Gå til innhold

Test: HTC Sensation XL


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tallet stemmer det. Om du vil se det med egne øyne, er det bare å finne frem målebåndet. :)

 

Det kan også regnes ut som følger:

Skjermflaten til iPhone 4S er kvadratet av 3,5 tommer, delt på to. Altså 6,125 kvadrattommer.

Skjermflaten til Desire XL er kvadratet av 4,7 tommer, delt på to. Altså 11,02 kvadrattommer.

 

Skjermen til Desire XL er med andre ord 79,91 % større.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Pythagoras%E2%80%99_l%C3%A6resetning

Dere bruker pytagoras feil. Skjermflaten til iphone er 5.65 kvadrattommer og sensation xl 9.75.

 

Med disse tallene er skjermen 72.7 % større så ikke så stor forskjell, men rett skal være rett ;)

 

Hei

 

Ja, det skal sies at Pythagoras forutsetter en kvadratisk skjerm, så tallene blir litt annerledes på en avlang skjerm. Det er absolutt noe jeg burde presisere - har fikset nå. Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte å teste XL i går og førsteinntrykket er bra.

Ganske enig med kraftpapir angående skjermen.

Overraskende god i forhold til hva man ville tippet basert på specs.

Tok bare minutter før jeg sluttet å føle at telefonen var særlig stor i hånden eller lommen (er til vanlig vant med SGS2).

Uken i forveien brukte jeg en iPhone 4S, så akkurat det hoppet var ekstremt merkbart ... 1,2" i den skalaen er sykt mye.

Utrolig sweet med skjermstørrelsen i forhold til all informasjonen med får så klart og tydelig.

Gir den nok halvannen uke før jeg hopper over på neste :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

S2 er raskere men man merker ikke så mye til det i bruk, skjermen på XL er litt blass i fohold men størrelsen er genial. XL var mindre en jeg trodde og man merker ikke stor forskjeld på s2 og XL. Batteriet varer ca. like lenge på begge to ca to døgn.

Men lyden i musikk spilleren er Høy og Klar på XL bedre en på S2.

Men savner minnekort mulighet på XL.

Like fornøyd med begge to. Beats funksjonen på XL funker med andre Headsett en Beats som feks Koss.

Lenke til kommentar

Som fornøyd eier av Sensation XL tenkte jeg å gjøre ting klart, for de som lurer :)

 

- Den HAR swype, men det heter "spor tastatur" under touch input i tastaturinnstillinger. Dette bør endres i artikkelen.

- Skjermen er forbausende god selv om den på papiret har lav oppløsning, plager meg ikke det minste

- Den finnes ikke treg, til tross for mangel på dual-core, iphone kjører vel på 800mhz?

- Batteriet er også overraskende utholdende, kanskje pga enkelkjerne det og...? Ladet igår formiddag, ligger nå på 31%. Normal bruk. Regner med det blir enda bedre etterhvert som det "varmer opp"

- Dyr? Tenk på headsettet du får med, spesielt om du kjøper den med Solo. Ikke billig de...

Lenke til kommentar

Som fornøyd eier av Sensation XL tenkte jeg å gjøre ting klart, for de som lurer :)

 

- Den HAR swype, men det heter "spor tastatur" under touch input i tastaturinnstillinger. Dette bør endres i artikkelen.

- Skjermen er forbausende god selv om den på papiret har lav oppløsning, plager meg ikke det minste

- Den finnes ikke treg, til tross for mangel på dual-core, iphone kjører vel på 800mhz?

- Batteriet er også overraskende utholdende, kanskje pga enkelkjerne det og...? Ladet igår formiddag, ligger nå på 31%. Normal bruk. Regner med det blir enda bedre etterhvert som det "varmer opp"

- Dyr? Tenk på headsettet du får med, spesielt om du kjøper den med Solo. Ikke billig de...

 

Kjempe svar!

 

Blir nok innkjøp av en XL i løpet av de nærmeste dagene! :D

Lenke til kommentar

Må si meg kraftig imponert over batteritiden her.

Nå har jeg brukt den over 30 timer med moderat bruk og batteriet hevder fortsatt å ha 60% igjen.

 

Tror jeg skal bruke den helt til batteriet tømmes for nå er jeg nysgjerrig på hva den klarer.

 

 

 

 

BTW: Har forelsket meg totalt i den skjermen nå. Ingen tvil om at 4,7" er min nye favorittstørrelse.

 

Rett og slett en utrolig god tlf, selv om den er ganske dyr og det er litt kjipt at den ikke har minnekortstøtte når den markedsfører seg musikkmobil.

Utrolig bra headset rettferdiggjør helt klart deler av prisen, men utelukkende om dette er noe du bryr deg om.

Merker at den ikke er like kjapp som f.eks. SGS2, men ikke ofte. Mesteparten av tiden suser den problemfritt avgårde.

Kameraet er til gjengjeld crap etter dagens standard.

Ligger på nivå med HTC-modellene som kom for halvannet år siden på eksempelbildene jeg klarte på fylla (sammenlignet med andre mobiler under tilsvarende omstendigheter).

