Gå til innhold

Mass Effect 3-lekkasje røper tre spilltyper (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

herpaderp. Bioware blir bare mer og mer dritt. Jeg er story fan, men jeg vil da for faen ha action også. Jeg liker story best så story modus vil gi meg den story jeg vil ha, men for lite action. Og rollespill har sikkert mindre story enn story mode så det er også uaktuelt.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Herregud, det blir grusmt bra. Kommer til å bruke flere hundre timer på dette spillet! Eneste som suger kuk er at Story mode og RPG mode ikke er én og samme ting.

 

Såvidt eg forstod så er "RPG mode" Action + Story.

 

Ikkje at det burde vere naudsynt med separate modi i eit spel som allereie er lett på både RPG og historie.

 

 

Om ikkje det er ein "full" modus tilgjengeleg, så er det jo heilt bak mål.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Virker som om folk henger seg opp i formuleringen...

Det er ingen ting som tilsier at selv om RPG modus er 50% historie og 50% action så er det 50% av historiemodusen, og 50% av actionmodusen...

 

Man må heller se på det fra den andre siden: Historiemodusen har 50% av innholdet til RPG modusen, og samme med Actionmodusen.

 

 

Defenisjon av RPG i 2011 = Historie + kamp!

 

Ah, Bioware, så dypt dere har sunket. Nesten på samme nivå som Bethesda nå.

 

Hva var definisjonen av RPG i 1990/2000 da? Ta Baldurs Gate som eksempel..

Jo, historie, og... kamp.

 

Det eneste som ME gjør annerledes er å legge til FPS elementer.

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at dette er en positiv utvikling. Ikke nødvendigvis i Mass Effect, ettersom jeg her gjerne vil ha både historie, rollespillelementer og action, men det finnes spill der ute jeg gjerne skulle ha opplevd uten å måtte sette meg inn i spillmekanikker jeg ikke liker eller mestrer. Et konkret eksempel er Lost Odyssey, hvor jeg likte alt annet enn slåssingen. Som resultat kom jeg akkurat langt nok til å angre på at jeg aldri kommer til å fullføre.

 

Velger å tro at rollespillmodus gir deg alt. Det er ingen logikk bak å nekte spillerne en fullstendig opplevelse, og jeg tenker BioWare er meget klar over dette. Vi får vente og se.

Lenke til kommentar

Virker som om folk henger seg opp i formuleringen...

Det er ingen ting som tilsier at selv om RPG modus er 50% historie og 50% action så er det 50% av historiemodusen, og 50% av actionmodusen...

 

Man må heller se på det fra den andre siden: Historiemodusen har 50% av innholdet til RPG modusen, og samme med Actionmodusen.

 

Defenisjon av RPG i 2011 = Historie + kamp!

 

Ah, Bioware, så dypt dere har sunket. Nesten på samme nivå som Bethesda nå.

 

Hva var definisjonen av RPG i 1990/2000 da? Ta Baldurs Gate som eksempel..

Jo, historie, og... kamp.

 

Det eneste som ME gjør annerledes er å legge til FPS elementer.

 

Ikke sikker på om du troller, men om du ikke ser forskjellen, så gå og spill Planescape Torment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om det var mindre fokus på kamp i Planescape Torment, så var det kamp. Det er også viktig å huske at hvor mye kamp det er har en del å si på historien som blir fortalt.

 

Jeg syns gamle RPGs some BG 2 og Torment er ekstremt gode spill, men det mener jeg om Mass Effect og, men med litt annet fokus. Historien i Mass Effect 2 er ikke særdeles god, men jeg mener at Bioware var veldig flinke med å lage companions.

 

Det er også verdt å merke at hvis alle dialoger i spillet skal ha en voice actor (slik det er i disse dager) så blir det en del penger, og begrenset med hvor mye de kan ha med.

Lenke til kommentar
Ikke sikker på om du troller, men om du ikke ser forskjellen, så gå og spill Planescape Torment.

 

Ingen trolling.

Husk på at det du (hvis jeg forstår rett) kaller RPG, baserer seg på tidlig D&D. Men både Baldurs gate og Planetscape Torment ble jo begge kalt for RPG's. Og selv om D&D fokuserer en god del på historie så er kamp fremdeles en meget viktig del.

 

Alt kommer jo an på spillet. Liker du ikke kamp må du nok heller lete etter Adventure Games, som Monkey Island.

 

Flere slike spill, derimot, er det heller dårlig med. (Har dog ikke spilt de nyeste fra Telltale games, så kan ikke si noe om de)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan virkelig ikke se hva som er negativt her..? De som vil ha hele spillet (som meg) velger RPG-mode.

 

Er problemet at de legger til rette for spillere som ikke liker kamp eller story? Det er da vel bare bra? Er det egentlig mulig å bli provosert over at det lages en versjon som er annerledes enn den du selv vil ha sålenge den du vil ha også blir laget? Da er det i tilfelle på tide å gå litt i seg selv..

Lenke til kommentar

Det negative er om her ikke er noen fullstendig opplevelse som noen nevnte over og at de har brukt utviklingstid på å lage noe tull for Call of Duty derps.

 

Ja, men ærlig talt... Vær litt rasjonell. Hvorfor i alle dager skulle de gjøre det? Ta det helt med ro og velg RPG-mode når du endelig har fått ME3 installert, så blir det nok helt konge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...