIVE i testen.http://www.gamefront.com/how-to-improve-mw3-image-quality/There

 

Dette er noe jeg ikke trengte å gjøre, regner med at dette varierer fra skjermkort, men flertallet av PC-spillere trengte ikke bytte til native.

Lenke til kommentar

Jeg liker disse testene godt, men kunne godt tenkt meg flere skjermkort og systemer testet. Gjerne for å se om fjorårets eller forfjors maskinvare fortsatt holder mål. Noe det antagelig gjør her og dermed kunne spart mange spillere for unødvendige oppgraderinger. Kjøpepresset fra samarbeidet mellom Hardware.no og Komplett synes jeg ikke noe særlig om. Men at testene fokuserer på ett spill og så finner ut hvilken maskinvare man trenger for å kjøre med ulike innstillinger og oppløsninger synes jeg er veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at dere har brukt NATIVE i testen

 

Dette er noe jeg ikke trengte å gjøre, regner med at dette varierer fra skjermkort, men flertallet av PC-spillere trengte ikke bytte til native.

 

 

Døm selv, bilde nr 1 er low, 2=normal, 3=high, 4=extra og 5=native

 

1-low.jpg

2-normal.jpg

3-high.jpg

4-extra.jpg

5-native.jpg

 

Vil påstå at Native gir bedre skarphet på en del detaljer, som f.eks. benken på toget som man ser gjennom togdøren.

Lenke til kommentar

HVORFOR er MW3 brukt og ikke Skyrim?

Uansett pc, MW3 og BF3 er spill hvor man setter ting på lavt\mid slik at man har minst mulig støy som forstyrrer deg.. Selv med et kjernekraftverk av en pc så er det low som gjelder for meg i BF3..

 

Skyrim derimot, eller lignende spill, det er her jeg vil skru ting så høyt som mulig. :)

 

hvorfor spille på low og få 150 fps. når man kan spille på high og få 60 fps. et spill på low er jo kjedelig rett og slett. må ha bra grafikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...