 

 

 

Lenke til kommentar

Må si meg kraftig imponert over batteritiden her.

Nå har jeg brukt den over 30 timer med moderat bruk og batteriet hevder fortsatt å ha 60% igjen.

 

Tror jeg skal bruke den helt til batteriet tømmes for nå er jeg nysgjerrig på hva den klarer.

 

 

 

 

BTW: Har forelsket meg totalt i den skjermen nå. Ingen tvil om at 4,7" er min nye favorittstørrelse.

 

Rett og slett en utrolig god tlf, selv om den er ganske dyr og det er litt kjipt at den ikke har minnekortstøtte når den markedsfører seg musikkmobil.

Utrolig bra headset rettferdiggjør helt klart deler av prisen, men utelukkende om dette er noe du bryr deg om.

Merker at den ikke er like kjapp som f.eks. SGS2, men ikke ofte. Mesteparten av tiden suser den problemfritt avgårde.

Kameraet er til gjengjeld crap etter dagens standard.

Ligger på nivå med HTC-modellene som kom for halvannet år siden på eksempelbildene jeg klarte på fylla (sammenlignet med andre mobiler under tilsvarende omstendigheter).

Jeg finner det underlig at den ikke har et helt fantastisk kamera, Titan, som visstnok er mer eller mindre samme mobil, har fantastisk kamera...

Lenke til kommentar

Min testing er langt i fra vitenskapelig, men basert på en liten bytur så er jeg slett ikke imponert over bildene denne tar etter det jeg har blitt vant med fra Galaxy S2.

Får vurdere en noen sammenligningsbilder under mer kontrollerte forhold. Gratis alkohol kan jo kanskje ha påvirket den forrige testen litt :p

 

 

 

 

 

Telefonen imponerer meg uansett mer og mer totalt sett.

Selv om det blir Galaxy Nexus for min del som neste tlf så tør jeg trygt å anbefale denne.

 

 

 

Lenke til kommentar

her er det noe som skurrer ? XE er jo bedre en XL på alle områder bortsett fra skjerm. ? XE har bedre oppløsning, raskere cpu og nyere GPU, minnekort støtte, 1080p opptak. synd at XE ikke har 4.7" skjerm. da hadde jeg kjøpt den...XL er jo ikke noe spessielt bedre en min nåværende "gamle" Desire HD.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

her er det noe som skurrer ? XE er jo bedre en XL på alle områder bortsett fra skjerm. ? XE har bedre oppløsning, raskere cpu og nyere GPU, minnekort støtte, 1080p opptak. synd at XE ikke har 4.7" skjerm. da hadde jeg kjøpt den...XL er jo ikke noe spessielt bedre en min nåværende "gamle" Desire HD.

Desire HD har elendig skjerm, og svak gpu. Og kameraet er ikke mye mot dagens standarder. 4,7" er himmel på en telefon, selv med WVGA. Fungerer aldeles utmerket på min Titan.

Lenke til kommentar

Må si meg kraftig imponert over batteritiden her.

Nå har jeg brukt den over 30 timer med moderat bruk og batteriet hevder fortsatt å ha 60% igjen.

 

Tror jeg skal bruke den helt til batteriet tømmes for nå er jeg nysgjerrig på hva den klarer.

 

 

 

 

BTW: Har forelsket meg totalt i den skjermen nå. Ingen tvil om at 4,7" er min nye favorittstørrelse.

 

Rett og slett en utrolig god tlf, selv om den er ganske dyr og det er litt kjipt at den ikke har minnekortstøtte når den markedsfører seg musikkmobil.

Utrolig bra headset rettferdiggjør helt klart deler av prisen, men utelukkende om dette er noe du bryr deg om.

Merker at den ikke er like kjapp som f.eks. SGS2, men ikke ofte. Mesteparten av tiden suser den problemfritt avgårde.

Kameraet er til gjengjeld crap etter dagens standard.

Ligger på nivå med HTC-modellene som kom for halvannet år siden på eksempelbildene jeg klarte på fylla (sammenlignet med andre mobiler under tilsvarende omstendigheter).

Jeg finner det underlig at den ikke har et helt fantastisk kamera, Titan, som visstnok er mer eller mindre samme mobil, har fantastisk kamera...

 

 

Tok noen flere bilder hjemme i varierende lys, men med en litt mer edru og stødig hånd.

Rett skal være rett og det er definitivt bedre enn jeg først fikk inntrykk av. De fleste og dårligste bildene fra første runde var stort sett tatt ute ved varmelampene vi røykere nå stues inn under. Disse gir jo fra seg et rimelig spesielt lys og jeg vil anta at det var dette som fikk ting til å virke mye verre enn det som er reelt.

 

 

Jeg trekker tilbake min tidligere påstand om at kameraet er crap etter dagens standard. Dette er rett og slett ikke korrekt.

Til gjengjeld så er det dessverre ikke stort bedre enn helt ok etter dagens standard heller. SGS2 er betydelig bedre.

Virker som at Titan kanskje har fått et bedre kamera, selv om de er skummelt like på HW-siden sånn ellers.

 

 

Man burde altså ikke kjøpe denne om kamera er primær-funksjonen man ser etter.

