Gå til innhold

Nytt Android-nettbrett styrer TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har GET HDPVR så dette blir jo uansett lite aktuelt - men hva er all hypen om fjernkontroll og Android?

Jeg liker å sløve på sofaen med en liten fjernkontroll liggende og vippe i hånden.

Ønsker jeg å skru opp lyden trykker jeg med en finger - UTEN å se på kontrollen.

Med touch MÅ man jo uansett se ned for å treffe riktig.

 

Greit, jeg har touchtelefon og har åpent sinn - men ser ikke helt for meg at en stor plate kommer til å erstatte min gode trofaste og lille fjernkontroll med det første.

Lenke til kommentar

Bruker selv et android nettbrett som fjernkontroll til mediacenteret mitt hjemme, fint og kunne bla i film biblioteket og diverse med "fjernkontrollen", sjekke tv-guider osv .. Men klart ser poenget med det og kunne ligge på sofaen med en fjernkontrollen med fysiske knapper som man ikke trenger se på for å treffe. Volum knappen er ofte den eneste tasten som enda er fysiske på dagens telefoner/nettbrett, så volum klarer jeg fint justerer uten og flytte blikket fra tv-en. :)

Lenke til kommentar

Jeg har GET HDPVR så dette blir jo uansett lite aktuelt - men hva er all hypen om fjernkontroll og Android? Jeg liker å sløve på sofaen med en liten fjernkontroll liggende og vippe i hånden. Ønsker jeg å skru opp lyden trykker jeg med en finger - UTEN å se på kontrollen.Med touch MÅ man jo uansett se ned for å treffe riktig.Greit, jeg har touchtelefon og har åpent sinn - men ser ikke helt for meg at en stor plate kommer til å erstatte min gode trofaste og lille fjernkontroll med det første.

 

Er jo ikke spesielt vanskelig å lage ett touch brett som virker som fjernkontroll uten å se på det.

Dra fingeren opp og ned for volum, høyre og venstre for å bytte kanaler og en dobbeltap eller noe slikt får å få opp mer avanserte menyer.

På den måten kan batteriene holde en evighet siden ikke bruker skjermen til vanlig, og bare bruker den når du trenger mer avanserte valg.

 

Finnes sikkert en dullion andre løsninger også, men hvis de bruker fantasien kan de lage en flott touch fjernkontroll

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med oslo72 :)

 

Å kunne bla i mediebiblioteket fra fjernkontrollen er supert, av og til. Men ingenting slår den intuitive bruken av fjernkontrollen hvor man slipper å se på fjernkontrollen for å gjøre det man bruker fjernkontrollen til 98% av tiden(volum og kanalendring).

 

Kule funksjoner på nettbrett bør komme i tillegg til, ikke som en erstatning av, den tradisjonelle fjernkontrollen.

 

Når det er sagt så har den tradisjonelle fjernkontrollen behov for et nytt evolusjonstrinn:

- bruk av radiosignaler og ikke IR

- toveiskommunikasjon så fjernkontrollen vet om kommandoen er utført

- flerbrukerstøtte og mulighet for flere fjernkontroller i samme oppsett

 

Eg bruker i dag Harmony 900, og det å kunne ligge i sofaen med fjernkontrollen rettet mot, tja, ingen sted, er herlig. Det står en mottaker i mediaskapet som tar i mot radiosignaler fra fjernkontrollen og videresender de til rett enhet. Anbefales :)

Lenke til kommentar
bruker i dag Harmony 900, og det å kunne ligge i sofaen med fjernkontrollen rettet mot, tja, ingen sted, er herlig. Det står en mottaker i mediaskapet som tar i mot radiosignaler fra fjernkontrollen og videresender de til rett enhet. Anbefales :)

Har selv Harmony 895, men den begynner å bli sliten etter at unga har fått den nok gangen i gulvet. Ser derfor etter en erstatning.

Har testet touch fjernkontroller og det kommer ikke på tale.

Selv Harmony 900 kvier jeg meg til. Jeg bruker i dag "ofte" de 8 skjermtastene og selv ikke de er jeg villig til å la bli touch knapper (helst ikke gå ned fra 8 til 6 heller)

Men det ser ut som jeg må bite i det sure eple og kjøpe Harmony 900.

Radiosignaler må jeg jo ha og det ser ikke ut til at Logitech kommer med en kontroll uten touch (pokker heller).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...