Gå til innhold

Test: HTC Sensation XL


Anbefalte innlegg

Nå har jeg custom rom som er bygd på sensation XL sin rom på min desire hd, og ingenting lagger. Alt flyter fint og telefonen oppleves som tipp topp. Nå ble desire HD levert med to forskjellige skjermer, en "kinaskjerm" og en japansk (husker ikke produsenten), så det kan jo være grunnen til at vi opplever skjermkvaliteten helt forskjellig. Og for ordens skyld så var det kinaskjermen som var den klart beste av de to.

Beats på bærbar pc blir vel sånn ca det samme som beats på en telefon. Personlig liker jeg lyden fra beats, og jeg vil tro dette gjelder for de aller fleste. Men man kan jo enkelt deaktivere beats, hvis man måtte ønske det, så det å trekke for beats blir rett og slett for dumt. Din Side presterte faktisk dette kunststykket...

Å trekke for Beats synes jeg de kan gjøre hvis det resulterer i en høyere pris enn hva telefonen ville kostet uten.

 

På laptoper er det en slags garanti om bra høytalere. Ingen laptop med Beats har hittil hatt dårlige høytalere eller dårlig lydkort. Så for PC synes jeg det funker bra. Men når det på telefon ikke blir annet enn en EQ man egentlig kunne laget selv... Da er poenget borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg custom rom som er bygd på sensation XL sin rom på min desire hd, og ingenting lagger. Alt flyter fint og telefonen oppleves som tipp topp. Nå ble desire HD levert med to forskjellige skjermer, en "kinaskjerm" og en japansk (husker ikke produsenten), så det kan jo være grunnen til at vi opplever skjermkvaliteten helt forskjellig. Og for ordens skyld så var det kinaskjermen som var den klart beste av de to.

Beats på bærbar pc blir vel sånn ca det samme som beats på en telefon. Personlig liker jeg lyden fra beats, og jeg vil tro dette gjelder for de aller fleste. Men man kan jo enkelt deaktivere beats, hvis man måtte ønske det, så det å trekke for beats blir rett og slett for dumt. Din Side presterte faktisk dette kunststykket...

Å trekke for Beats synes jeg de kan gjøre hvis det resulterer i en høyere pris enn hva telefonen ville kostet uten.

 

På laptoper er det en slags garanti om bra høytalere. Ingen laptop med Beats har hittil hatt dårlige høytalere eller dårlig lydkort. Så for PC synes jeg det funker bra. Men når det på telefon ikke blir annet enn en EQ man egentlig kunne laget selv... Da er poenget borte.

 

Nå er jo øreproppene/head settet som følger med påkostet i forhold til det som vanligvis følger med, så da er de vel innenfor de rammene du har satt?

Nei, Beats skal ikke koste noe, men påkostede øreplugger/headset koster jo litt ekstra...

Lenke til kommentar

Synes det er rart å kalle telefonen dyr, når det (i limited edition) følger med et headset som ligger til ca.2000,- alene. Personlig kjøpte jeg telefonen fra chess.no til 2000,- med abbonoment. Ikke dyrt i det hele tatt når et slikt headset følger med.

 

Enig, er få som tenker på at de kan selge headsetet på finn for 1500! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var innom oslo city i dag og snakket med 2 htc jenter, kjempe hyggelige og var villige til å snakke lenge med meg, kjempe kos. Prøvde selvsagt telefonen og syntes sjermen er faktisk VELDIG klar :) Selvom den er litt lav vs konkurrenter, så syntes jeg den var herlig å se på. Designet og hvor sykt lett den var vs størrelse, var rimelig nice også :)

Lenke til kommentar

Har prøvd denne telefonen nå i en periode (bruker vanligvis Sensation). Liker virkelig skjermstørrelsen, designet, beats-proppene og fargen. Herregud så lekker den er!

Samtalekvaliteten er over all forventning, mye bedre enn på sensation! Jeg opplever at den kræsjer vesentlig mye mindre enn Sensation. Sensation pleier å kræsje gjennomsnittlig fem-seks ganger daglig (virker som det er selve Sense som ramler sammen).

Kameraet er forresten helt fantastisk til å være HTC!

Den dårlige oppløsninga merker jeg lite til i daglig bruk, takket være at ikonene er såpass store. Merker det kun når jeg legger Sensation og Sensation XL ved siden av hverandre. Skjermen er også klar og god, med fine farger. Vet ikke hvorfor, men anser nesten den for å være mer fargerik enn Sensation(?).¨

Batteriet er faktisk også et lyspunkt. Etter å ha brukt Galaxy S og Sensation som holder i en dag, er dette en forbedring. Holder jo faktisk i en halvannen dag, hæhæhæ. Men ingenting opp mot Galaxy S2, som jeg synes er rå akkurat der.

 

Så over til det dårlige. Jeg synes touchen oppleves som ekstremt upresis i forhold til sensation og galaxy s2. Det kan ha en sammenheng med at telefonen er forferdelig laggete når man surfer og er på facebook. Irriterende! Det her er et stooort minus!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...