Gå til innhold

Test: HTC Sensation XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange tester hevder telefonen mangler litt "guts" i prossesoren.

 

Merket dere noe til dette i testen. Ser dere skriver telefonen oppleves som rask.

 

Vurderer denne opp mot Sensation XE, men orker ikke lade batteriet hverdag, som mange hevder XE'n krever. Hvordan var batterikapasiteten på XL kontra XE mtp på mindre prossesor, men større skjerm?

 

Erik

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Amobil henger helt med i svingene når 16GB på en telefon til 5k regnes som positivt, nå i 2011.

 

N97 f.eks. kom med 32GB minne for over 2 år siden, til lavere pris.

 

 

16GB, uten minnekort, til 5000 kr. I en telefon som sikter mot musikk og annen mediebruk. Det er for meg et enormt minus, ikke et pluss.

Lenke til kommentar

Mange tester hevder telefonen mangler litt "guts" i prossesoren.Merket dere noe til dette i testen. Ser dere skriver telefonen oppleves som rask.Vurderer denne opp mot Sensation XE, men orker ikke lade batteriet hverdag, som mange hevder XE'n krever. Hvordan var batterikapasiteten på XL kontra XE mtp på mindre prossesor, men større skjerm?Erik

 

har XE'en og lader den opp annenhver dag. Jeg bruker den masse men slår av ting som ligger å kjører unødvendig i bakgrunn. Ofte er det programmer man ikke bruker som ligger å tapper strøm jevnt i bakgrunn.

XE har nyere prosessor som i tilleg er dobbeltkjærne, bedre oppløsning og mulighet for minnekort.

Hadde XL hatt bedre prosessor, 1080p kamera, Minnekort mulighet og større oppløsning så hadde dette blitt min neste telefon. Synes det svikter litt når di føst skal lage ett monster :)

Jo større skjerm jo viktigere er det at det er maskineri som kjører uten lagg.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Amobil henger helt med i svingene når 16GB på en telefon til 5k regnes som positivt, nå i 2011.N97 f.eks. kom med 32GB minne for over 2 år siden, til lavere pris.16GB, uten minnekort, til 5000 kr. I en telefon som sikter mot musikk og annen mediebruk. Det er for meg et enormt minus, ikke et pluss.

 

Merkelig sammenligning. Hva fikk du fra Nokia den gang bortsett fra minne sammenlignet med en spekket Android telefon i dag??

Er det ikke naturlig at en telefon var billigere for 3 år siden?

Lenke til kommentar

Hehe, nei. Det er ikke naturlig at prisen på mobiltelefoner skal stige. Se gjerne på prisutviklingen innenfor bærbare PCer som relevant sammenligning. Det som derimot er naturlig er at dagens toppmobiler skal by på vesentlig mer nå enn for 2-3 år siden. Og det gjør de jo også, som du sier :)

 

Og jada, N97 var en drittelefon uten like. Men det har egentlig ingenting med dette å gjøre.

Jeg får heller sammenligne med nye N9 da, som byr på 64GB internminne til 4900 kr.

Endret av genser
Lenke til kommentar

En (slightly offtopic) ting jeg har lurt litt på er om det foregår noen uoffisiell konkurranse om å fylle statusbaren med flest mulig ikoner i disse testene (forsåvidt internett generelt)? Ser ut som rekorden er satt med hovedbildet til denne artikkelen ihvertfall. ;)

 

Er også enig i at å liste 16 GB minne som et pluss blir litt feil. 16 GB er ikke så mye etter min standard, verken med eller uten ekspansjonsmulighet.

Lenke til kommentar
Mange tester hevder telefonen mangler litt "guts" i prossesoren.Merket dere noe til dette i testen. Ser dere skriver telefonen oppleves som rask.Vurderer denne opp mot Sensation XE, men orker ikke lade batteriet hverdag, som mange hevder XE'n krever. Hvordan var batterikapasiteten på XL kontra XE mtp på mindre prossesor, men større skjerm?Erik
har XE'en og lader den opp annenhver dag. Jeg bruker den masse men slår av ting som ligger å kjører unødvendig i bakgrunn. Ofte er det programmer man ikke bruker som ligger å tapper strøm jevnt i bakgrunn.XE har nyere prosessor som i tilleg er dobbeltkjærne, bedre oppløsning og mulighet for minnekort.Hadde XL hatt bedre prosessor, 1080p kamera, Minnekort mulighet og større oppløsning så hadde dette blitt min neste telefon. Synes det svikter litt når di føst skal lage ett monster :)Jo større skjerm jo viktigere er det at det er maskineri som kjører uten lagg.

 

Den cpu'e i XE er ikke ny i det hele tatt, det er den samme som sto i den orginale sensation, men overklokket.

I tillegg så har XL sense 3.5 i forhold til XE (selv om det står over alt at XE har 3,5, så har den kun 3.0

 

HTC gjorde en dårlig jobb med å ikke ha minnekort og bare mye internminne i XL (fikk 16gb kort med XE når jeg kjøpte min).

 

og til hofsrud. Kjøp deg XE... billigere, mulighet for mer lagring, 1080p video. Batteriet er veldig bra (iallefall for meg), men ikke tro at den er fullt ladet på 100%, for der kan den surre i en time ekstra.. Min holder 2-3 dager med normal bruk.

Endret av XE DarkRunner
Lenke til kommentar

Har nå byttet fra Sensation til Sensation XL og det er kun positivt. Den er større, men den passer godt i lommen og fungerer ypperlig. Rask og lett å bruke. Har hatt HD tidligere og den føltes stor ut, men denne er tynn og føles mer behagelig ut.

 

Hvordan synest du om batteri tiden på denne?

 

Hvurderer denne lekre saken her :)

Lenke til kommentar

har vært en skikkelig htc-fanboi i flere år nå. Er på min fjerde htc-telefon, men nå synes jeg ting har endret seg. Det første jeg biter meg merke i er hvorfor dem plent skal ha så lav oppløsning. Her snakker vi flaggskipet(?), så går man ned i pixeltetthet. Batteriet derimot tør jeg ikke å tenke på 1600 mAh! på desire hden min har jeg gått til innkjøp av "powerbank-lader" som jeg har i jakkelommen. Har alltid med meg batterilader i skolesekken, for det skjer titt og stadig at batteriet er tomt rett over lunjs (ja, batterier holder ikke alltid en halv dag). Andre momenter som hvorfor ikke 1gb ram når "alle" andre har det. Begynner også å bli mektig lei hele Beats opplegget. Jeg er selv godt over middels interessert i hifi og headfi, og Beats blir bare en tåpelig gimmick i mine øyne. Hadde jeg fått velge, ville det ikke vært med. Jeg vil hverken ha headsett eller ørepropper. Htc har tapt seg i mine øyne. For mange modeller, og ingen telefon som klart peker seg ut som flaggskip. Galaxy Nexus blir mine neste... desverre

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...