Om det derimot bare er en kjekk ekstra-greie som ikke er så alt for viktig så gjør det nytten uten problemer og helheten av telefonen veier opp for de fleste manglene.

 

 

Lenke til kommentar

her er det noe som skurrer ? XE er jo bedre en XL på alle områder bortsett fra skjerm. ? XE har bedre oppløsning, raskere cpu og nyere GPU, minnekort støtte, 1080p opptak. synd at XE ikke har 4.7" skjerm. da hadde jeg kjøpt den...XL er jo ikke noe spessielt bedre en min nåværende "gamle" Desire HD.

Desire HD har elendig skjerm, og svak gpu. Og kameraet er ikke mye mot dagens standarder. 4,7" er himmel på en telefon, selv med WVGA. Fungerer aldeles utmerket på min Titan.

Ikke for å starte noen krig, men skjermen på dhd er da slettes ikke dårlig. Den er kanonbra, selv uten fancye og kryptiske betegnelser...Brikkesettet i xl og dhd er vel tilnærmet identisk? Kan røpe at jeg nå skriver dette på en dhd med samme os som du har i din xl. Ja jeg har også beat ;)

Lenke til kommentar

her er det noe som skurrer ? XE er jo bedre en XL på alle områder bortsett fra skjerm. ? XE har bedre oppløsning, raskere cpu og nyere GPU, minnekort støtte, 1080p opptak. synd at XE ikke har 4.7" skjerm. da hadde jeg kjøpt den...XL er jo ikke noe spessielt bedre en min nåværende "gamle" Desire HD.

Desire HD har elendig skjerm, og svak gpu. Og kameraet er ikke mye mot dagens standarder. 4,7" er himmel på en telefon, selv med WVGA. Fungerer aldeles utmerket på min Titan.

Ikke for å starte noen krig, men skjermen på dhd er da slettes ikke dårlig. Den er kanonbra, selv uten fancye og kryptiske betegnelser...Brikkesettet i xl og dhd er vel tilnærmet identisk? Kan røpe at jeg nå skriver dette på en dhd med samme os som du har i din xl. Ja jeg har også beat ;)

Jeg har ikke XL, jeg har Titan. Sist jeg så noen med en Desire HD, lagget den like mye som Desire gjør, og kanskje enda litt mer. Om det ikke er lag, så er det lav framerate, som er ganske så irriterende å bruke, i det minste for meg personlig. Windows Phone, til sammenligning, kjører 60 fps, til en hver tid. Brikkesett og optimalisering for gitt telefon er to forskjellige ting, btw.

 

Skjermen på Desire HD er da ganske vassen, til og med sammenlignet med Hero, om jeg ikke husker feil. Sammenlignet de to en gang. Hold den ved siden av en Super-LCD eller Super-AMOLED, og se selv.

 

Beats i telefoner er rent tullball, det forvrenger lyden på ingen mer magisk måte enn du selv kan med EQ i en hvilken som helst annen musikkspiller enn den som medfølger HTC (i følge Engadget). Så hva er da poenget? Jeg har et skikkelig par in-ears, som blåser alle Beats-headset ut vinduet uansett. Det at Beats-plugger medfølger er vel et pluss om du ikke har noe annet fra før, antar jeg.

 

Beats på laptoper er derimot ikke så dumt, i og med at det er en slags garanti om dugelige høytalere og lydkort.

 

PS: Beklager den all-over negative tonen, mener ikke å virke sur. Kun ærlig :)

Lenke til kommentar

her er det noe som skurrer ? XE er jo bedre en XL på alle områder bortsett fra skjerm. ? XE har bedre oppløsning, raskere cpu og nyere GPU, minnekort støtte, 1080p opptak. synd at XE ikke har 4.7" skjerm. da hadde jeg kjøpt den...XL er jo ikke noe spessielt bedre en min nåværende "gamle" Desire HD.

Desire HD har elendig skjerm, og svak gpu. Og kameraet er ikke mye mot dagens standarder. 4,7" er himmel på en telefon, selv med WVGA. Fungerer aldeles utmerket på min Titan.

 

Desire hd har ikke det beste skjermen, men den duger fint. GPUen på desire HD er den samma på sensation XL, så hvis den er så dårlig, så er det jo veldig negativt for XL siden den er ganske ny, og burde være frisk og rask :)

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Nå har jeg custom rom som er bygd på sensation XL sin rom på min desire hd, og ingenting lagger. Alt flyter fint og telefonen oppleves som tipp topp. Nå ble desire HD levert med to forskjellige skjermer, en "kinaskjerm" og en japansk (husker ikke produsenten), så det kan jo være grunnen til at vi opplever skjermkvaliteten helt forskjellig. Og for ordens skyld så var det kinaskjermen som var den klart beste av de to.

Beats på bærbar pc blir vel sånn ca det samme som beats på en telefon. Personlig liker jeg lyden fra beats, og jeg vil tro dette gjelder for de aller fleste. Men man kan jo enkelt deaktivere beats, hvis man måtte ønske det, så det å trekke for beats blir rett og slett for dumt. Din Side presterte faktisk dette kunststykket...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...